football360 logo

حواشی جهان فوتبال؛ درآمد ۲۰۰ میلیون یورویی برای ستاره ورزش بی‌استعدادها!

19 آذر 1401 ساعت 08:179 نظر

به گزارش فوتبال ۳۶۰، در حالی که جام جهانی ۲۰۲۲ به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود، اخبار و حواشی فراوانی از اردوی 6 تیم ملی باقی مانده در قطر به گوش می‌رسد؛ نیمکت‌نشینی رونالدو در شب پیروزی پرگل پرتغال مقابل سوئیس حاشیه‌ساز شد اما خبر ترک کمپ تمرینی تیم ملی خیلی زود تکذیب شد. درحالی که پیشنهاد ۲۰۰ میلیون یورویی النصر عربستان به رونالدو از اخبار پربازدید روزهای قبل بود، آنچلوتی خیلی زود در مقابل اتفاقات پیش آمده از رونالدو دفاع کرد و از طرف دیگر گواردیولا طی مصاحبه‌ای عنوان کرد حتی در صورت ناکامی در جام جهانی، به میراث ورزشی لیونل مسی لطمه‌ای نخواهد خورد. در حالی که اردوی انگلیس تحت تأثیر خروج رحیم استرلینگ به دلیل مشکلات شخصی قرار داشت، اعلام شده بن وایت  به دلیل ایجاد جنجال و جروبحث با کمک مربی ساوت‌گیت از ترکیب تیم ملی انگلیس جدا شده و در ادامع مسابقات حضور نخواهد داشت. کنار رفتن لوئیس انریکه از هدایت تیم ملی اسپانیا و پس‌لرزه‌های رفتارهای غیرفوتبالی بازیکنان و هواداران اروگوئه و صربستان از دیگر حواشی این روزهای جهان فوتبال است. 

مرگ جزئی از زندگی است! 

ناصر الخاطر، مدیر اجرایی جام جهانی وقتی با پرسشی در مورد مرگ یک کارگر مهاجر فیلیپینی در روزهای برگزاری جام مواجه شد، در پاسخ گفت: «مرگ هم یک بخش طبیعی از زندگی است». به گزارش اتلتیک، «الکس» یک کارگر مهاجر ۴۰ ساله بود که هنگام کار در کمپ تمرینی عربستان جان خود را از دست داد. دولت قطر اعلام کرده چند و چون حادثه را بررسی خواهد کرد. ناصر الخاطر در پاسخ به خبرنگار BBC گفت: «ما در میانۀ جام جهانی هستیم و یک جام موفق را برگزار کرده‌ایم؛ حالا این چیزی است که شما دوست دارید در این روزها درباره‌اش حرف بزنیم؟ مرگ یک بخش طبیعی از زندگی است؛ چه موقع خواب چه زمان کار‌. البته هنگام مرگ یک کارگر، ما با خانواده‌اش همدردی می‌کنیم  اما این عجیب است که به عنوان اولین سوال خود روی این موضوع تمرکز می‌کنید».

رقصی چنین میانه میدان 

درحالی که رقص دسته‌جمعی بازیکنان برزیل در مسابقات گوناگون به عنوان اقدامی تحقیرآمیز با واکنش‌های منفی تیم‌های مقابل روبه‌رو می‌شد، زلاتکو دالیچ سرمربی کرواسی قبل از برگزاری دیدار 2 تیم در مرحلۀ یک چهارم نهایی جام جهانی اعلام کرده مشکلی با رقص سامبای برزیلی‌ها ندارد اما اصلاً دوست ندارد بازیکنان تیمش دست به اقدام مشابهی بزنند: «آن‌ها به گونه‌ای که دوست دارند خوشحالی می‌کنند؛ افرادی سرمست و شاد که به شکل دسته‌جمعی سنت‌ها و شخصیت خود را بروز می‌دهند. این حق آنهاست. آیا این رفتار بی‌احترامی به رقباست؟ من نظری نمی‌دهم». تیته، سرمربی برزیل، توضیح داد پیوستن او به خوشحالی «رقص کبوتر» ریچارلیسون بعد از گل سوم سلسائو مقابل کرۀ جنوبی تحقیرآمیز نبوده و بازیکنان تیمش این نوع خوشحالی را کنار نخواهند گذاشت. 

باتجربه‌های اروگوئه نقره‌داغ می‌شوند 

علیرضا فغانی به دلیل یک اشتباه تأثیرگذار در دقایق پایانی بازی اروگوئه مقابل پرتغال شانس قضاوت در ادامۀ جام را از دست داد و ۴ روز بعد اروگوئه به دلیل گل زده کم‌تر نسبت به کرۀ جنوبی، شانس صعود به دور حذفی جام جهانی را از دست داد. این بار آبی‌ و سفیدپوشان معتقد بودند یک پنالتی در وقت‌های تلف‌شده به نفع آن‌ها گرفته‌ نشده. حذف میلی‌متری اروگوئه با جنجال‌های فراوانی همراه شد و حالا خبر رسیده کاوانی، گودین، موسلرا و خیمنش با برخورد انضباطی روبه‌رو خواهند شد. 3 نفر اول چهارمین جام جهانی خود را به پایان رساندند؛ در حالی که خیمنس در قطر برای سومین بار در جام حاضر شده‌ بود. دوره کردن دنیل سیبرت، داور آلمانی برای بازیکنان تیم ملی این کشور گران تمام خواهد شد، در حالی که کاوانی در حال هل دادن مانیتور کنار زمین دیده شده و خیمنس نیز ناسزای زشتی نثار داوران مسابقه کرده. 

تبعات حواشی همیشگی بالکان 

در جریان برگزاری دیدار تیم ملی صربستان مقابل سوئیس در روز آخر دور گروهی جام جهانی که به حذف صرب‌ها از تورنمنت منجر شد، بار دیگر تنش‌های همیشگی کشورهای تازه استقلال‌یافته روی سکوها خبرساز شد و ۴ سال بعد از درگیری هواداران 2 تیم در دور گروهی جام جهانی روسیه باز هم اتفاقات تکراری داخل و بیرون زمین رخ داد که با دخالت فیفا همراه شده. ژردان شکیری، زنندۀ گل اول سوئیس در این مسابقه و گرانیت ژاکا، کاپیتان تیم ملی این کشور هر 2 اصالت آلبانیایی و ارتباطات خانوادگی با کشور کوزوو دارند که ۱۴ سال پیش اعلام استقلال کرد و از صربستان جدا شد. فیفا صربستان را به دلیل رفتار نامناسب بازیکنان و هواداران در این مسابقه جریمه کرد و پرونده تیم ملی این کشور به دلیل وجود یک پرچم غیررسمی و جنجالی در رختکن این تیم پس از بازی مقابل برزیل همچنان باز است. 

نگاه آمریکایی به فوتبال 

دانا وایت رئیس UFC، سازمانی که به برگزاری مسابقات ورزش‌های رزمی ترکیبی شهرت دارد در اظهار نظری عجیب در حین یک پادکست گفته: «فوتبال کم‌‌تر از هر ورزش دیگری روی زمین به استعداد نیاز دارد. حتماً دلیلی وجود دارد که یک کودک ۳ساله هم می‌تواند فوتبال بازی کند. نه؟ شما می‌چرخی و به توپ ضربه می‌زنی!» آمریکا که جواز حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ را به دست نیاورده‌ بود، این بار علاوه بر حضور در قطر، بالاتر از ایران و ولز به دور حذفی جام جهانی صعود کرد؛ هرچند شاگردان گرگ‌ برهالتر با شکست ۳ بر یک مقابل هلند از جام کنار رفتند. مردم کشوری که فوتبال را بعد از فوتبال آمریکایی، بسکتبال، بیسبال و هاکی روی یخ، پنجمین ورزش مورد علاقۀ خود می‌دانند در ایام جام جهانی با شور و شوق بیش‌تری به تماشای بازی‌های فوتبال می‌پرداختند و به نظر می‌رسد فوتبال در آینده نقش بیش‌تری در آمریکا بازی کند. دانا وایت با اشاره به شکست تیم ملی آمریکا مقابل هلند گفت: «وقتی دروازه این‌قدر بزرگ است، به ثمر رساندن ۳ امتیاز(!) کاری ندارد؛ هرچقدر بی‌استعداد باشید!»


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری