football360 logo

معمای خط هافبک استقلال؛ کدام ستاره نیمکت‌نشین می‌شود؟

19 آذر 1401 ساعت 13:0041 نظر
با توجه به سیستم مورد علاقه «ریکاردو سا پینتو» همگان در انتظار چینش مثلث خط هافبک استقلال در دربی هستند.

به گزارش فوتبال 360، تمرینات آماده‌سازی استقلال برای شروع موفق در ادامه رقابت‌های لیگ برتر زیر نظر ریکاردو سا پینتو در جریان است و سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان در تلاش است تا بتواند باتوجه به در پیش بودن دربی پایتخت، ترکیب ایده‌آل تیمش را انتخاب کند و با انتخاب ترکیب ایده‌آل بتواند امیدوار باشد که استقلالی‌ها موفق شوند در دربی حریف سنتی خود را شکست داده و به صدر جدول برسند.

سا پینتو یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که با آن مواجه است، انتخاب مثلث خط هافبک تیمش است. سرمربی استقلال در طول لیگ بیست‌ودوم نشان داده که به سیستم 3-3-4 علاقه‌مند است و سعی داشته که بر مبنای این سیستم ترکیب تیم خود را چینش کند و بارها با استفاده از بازیکنان مختلف در تلاش بوده تا بررسی‌های لازم برای رسیدن به خط هافبکی قدرتمند و خلاق را انجام بدهد اما به نظر می‌رسد هنوز مثلث ایده‌آل مدنظر ریکاردو سا پینتو در میانه میدان استقلال شکل نگرفته است.

جایگاه ثابت «روزبه» بعد از تاریخ‌سازی

روزبه چشمی ستاره ملی‌پوش تیم استقلال که در جام جهانی 2022 عملکرد پر فراز و نشیبی داشت و توانست یکی از به یادماندنی‌ترین گل‌های ایران در ادوار جام جهانی را به‌ثمر برساند، یکی از گزینه‌های در دسترس ریکاردو سا پینتو برای حضور در خط هافبک است. چشمی در طول لیگ بیست‌ودوم به عنوان هافبک دفاعی و یا مدافع میانی از سوی سا پینتو در ترکیب استقلال به کار گرفته شده و با توجه به عملکرد نسبتاً موفق او در جام جهانی به ویژه در در دیدار با ولز، احتمال می‌رود که چشمی در مصاف با پرسپولیس در خط هافبک استقلال به کار گرفته شود.

پاس‌گلی که «مهدی‌پور» را در ترکیب حفظ می‌کند؟

مهدی مهدی‌پور یکی بازیکنان بازمانده از جام جهانی بود، هافبکی که در اردوهای اولیه از سوی کارلوس کی‌روش دعوت می‌شد اما در نهایت نتوانست نظر مساعد سرمربی پرتغالی را به خود جلب کند و از سفر به قطر بازماند. مهدی‌پور در ترکیب استقلال در لیگ بیست‌ودوم روزهای پر فراز و نشیبی را تجربه کرده و حتی نیمکت‌نشین هم شده اما ساخت گل قهرمانی استقلال در مسابقه سوپرجام به نظر می‌رسد حکم ابقای مهدی‌پور را در ترکیب استقلال امضا می‌کند و او می‌تواند در مسابقه حساس دربی برابر پرسپولیس در ترکیب اصلی آبی‌ها به میدان برود.

تکمیل مثلث آبی‌ها با حضور کدام ستاره؟

آرش رضاوند، سعید مهری و زبیر نیک‌نفس گزینه‌های در دسترس ریکاردو سا پینتو برای تکمیل مثلث خط هافبک تیمش در لیگ بیست‌ودوم هستند. رضاوند و مهری به صورت چرخشی در ترکیب استقلال در فصل جاری بیشتر به کار گرفته شده‌اند و کمتر فرصت بازی به نیک‌نفس رسیده اما با توجه به شرایط متفاوت دربی، مشخص نیست سرمربی پرتغالی استقلال برای تکمیل مثلث خط میانی تیمش به کدام بازیکن قرار است اعتماد کند.

سا پینتو البته بازیکنان دیگری مثل امید حامدی‌فر و عزیزبک آمانوف را هم در اختیار دارد که بسیار بعید به نظر می‌رسد بخواهد برای اولین حضور ثابت در ترکیب استقلال، به آن‌ها در دربی پایتخت میدان بدهد و به نظر باید منتظر انتخاب نهایی سا پینتو از میان رضاوند و مهری بود تا مثلث خط هافبک آبی‌پوشان پایتخت برای رویارویی با پرسپولیس در دربی تکمیل شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری