football360 logo

با چهره‌های تیم ملی؛ موثر و زیبا

22 آذر 1401 ساعت 14:3049 نظر
یکی از برترین بازیکنان ایران در جام‌جهانی قطر، لژیونری از لیگ بلژیک بود.

به گزارش فوتبال 360، اگر قبل از شروع جام‌جهانی نام 3 بازیکن برتر ایران در این جام را می‌پرسیدید حضور بازیکنانی مانند مهدی طارمی و سردار آزمون و مدافعان شاید در آن لیست چندان عجیب نبود. با این‌حال در جمع برترین بازیکنان ایران در این جام یک میهمان تقریبا ناخوانده حضور داشت که کمتر کسی تصورش را می‌کرد. از معدود بازیکنانی که در زمان دراگان اسکوچیچ در ترکیب اصلی قرار داشت و جایگاه او با حضور کارلوس کی‌روش هم صدمه‌ای ندید. صحبت از علی قلی‌زاده است؛ میهمان جام‌جهانی 2018 که به دلیل مصدومیت فقط به عنوان توریست به روسیه رفت و یکی از بهترین بازیکنان این جام. در بازی اول با انگلیس که مهدی طارمی با زدن 2 گل توانست خودش را از جمع بدترین‌های ایران جدا کند، علی قلی‌زاده هم با یک پاس‌گل در این عملکرد تاثیرگذار بود. یک لایی کف زیبا به هندرسون که حتی در سایت فیفا و چند سایت دیگر هم بازتاب داشت دیگر حرکت مثبت شماره 11 ایران در این بازی بود. در بازی دوم قلی‌زاده بسیار تاثیرگذارتر بود و بدشانس بود که این تاثیر در آمار ثبت نشد اما نام او را برسر زبان‌ها انداخت. یک ضربه به تیرک دروازه و یک گل که آفساید اعلام شد اوج هنرنمایی این بازیکن بود. بازیکنی که در هر 3 بازی به میدان رفت و به بازیکنان هم پستش ترجیح داده شد و شاید اگر علیرضا جهانبخش رقیب او نبود دقایق بیشتری هم به میدان می‌رفت. در نمراتی که گرفت در بیشتر سایت‌ها نامش در میان سه بازیکن برتر ایران در قطر قرار گرفت. قلی‌‌زاده یکی از معدود بازیکنان تکنیکی تیم‌ملی است که علاوه بر بازی خوب با حرکاتش، زیبایی خاصی به بازی تیم ملی می‌بخشد.

نکته دیگر بازی قلی‌زاده حضور پررنگش در فاز دفاعی بود. او با دوندگی و عملکرد دفاعی نگذاشت که در دو بازی ولز و آمریکا، بازیکنان حریف از فضای پشت سر رامین رضاییان بهره ببرند. این مسئله به رامین اجازه می‌داد تا با خیال راحت‌تری از خط دفاع ۴ نفره‌ جدا شود و یکی از بهترین بازیکنان ایران در این جام باشد.

تمام این نکات باعث شد تا این بازیکن نمره قبولی بگیرد و با حضور ستاره‌ای به نام علیرضا جهانبخش همچنان گزینه‌ای برای حضور در ترکیب اصلی در بازی‌های بعدی تیم ملی باشد.

قلی‌زاده بعد از بازگشت از تیم ملی به سرعت به ترکیب اصلی شارلوا اضافه شده تا در کنار دیگر بازیکن ایرانی این تیم یعنی امیرحسین حسین‌زاده به درخشش ادامه بدهند. بازیکنی که بعید نیست در آینده‌ای نزدیک در تیم ملی هم به هم تیمی‌اش اضافه شده و زوجی خطرناک را برای حریفان ایران تشکیل بدهند. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری