football360 logo

ستاره مراکش، هدیه جام‌جهانی را به فقرا اهدا می‌کند؛ زیاش در آغوش زندگی!

22 آذر 1401 ساعت 02:4324 نظر
حکیم زیاش تمام و کمال مبلغ 325 هزار دلار پاداش جام‌جهانی را به مردم فقیر مراکش اهدا خواهد کرد.

به گزارش فوتبال 360، شگفتی‌ساز جام‌جهانی 2022، بدون شک مراکش بوده است؛  تیمی که بالاتر از کرواسی از گروهش صعود کرد، اسپانیا و پرتغال را در دور حذفی از پیش رو برداشت و حالا به عنوان نخستین آفریقایی تاریخ، خودش را در جمع 4 تیم برتر جهان می‌بیند.

شیرهای اطلس در دور نیمه‌نهایی چهارشنبه شب به مصاف فرانسه خواهند رفت و امید اول مراکشی‌ها برای تقابل با فرانسه همچون تمامی دیدارهای این تورنمنت، حکیم زیاش است. ستاره 29 ساله‌ای که بخت با او یار بود تا مسافر قطر شود و حالا به خوبی نشان داده چرا شایستگی بر تن کردن پیراهن کشورش و حضور در تمامی دیدارهای این تیم را دارد. او چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ الهام‌بخشی خارج از مستطیل سبز، یک چهره تمام عیار است.

زیاش، ارزش بازگشت را داشت!

زیاش که سال 2020، از آژاکس به چلسی پیوست و امیدوار بود در جام‌جهانی قطر خوش بدرخشد، طی یک تصمیم نه‌چندان غیرمنتظره پس از به مشکل خوردن با سرمربی پیشین تیم ملی مراکش در چارچوب دیدارهای پیش از جام ملت‌های آفریقا، فوریه 2022 تصمیم به خداحافظی از تیم ملی در 28 سالگی گرفت و به همراه نصیر مزرویی، دعوت سرمربی برای حضور در مقدماتی جام‌جهانی قاره آفریقا را رد کردند. تغییر سرمربی تیم ملی به تبع اخراج وخید خالیخوجیچ و انتخاب ولید رگراکی به عنوان سرمربی جدید مراکش، باعث شد زیاش از ماه سپتامبر به تیم ملی بازگردد و در جام‌جهانی که اصلاً قرار نبود در آن حاضر باشد، تبدیل به ستاره درخشان مراکشی‌ها شود. 

ستاره درخشان در بهترین تیم تاریخ آفریقا

پس از تساوی بدون گل مقابل کرواسی، نایب قهرمان جهان، مراکش با درخشش حکیم زیاش که پاس گل دوم تیمش در وقت‌های تلف شده نیمه دوم را ارسال کرد، موفق به شکست بلژیک شد و او در جریان دیدار مقابل کانادا، شخصا توپ را به تور چسباند تا شیرهای اطلس به عنوان صدرنشین گروه، بالاتر از کرواسی و بلژیک به دور یک هشتم نهایی صعود کنند. در دیدار برابر اسپانیا، زیاش پنالتی دوم را به بهترین شکل وارد دروازه کرد و در دیدار برابر پرتغال از ابتدا در ترکیب تیمش قرار گرفت تا یکی از ستارگان تاریخ‌ساز قاره آفریقا لقب بگیرد که به عنوان اولین تیم از تاریخ قاره سیاه، راهی نیمه‌نهایی جام‌جهانی می‌شوند.

چشم‌پوشی از 325 هزار دلار پاداش

مراکش تا به همین جای کار بهترین عملکرد تاریخش در مسابقات جام‌جهانی را به نمایش گذاشته و با حذف اسپانیا و پرتغال، خودش را بهترین تیم تاریخ آفریقا در این تورنمنت می‌بیند. به سبب همین تاریخ‌سازی، مبلغ هنگفتی که از طرف فیفا و فدراسیون فوتبال مراکش به بازیکنان این تیم پرداخت شده را حکیم زیاش، برای مصرف شخصی استفاده نخواهد کرد و تمام و کمال آن را به خیریه‌ای در کشورش، برای کمک به افراد کم‌بضاعت مراکش اهدا می‌کند. مبلغ پاداش حکیم زیاش برای حضور در مرحله نیمه‌نهایی جام‌جهانی، بالغ بر 325 هزار دلار است.

زیاش، عادت به دریافت پاداش ندارد

به تبع پیروزی مقابل پرتغال، مراکش باید در مرحله نیمه‌نهایی، چهارشنبه شب به مصاف مدافع عنوان قهرمانی، فرانسه برود. زیاش که امید اول درخشش مقابل شاگردان دشان خواهد بود، از سال 2015 تا کنون برای حضور در تیم ملی نه‌تنها دستمزدی دریافت نکرده، بلکه پاداش‌های فدراسیون را هم نپذیرفته و تصمیم اهدای این مبلغ هنگفت به خیریه، تصمیم تازه‌ای از جانب ستاره تیم ملی مراکش به حساب نمی‌آید. او همواره از سال 2015، مبالغ دریافتی به سبب حضور در تیم ملی را به خیریه اهدا می‌کرده است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری