football360 logo

تغییر سیستم احتمالی پرسپولیس؛ «سروش» قربانی تاکتیک برانکوییِ «یحیی»؟

24 آذر 1401 ساعت 13:0035 نظر
سرمربی پرسپولیس در دیدار دوستانه با سپاهان از یک سیستم تازه رونمایی کرد.

به گزارش فوتبال 360، یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس برنامه آماده‌سازی ویژه‌ای را برای تیمش در ایام تعطیلات فیفادی تدارک دید تا سرخ‌پوشان پایتخت در اوج آمادگی بتوانند مهیای برگزاری مسابقه دربی شوند. انجام 5 بازی دوستانه و میدان دادن به تمامی بازیکنان، از بازیکنان باتجربه و ثابت ترکیب پرسپولیس تا نیمکت‌نشین‌های با انگیزه و البته بازیکنان جوانی که امیدوار به جلب نظر گل‌محمدی بودند تا بلکه در ادامه لیگ بیست‌ودوم فرصت بازی بیشتری در ترکیب پرسپولیس به‌دست بیاورند.

پرسپولیس در این 5 مسابقه توانست 2 پیروزی مقابل پیکان تهران و فجرسپاسی شیراز به‌دست بیاورد، 2 دیدار با شمس‌آذر قزوین و سپاهان اصفهان با تساوی 2-2 به پایان رسید و مصاف با مس کرمان هم با شکست شاگردان یحیی گل‌محمدی خاتمه یافت تا با تجربیاتی متفاوت، دوره آماده‌سازی سرخ‌پپوشان پایتخت در تعطیلات فیفادی ماه نوامبر خاتمه پیدا کند.

گل‌محمدی با توجه به در پیش بودن مسابقه دربی، تلاش کرد تا با محک زدن تیمش با سیستم‌های بازی متفاوت به سیستم بازی ایده‌آل برای رویارویی با استقلال دست پیدا کند و به نظر می‌رسد اصلی‌ترین سیستم مدنظر یحیی گل‌محمدی، در مسابقه تدارکاتی با سپاهان در ورزشگاه آزادی پیاده‌سازی شد، مسابقه دوستانه‌ای که سرمربی پرسپولیس به عنوان یک پیش‌درآمد دربی به آن توجه داشت و سعی کرد تا بازیکنانش را در یک مسابقه دوستانه با فشار بالا بیازماید.

نیمکت‌نشینی «سروش»، میدان دادن به زوج هافبک دفاعی

سرمربی پرسپولیس برای چینش ترکیب اولیه تیمش دست به تغییری جالب‌توجه زد و به سراغ استفاده از آرایش 2-2-2-4 یا همان 2-4-4 خطی رفت. سیستمی که بیشتر در دوره برانکو ایوانکوویچ از سوی این سرمربی کروات به اجرا در می‌آمد. در این سیستم گل‌محمدی تصمیم گرفت تا سروش رفیعی را نیمکت‌نشین کند و به سراغ استفاده از زوج میلاد سرلک و کمال کامیابی‌نیا در میانه میدان رفت و مهدی ترابی و سعید صادقی هم به عنوان 2 وینگر در این ترکیب جای گرفتند.

یحیی گل‌محمدی با ریسک بالا تصمیم گرفت تا به 2 مهاجم خارجی تیمش به صورت همزمان میدان بدهد و یورگن لوکادیا و شیخ دیاباته را در ترکیب یازده‌نفره سرخ‌پوشان برای مصاف با سپاهان جای داد تا به نوعی برای کادرفنی استقلال هشدار بازی با 2 مهاجم را در روز مسابقه دربی ارسال کند. البته که این ترکیب پرسپولیس موفق عمل نکرد و با درخشش حامد پاکدل و سیامک نعمتی به عنوان 2 یار جانشین، سرخ‌پوشان پایتخت از شکست در بازی دوستانه مقابل سپاهان گریختند!

سیستم تهاجمی، انتخاب نهایی «یحیی» برای دربی؟

سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت با ترکیب تهاجمی پرسپولیس را در بازی دوستانه مقابل سپاهان به میدان فرستاد، اما آن‌ها ناکام در گلزنی بودند و بازیکنان جانشین توانستند نتیجه بازی را تغییر بدهند و پرسپولیس را شکست نجات بدهند. همین مسئله باعث شده تا یحیی گل‌محمدی در اجرای آرایش 2-4-4 خطی در دربی پایتخت مردد شود و شاید ناکامی در بازی دوستانه مقابل سپاهان، گل‌محمدی را در وادار به پیاده‌سازی یک ترکیب تازه در دربی کند.

پرسپولیس در آخرین مسابقه خود در لیگ برتر مقابل مس کرمان، در نیمه نخست با آرایش 1-3-2-4 به میدان رفت اما در آغاز نیمه دوم، شیخ دیاباته جانشین کمال کامیابی‌نیا شد و سیستم پرسپولیس بعد از ورود دیاباته به 2-4-4 خطی تغییر کرد و سروش رفیعی به جای کمال کامیابی‌نیا در پست هافبک دفاعی در کنار میلاد سرلک به میدان رفت.

یحیی گل‌محمدی با توجه به تجربه ناموفق نیمکت‌نشینی سروش رفیعی در مسابقه مقابل سپاهان، احتمالاً در تصمیم خود تجدیدنظر خواهد کرد و در صورت اجرایی‌کردن سیستم 2 مهاجمه در روز مسابقه دربی، به نظر می‌رسد سروش رفیعی در میانه میدان شانس بیشتری نسبت به کمال کامیابی‌نیا داشته باشد و رفیعی که سابقه گلزنی به استقلال را در دربی دارد، احتمالاً در میانه میدان به عنوان زوج میلاد سرلک انتخاب خواهد شد. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری