football360 logo

سورپرایز «یحیی» برای دربی؛ هم «امیری» بازی می‌کند، هم «نعمتی»؟

25 آذر 1401 ساعت 11:4026 نظر
سرمربی پرسپولیس هنوز ترکیب تیمش را برای رویایی حساس با استقلال انتخاب نکرده است اما احتمال دارد از وحید امیری و علی نعمتی همزمان در ترکیب اصلی استفاده کند.

به گزارش فوتبال 360، پرسپولیس بعد از گذراندن یک دوره آماده‌سازی نسبتاً طولانی خود را آماده ادامه رقابت‌های لیگ برتر کرده و شاگردان یحیی گل‌محمدی در نخستین مسابقه بعد از تعطیلات فیفادی باید مقابل استقلال در دربی به میدان بروند. گل‌محمدی در 5 بازی دوستانه اخیر تیمش سعی داشت تا ترکیب‌های مختلفی را پیاده‌سازی کند و در نهایت به ترکیب ایده‌آل برای رویارویی با آبی‌پوشان پایتخت دست پیدا کند اما گویا هنوز سرمربی پرسپولیس تصمیم نهایی خود را درباره چند پست مهم از جمله دفاع چپ نگرفته است.

گلزن دربی به ترکیب بر می‌گردد؟

علی نعمتی آغاز لیگ بیست‌ودوم تا پایان هفته هشتم، دفاع چپ ثابت پرسپولیس بود و در غیاب وحید امیری توانست وظیفه محوله از سوی کادرفنی را به خوبی انجام بدهد اما با بازگشت امیری و پایان دوران مصدومیت او، نعمتی به نیمکت منتقل شد و جایگاه خود را در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت از دست داد. مدافع چپ پرسپولیس که توانایی بازی در پست دفاع میانی را هم دارد، فصل گذشته موفق شد در دربی پایتخت  تک گل پرسپولیس را وارد دروازه استقلال کند و نام خود را به فهرست گلزنان دربی اضافه کند.

یحیی گل‌محمدی با توجه به توانایی‌های دفاعی علی نعمتی مشغول بررسی‌های نهایی است و احتمال دارد تا در مسابقه دربی، نعمتی را به ترکیب اصلی سرخ‌پوشان پایتخت بازگرداند. البته که تصمیم گل‌محمدی نیمکت‌نشینی وحید امیری نیست و به نظر می‌رسد قصد دارد تا از ستاره باتجربه تیمش در پستی دیگر استفاده کند.

«امیری» زوج «لوکادیا» در خط حمله؟

سرمربی پرسپولیس به نظر می‌رسد تصمیم خود برای ارائه نمایش تهاجمی مقابل استقلال را گرفته. گل‌محمدی قصد داشت تا از زوج شیخ دیاباته و یورگن لوکادیا استفاده کند اما مصدومیت پیش آمده برای دیاباته در بازی دوستانه مقابل سپاهان باعث شد تا برنامه‌های تاکتیکی سرمربی پرسپولیس دستخوش تغییراتی شود و گفته می‌شود با توجه به مصدومیت دیاباته، در صورت رسیدن احتمالی او به مسابقه دربی، گل‌محمدی قصد دارد از مهاجم بلندقامت تیمش به عنوان یار جانشین در مسابقه دربی استفاده کند.

گل‌محمدی که قصد پیاده‌سازی سیستم 2 مهاجمه را دارد، وحید امیری را به عنوان گزینه جانشینی شیخ دیاباته در نظر گرفته و بعید نیست که امیری که توانایی بازی در پست‌های مختلف از جمله دفاع چپ، هافبک میانی، هافبک چپ و مهاجم سایه را دارد، در مسابقه دربی مقابل استقلال بار دیگر در پست مهاجم برای پرسپولیس بازی کند تا هم او برای سرخ‌پوشان پایتخت در دربی پیش‌رو به میدان برود و هم نوبت به علی نعمتی برسد و هر 2 بازیکن چپ‌پای پرسپولیس بتوانند مقابل استقلال قرار بگیرند. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری