football360 logo

جانشین کاپیتان تیم ملی وارد می‌شود؛ 3 ماه طلایی برای «حسین‌زاده»

24 آذر 1401 ساعت 16:0058 نظر
پدیده ایرانی شاغل در شارلروا، یکی از بازیکنان آینده‌دار فوتبال ملی ایران به‌شمار می‌آید.

به گزارش فوتبال 360، «فوتبال ایران نیاز به پوست‌اندازی و تغییر نسل دارد». این گزاره بعد از اتمام جام جهانی 2022 قطر و ناکامی در رسیدن به مرحله حذفی، بارها از سوی کارشناسان فوتبالی مطرح شد و بسیاری از آن‌ها معتقدند که چه در صورت ابقای کارلوس کی‌روش و چه در صورت انتخاب سرمربی جدید، هدف‌گذاری اصلی با توجه به فاصله یک‌ساله تا آغاز رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2023، باید تغییر نسل و جوان‌گرایی در تیم ملی باشد و نگاهی به استعدادهای فوتبال ایران نشان می‌دهد که فرآیند تغییر نسل چندان دشوار هم نیست.

تنها لژیونر تابستانیِ فوتبال ایران

امیرحسین حسین‌زاده یکی از بازیکنان جوان و آینده‌داری است که می‌تواند به فهرست تیم ملی در ماه‌های آینده راه یابد. پدیده 22 ساله و آینده‌داری که تنها بازیکنی بود که در فصل نقل‌وانتقالات تابستانی از فوتبال ایران توانست به فوتبال اروپا برود و عملکرد درخشان او در استقلال و تاثیرگذاری فوق‌العاده‌اش در قهرمانی آبی‌پوشان پایتخت، باعث شد تا او نظر مساعد مدیران باشگاه شارلروا را جذب کند و به ژویپترلیگ بلژیک برود.

حسین‌زاده فصل گذشته در استقلال توسط فرهاد مجیدی کشف شد و مهره مورد اعتماد این سرمربی جوان بود و توانست با عملکردی استنثایی پاسخ اعتماد مجیدی را بدهد. وینگر جوان آبی‌پوشان پایتخت برای استقلال 8 گل زد و یک گل هم ساخت تا با کارنامه‌ای موفق از جمع بازیکنان استقلال جدا شود و به فوتبال اروپا کوچ کند.

عملکرد موفق در ژوپیترلیگ

وینگر سابق استقلال بعد از جدایی از جمع آبی‌پوشان، فرآیند پرماجرایی را برای پیوستن به باشگاه بلژیکی پشت سر گذاشت و تاخیر در واریز هزینه رضایت‌نامه او باعث شد تا حضور در هفته‌های ابتدایی ژوپیترلیگ بلژیک را از دست بدهد اما رفته‌رفته فرصت برای پدیده جوان فوتبال ایران در لیگ بلژیک فراهم شد و او توانست در ترکیب شارلروا فرصت بازی به‌دست آورد.

فرانک دفایس سرمربی تیم شارلروای بلژیک از اعتماد خود به امیرحسین حسین‌زاده پشیمان نشد، چون حسین‌زاده توانست هم در نقش گلزن به کمک شارلروا بیاید و هم برای تیمش گل‌سازی کند تا شایستگی‌های خود را برای حضور در ترکیب اصلی تیم بلژیکی نشان بدهد و امیدوار به آن باشد که بتواند در ادامه فصل آمار خود را در شارلروا بهبود بخشد.

13 بازی سرنوشت‌ساز در انتظار «حسین‌زاده»

امیرحسین حسین‌زاده توانایی بازی در پست وینگر و البته مهاجم هدف را دارد اما پست تخصصی او پست وینگر است؛ جایی که در تیم ملی فوتبال ایران ستارگانی مثل علیرضا جهانبخش و علی قلی‌زاده در آن پست بازی می‌کنند و نام حسین‌زاده به عنوان یک گزینه جانشین و آلترناتیو برای جانشینی جهانبخش در فرآیند پوست‌اندازی و جوان‌سازی ترکیب تیم ملی می‌تواند مطرح باشد.

تیم ملی فوتبال ایران تا مارچ 2023 (فروردین 1402) اردویی نخواهد داشت و 3 ماه طلایی در انتظار امیرحسین حسین‌زاده است تا بتواند تا اردوی بعدی تیم ملی، شایستگی‌های خود برای حضور در جمع ملی‌پوشان را اثبات کند. حسین‌زاده در دوره دراگان اسکوچیچ به تیم ملی دعوت شد و سابقه 3 بازی ملی هم در کارنامه خود دارد اما اینکه بخواهد جایگاه ثابتی در فهرست تیم ملی داشته باشد، رویایی بزرگ است که می‌تواند در ماه‌های آینده به حقیقت تبدیل شود.

شارلروا تا زمان آغاز اردوی بعدی تیم ملی فوتبال ایران، 13 مسابقه در ژوپیترلیگ بلژیک دارد و این 13 مسابقه فرصتی طلایی برای پدیده جوان فوتبال ایران است تا هم بتواند خود را به فرانک دفایس ثابت کند و جایگاه مطمئن در ترکیب شارلروا به‌دست آورد و هم اینکه نامش را به فهرست آینده تیم ملی اضافه کند و رفته‌رفته برای خود جایگاهی مناسبی در فهرست تیم ملی فراهم سازد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری