football360 logo

4 ستاره به دنبال درخشش و اعاده حیثیت؛ به وقت تسویه‌حساب

27 آذر 1401 ساعت 11:0023 نظر
ستارگان بازمانده از جام جهانی 2022 قطر به دنبال درخشش در ادامه مسابقات لیگ بیست‌ودوم هستند.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فوتبال ایران با 25 بازیکن به قطر سفر کرد و در جام جهانی 2022 حضور یافت، فهرست پرماجرایی که تاکنون هیچگاه درباره آن شفاف‌سازی صورت نگرفته که چرا کارلوس کی‌روش از یک سهمیه تیمش چشم‌پوشی کرد و ایران به عنوان تنها تیم جام جهانی با 25 بازیکن در این مسابقات شرکت کرد. کی‌روش بیست‌وششمین بازیکن را در شرایطی وارد فهرست تیم ملی نکرد که گزینه‌های آماده‌ای در دسترس سرمربی پرتغالی بودند اما تصمیم عجیب او باعث شد تا فرصت طلایی حضور در جام جهانی از آن‌ها گرفته شود.

محمدرضا اخباری، سامان فلاح، امید نورافکن و میلاد سرلک 4 بازیکنی بودند که بعد از برگزاری آخرین دوره اردوی آماده‌سازی پیش از اعزام تیم ملی به دوحه برای حضور در رقابت‌های جام جهانی، روی نام‌شان از سوی کارلوس کی‌روش خط قرمز کشیده شد و شانس حضور در جام جهانی 2022 را از دست دادند، بازیکنانی که به نظر می‌رسد در ادامه لیگ بیست‌ودوم با انگیزه مضاعف به دنبال جبران‌مافات و اثبات شایستگی‌های خود باشند.

محمدرضا اخباری

کاپیتان باتجربه تراکتوری‌ها تا پیش از جام جهانی مهره ثابت تیمش بود و فقط در هفته یازدهم به دلیل محرومیت حضور نداشت. اخباری با دریافت 10 گل در 10 مسابقه، عملکرد پر فراز و نشیبی را در خط دروازه تراکتور داشت اما با این‌حال 4 کلین‌شیت او در مسیر اوج‌گیری تراکتور به سمت اضافه شدن به جمع مدعیان بسیار حائزاهمیت بود. اخباری بعد از 11 هفته همکاری با قربان بردیف، حالا خود را آماده یک همکاری تازه می‌کند و امیدوار است بتواند با عملکردی مناسب، هم شایستگی‌های خود را به پاکو خِمِس اثبات کند و هم به نوعی بتواند به کارلوس کی‌روش نشان بدهد که می‌توانسته در فهرست تیم ملی حضور داشته باشد و لایق آن بوده که جام جهانی 2022 را تجربه کند.

سامان فلاح

مدافع دهه هشتادی تیم پیکان که مسئولیت کاپیتانی خودروسازان را هم برعهده دارد، امیدوار بود بتواند در 21 سالگی حضور در جام جهانی را تجربه کند اما در لحظه آخر، تصمیم کی‌روش در قبال او، حذف از فهرست تیم ملی بود تا فلاح که پایِ ثابت دوره‌های ارزیابی فنی بود، سرانجام از سفر به قطر باز بماند. سامان فلاح البته جزو مدافعان آینده‌دار فوتبال ایران است و بدون‌شک در فرآیند تغییر نسل تیم ملی می‌تواند وارد فهرست شده و در جام ملت‌های آسیا 2023 و جام جهانی 2026 بدرخشد. مدافع خودروسازان امیدوار است در ادامه لیگ بیست‌ودوم بتواند به روند خوب خود ادامه بدهد تا از فیفادی ماه مارچ دوباره به فهرست تیم ملی بازگردد و فرصت اولین حضور در ترکیب تیم ملی را به‌دست بیاورد.

امید نورافکن

نورافکن به‌زعم بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال ایران، مهم‌ترین غایب تیم ملی در قطر بود. مدافع چپ توانمندی که سابقه بازی در پست هافبک چپ و هافبک میانی را هم دارد و می‌توانست در نقش آچار فرانسه تیم ملی در دوحه باشد اما کارلوس کی‌روش در تصمیمی عجیب، روی نام او خط قرمز کشید و حتی سهمیه بیست‌وششم را هم به نورافکن اختصاص نداد. ستاره سپاهان که فصل درخشانی را تا پایان هفته یازدهم گذرانده، در 25 سالگی به‌دنبال اثبات شایستگی‌هایش برای حضور دوباره در تیم ملی است و بدون‌تردید خود را برای حضور ثابت در اردوهای آینده تیم ملی و البته رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با آمادگی بالا در ادامه لیگ بیست‌ودوم حضور پیدا می‌کند.

میلاد سرلک

هافبک دفاعی پرسپولیس در آخرین اردوی تیم ملی دچار مصدومیت از ناحیه همسترینگ شد و از سفر به قطر بازماند. سرلک در صدرنشینی و موفقیت پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم نقش کلیدی داشته و هدف‌گذاری‌اش حضور در جام ملت‌های آسیا 2023 است، چون بدون‌شک او در دوره بعدی جام جهانی از مرز 30 سالگی عبور می‌کند و یکی از بازیکنان باتجربه فوتبال ایران به‌شمار می‌رود و شاید حضور در جام ملت‌ها بتواند بهترین فرصت برای عرض اندام و درخشش او در تیم ملی باشد. سرلک فصل موفقی را در پرسپولیس گذرانده و یحیی گل‌محمدی او را به بازیکنانی مثل کمال کامیابی‌نیا ترجیح می‌دهد و بعد از ناکامی در سفر به قطر برای جام جهانی، حالا سرلک در ادامه لیگ بیست‌ودوم در اندیشه نهایی کردن بلیت خود به سوی دوحه برای ملت‌های آسیا 2023 است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری