football360 logo

عالیشاه شکست ناپذیرترین بازیکن تاریخ دربی؛ کاپیتان پرسپولیس به دنبال رسیدن به رکورد رهبری‌فرد

27 آذر 1401 ساعت 13:4213 نظر
«امید عالیشاه» در 11 دربی که برای پرسپولیس به میدان رفته هیچ وقت شکست نخورده است.

به گزارش فوتبال 360، امید عالیشاه در 11 تجربه که در دربی داشته هرگز بازنده از زمین خارج نشده و از این نظر بین بازیکنان بدون شکست تاریخ دربی رکورددار  بیشترین تعداد بازی است. اهمیت این مسابقه برای عالیشاه از این نظر است که در صورت ادامه روند شکست‌ناپذیری می تواند به رکورد خاصی برسد ولی در صورت باخت در این مسابقه دیگر در جمع مردان بدون باخت  دربی جایی نخواهد داشت.

«عالیشاه» بالاتر از «استیلی» و «جباری»

امید عالیشاه در 11 دربی به میدان رفته که حاصل آن 8 تساوی و 3 پیروزی بوده است البته از 8 تساوی 2 بازی در ضربات پنالتی با برتری استقلال به پایان رسیده که در آمار تقابل تیم‌ها مساوی محسوب می‌شود. این بازیکن سابقه گلزنی و اخراج در دربی را دارد. 

پس از عالیشاه، مجتبی جباری و حمید استیلی بهترین آمار را در شهرآورد داشتند که در هر 10 دربی که به میدان رفتند طعم باخت را نچشیدند. البته این بازیکنان آمار خود را با پیراهن یک تیم ثبت کردند و احمدرضا عابدزاده مجموعاً 13 بار با پیراهن هر 2 تیم در دربی به میدان رفت و هیچ وقت بازنده از زمین خارج نشد که ذکر این توضیح ضروری است که در یکی از دربی‌ها (سال 73) در شرایطی که بازی با نتیجه مساوی متوقف شده بود با حکم کمیته انضباطی پرسپولیس که عابدزاده را در اختیار داشت 3 بر صفر بازنده شد.

شکست ناپذیران تاریخ دربی

طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری با پیراهن یک تیم در دربی به بهروز رهبری‌فرد تعلق دارد. این بازیکن 12 دربی متوالی را بدون باخت پشت سر گذاشت. رهبری‌فر از دربی 41 تا دربی 57 در 13 شهرآورد به زمین رفت که در هیچ کدام از آنها بازنده نشد حالا اگرعالیشاه که در این در دربی با سابقه‌ترین بازیکن به شمار می‌آید در این بازی هم بدون باخت زمین را ترک کند با رکورد رهبری‌فرد برابر می‌شود.

در مجموع دربی‌ها احمدرضا عابدزاده بدون در نظر گرفتن دربی سال 73 با 13 بازی طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری را دارد که این آمار را در پرسپولیس و استقلال به ثبت رسانده است. مهدی هاشمی‌نسب و علیرضا نیکبخت هم از جمله چهره‌های شکست‌ناپذیر تاریخ دربی محسوب می‌شوند. این 2 بازیکن که سابقه عضویت در هر 2 تیم را دارند، توانستند 11 دربی متوالی بدون باخت از زمین خارج شوند.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری