football360 logo

«یحیی» و چالش بزرگ برای دربی؛ خط حمله‌ای که ایرانیزه شد!

28 آذر 1401 ساعت 11:04105 نظر
با خروج «یورگن لوکادیا» از ایران، حالا یحیی گل‌محمدی با چالش بزرگ انتخاب مهاجم برای دربی مواجه شده است.

به گزارش فوتبال 360، مهم‌ترین جلسه تمرینی پرسپولیس پیش از دربی روز گذشته در شرایطی برگزار شد که خبری شوکه‌کننده در اردوی سرخ‌پوشان پایتخت پیچید و آن‌هم عدم حضور یورگن لوکادیا در تمرین و حضور در فرودگاه برای خروج از ایران بود! مدیران پرسپولیس تلاش زیادی داشتند تا بتوانند مهاجم هلندی را متقاعد کنند تا بار دیگر در تمرینات سرخ‌پوشان پایتخت حضور پیدا کند اما لوکادیا با طرح چندین بهانه مختلف قصد ترک فرودگاه را به مقصد محل تمرین پرسپولیس نداشت.

مهاجم هلندی سرخ‌پوشان پایتخت در ابتدا مدعی شده بود که به دلیل مشکلات خانوادگی نمی‌تواند در تهران بماند و باید به آمستردام بازگردد. اما در ادامه بحث مشکلات مالی مطرح شد که در زمینه مسائل مالی هم مدیران باشگاه پرسپولیس تمامی مطالبات بازیکن خود را پرداخت کرده بودند تا یورگن لوکادیا بهانه مالی برای جدایی‌اش نداشته باشد. به نظر می‌رسد درخواست سفارت خارجی از اتباع این کشور، در اقدام ناگهانی بازیکن هلندی بی‌تأثیر نیست. با این‌حال، مهاجم پرسپولیس سرانجام صبح امروز توانست مجوز خروج از کشور را دریافت کند و به هلند بازگردد.

یحیی گل‌محمدی با توجه به خروج ناگهانی یورگن لوکادیا، حالا با چالش بزرگ انتخاب مهاجم در مسابقه دربی مواجه شده است. به جز لوکادیا، شیخ دیاباته هم به دلیل مصدومیت قادر به همراهی سرخ‌پوشان پایتخت در دوئل فردای با استقلال نیست و همین مسئله باعث شده تا سرمربی پرسپولیس راهی جز انتخاب از میان مهاجمان داخلی تیمش نداشته باشد.

غیرمنتظره‌ترین ترکیب؛ زوج «عبدی»-«پاکدل» در خط حمله؟

مهدی عبدی و حامد پاکدل در دسترس‌ترین گزینه‌های سرمربی پرسپولیس برای چینش خط حمله سرخ‌پوشان پایتخت هستند. عبدی در 2 هفته ابتدایی لیگ بیست‌ودوم و تا پیش از جذب لوکادیا، گزینه نخست خط حمله پرسپولیس بود اما عملکرد خوبی نداشت و جای خود را به مهاجم هلندی داد و در 3 بازی بعدی هم که در نقش بازیکن جانشین به ترکیب پرسپولیس اضافه شد، ناکام در گلزنی بود. پاکدل هم هیچگاه در لیگ بیست‌ودوم در ترکیب اصلی پرسپولیس حضور نداشته و در 5 بازی به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفته و عملکرد رضایت‌بخشی نداشته است.

2 مهاجم ایرانی پرسپولیس البته در ایام تعطیلات فیفادی عملکرد خوبی از خود نشان دادند و سعی داشتند تا بتوانند نظر یحیی گل‌محمدی را تغییر بدهند. به‌ویژه حامد پاکدل که در آخرین دیدار دوستانه پرسپولیس مقابل سپاهان هم موفق به گلزنی شد تا آمادگی فنی بالای خود را نشان بدهد و حالا با توجه به غیبت لوکادیا و دیاباته، به نظر می‌رسد گل‌محمدی می‌تواند از زوج عبدی و پاکدل در خط حمله تیمش برای مصاف با استقلال استفاده کند.

«عالیشاه»، اسلحه پنهان «گل‌محمدی» برای دربی؟

امید عالیشاه کاپیتان باتجربه پرسپولیس که رکورد 11 بازی بدون شکست را در دربی دارد، دیگر گزینه متحمل برای حضور در خط حمله پرسپولیس است. عالیشاه در لیگ بیست‌ودوم حضوری چرخشی را در ترکیب پرسپولیس تجربه کرده و با توجه به مصدومیتی که با آن دست‌وپنجه نرم می‌کرد، در طول 11 هفته، در 3 مسابقه در ترکیب اصلی سرخ‌پوشان پایتخت حضور داشت و در 4 بازی هم به عنوان یار جانشین به میدان آمد اما در کارنامه او نه گلی به چشم می‌خورد و نه پاس‌گلی!

عالیشاه توانایی بازی در پست مهاجم سایه را هم دارد و بعید نیست که یحیی گل‌محمدی از بین مهدی عبدی و حامد پاکدل که عبدی شانس بیشتری برای حضور در ترکیب اصلی پرسپولیس دارد، یک بازیکن را انتخاب و در کنار او، امید عالیشاه را قرار بدهد تا پازل تهاجمی تیمش در غیاب شیخ دیاباته و یورگن لوکادیا تکمیل شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری