football360 logo

انگیزه‌های ویژه‌ 4 بازیکن در دربی پایتخت؛ بهترین زمان و مکان برای اعتراض!

29 آذر 1401 ساعت 10:1339 نظر
2 ستاره‌ پرسپولیس و 2 ستاره‌ی استقلال به دنبال این هستند تا با درخشش در دربی پیش رو نشان دهند توانایی‌های بالایی دارند و می‌بایست توجه بیشتری به آن‌ها شود.

به گزارش فوتبال 360، نود‌ونهمین دربی پایتخت امروز از ساعت 17:30 دقیقه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. در این دیدار هم شاهد دوئل‌های جذابی خواهیم بود و البته بازیکنانی که هر کدام انگیزه‌های ویژه‌ای برای خودنمایی خواهند داشت. چهار بازیکن به طور خاص به این مسابقه نگاهی فراتر از یک بازی معمولی یا حتی یک دربی دارند. آن‌ها برای اثبات توانایی‌های خود به این مسابقه نگاه ویژه‌ای دارند تا نشان دهند لایق توجه بیشتری بوده‌اند.

محمد محبی

آغاز لیگ بیست‌ودوم برای او کابوس‌وار بود. خبری از پدیده‌ی بوشهر، ستاره‌ی سپاهان و سوگلی مارک ویلموتس نبود. محمد محبی فرسنگ‌ها با روزهای خوب خود فاصله داشت اما رفته‌رفته ورق برگشت. ستاره‌ی بوشهری استقلال از سوی ساپینتو دلگرمی و اعتماد گرفت و آن را به بهترین شکل پاسخ داد. یکی از اصلی‌ترین دلایل حضور استقلال در بالای جدول و نتایج درخشان در نیمه‌ دوم مسابقات تا به اینجا بدون شک محمد محبی است. بازیکنی که آنقدر درخشید تا به یکی از کاندیداهای حضور در اردوهای تیم ملی هم تبدیل شود اما کارلوس کی‌روش توجهی به او نکرد و محمد این مهاجم 23 ساله جزو مسافران قطر نبود. حالا بهترین گلزن استقلال (با 4 گل زده)، برای دربی انگیزه‌های زیادی دارد. او آمده تا نشان دهد پتانسیل حضور در تیم ملی را داشت و در ادامه باید نامش در بین بازیکنان دعوت شده باشد. چه جایی بهتر از دربی پایخت برای اثبات چنین ادعایی؟

مهدی عبدی

فوتبال‌دوستان هم همانند یحیی گل‌محمدی متوجه نشدند که چرا یورگن لوکادیا به یک‌باره تصمیم گرفت کشور را ترک کند و از جمع سرخپوشان، حداقل فعلا جدا شود. اما هم فوتبال‌دوستان و هم یحیی گل‌محمدی به خوبی می‌دانند که جایگزین مهاجم هلندی کسی نیست جز مهدی عبدی. او در دربی رفت لیگ نوزدهم تا آستانه گل زدن در این بازی حساس پیش رفت اما تیرک دروازه مانع از این شد که گل برتری سرخپوشان به نام او نوشته شود و در ادامه شوت او به حسین حسینی دروازه‌بان استقلال برخورد کرد تا شاگردان گابریل کالدرون با گل‌به‌خودی حریف، فاتح دربی شوند. عبدی در دربی نودوچهارم بالاخره برای پرسپولیسی‌ها موفق شد گل بزند تا بتوانیم او را یک بازیکنان دربی‌باز قلمداد کنیم. بازیکنی که در این فصل با حضور لوکادیا به نیمکت تبعید شد و از آنجا شاهد درخشش و آقای گلی این بازیکن باکیفیت بود. حالا یک توفیق اجباری نصیب مهدی شده تا نشان دهد همچنان همان مهاجم بااستعداد گذشته است و می‌تواند در صورت داشتن آرامش و اعتماد به نفس در لیگ برتر فوتبال ایران گلزنی کند و رقبا را آزار دهد. گزینه‌ اول خط حمله‌ی پرسپولیس برای به‌دست آوردن دل هواداران این تیم باید در همین بازی پیش رو هر کاری که از دستش برمی‌آید را به منصه‌ی ظهور بگذارد و فصل جدیدی را استارت بزند.

میلاد سرلک

یکی از بازیکنان مورد اعتماد دراگان اسکوچیچ بود و حتی در حضور کارلوس کی‌روش هم همراه تیم ملی به اردوی اتریش رفت و بعد از آن اردو مقابل نیکاراگوئه هم بازی کرد اما اعتقاد «مستر سی‌.کیو» به بازیکنان سابق‌اش باعث شد تا سرلکِ افت کرده در هفته‌های منتهی به جام جهانی در لیست بزرگ‌ترین خط خورده‌ها قرار بگیرد و شانس حضور در جام جهانی را از دست بدهد. حالا او احتمالا آن دوران سخت را پشت سر گذاشته و تمام فکر و ذکرش اثبات توانایی‌هایش خواهد بود. میلاد به هیچ وجه دوست ندارد سرنوشتی که در جام جهانی برایش رقم خورد، در جام ملت‌های آسیا تکرار شود. او در دربی پایتخت مقابل یکی از رقبای خود در تیم ملی هم قرار می‌گیرد (روزبه چشمی) و بازی سه‌شنبه و ورزشگاه آزادی، درست‌ترین زمان و مکان ممکن برای رساندن اعتراضش به گوش کادر فنی تیم ملی خواهد بود.

مهدی قایدی

اگر هنوز همان باشوی سابق است، اگر هنوز داعیه‌ی پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارد، اگر همچنان بر این باور است که می‌تواند با استعداد فوق‌العاده‌اش هر خط دفاعی‌ای را به هم بریزد؛ باید در عمل اثبات کند. مهدی قایدی مقابل ملوان چشمه‌ای از توانایی‌های بالایش را نشان داد اما سپس به خوابی عمیق فرو رفت و کاری کرد که دل هیچکس برای او در قطر و در جام جهانی تنگ نشود. زننده‌ گل اول استقلال در دربی نیمه‌نهایی جام حذفی سال 1399 و نجات‌بخش تیم محمود فکری در دیدار رفت لیگ بیست‌ویکم، حالا بی‌تاب زدن سومین گلش در دربی بزرگ تهران است تا فریاد بزند هنوز تمام نشده و همچنان می‌توان به بازگشت‌اش امیدوار بود. آیا او می‌تواند ستاره‌ی دیدار با پرسپولیس باشد؟ چند ساعت صبر داشته باشید. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری