football360 logo

تغییر نقش دی‌ماریا، ضامن درخشش ولاهوویچ؛ مکس فینال را دیده است؟

01 دی 1401 ساعت 17:249 نظر
سرمربی یوونتوس می‌تواند با تغییر نقش دی‌ماریا، بیشترین استفاده را از حضور او در ترکیب ببرد.
به گزارش فوتبال 360، پیوستن آنخل دی‌ماریا به یوونتوس در نقل‌وانتقالات تابستانی، این واکنش را هم در بر داشت که ستاره آرژانتینی برای لذت بردن از آخرین سال‌های بازیگری، صرفاً در سطح اول فوتبال اروپا به یوونتوس پیوسته و در برنامه‌های الگری جای نخواهد گرفت!
با این حال، او در دیدار ابتدایی تیمش در سری آ درخششی خیره‌کننده به نمایش گذاشت و سپس قربانی سبک بدنسازی کادر فنی یوونتوس شد تا کج‌دار و مریز، خود را به تعطیلات بازی‌های ملی رسانده و حضور در جام‌جهانی را هم تجربه کند. در نهایت دی‌ماریا با آرژانتین جام را هم بالای سر برد تا اکنون با خیالی راحت به ترکیب تیم باشگاهی بازگشته و پروژه حضورش در یوونتوس را به بهترین شکل رو به جلو هدایت کند. درخشش یک ساعته آنخل دی‌ماریا در فینال جام‌جهانی، این نکته را یادآور شد که «دی‌ماریا هنوز تمام نشده» و مکس الگری امیدوار است با تغییری دوباره در ترکیب تیمش، روند رو به رشد تا پیش از آغاز بازی‌های جام‌جهانی را پس از پایان این تورنمنت هم ادامه دهد.
این روند نباید متوقف شود
یوونتوس با وجود  آغاز بسیار ضعیف فصل با الگری، حتی به مکابی حیفا هم باخت تا از دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا خروجی زودهنگام را تجربه کند اما از اواسط ماه اکتبر، نتایج بد تیم صرفاً در لیگ قهرمانان خلاصه شد و شاگردان الگری در دیدارهای سری آ، پس از قبول شکست مقابل میلان، 6 پیروزی متوالی از جمله مقابل اینتر و لاتسیو کسب کردند و حتی یک بار هم  دروازه‌شان باز نشد که در این میان، نقش بسزای بازگشت شزنی به ترکیب تیم و تغییر آرایش تیم، انکار ناپذیر است. دی‌ماریا اگرچه در سری آ بازی‌های خوبی از خود به نمایش نگذاشت اما در دیدار دور رفت مقابل مکابی که از ابتدا به میدان رفت و نقش اول پیروزی 3 گله تیمش بود، هر 3 پاس گل را برای هم‌تیمی‌ها ارسال کرد و بهترین بازیکن دیدار بود.
علت درخشش دی‌ماریا چیست؟
آن دیدار، سیستم انتخابی 3-3-4 توسط مکس الگری را به خود دید و دی‌ماریا دقیقاً همان نقشی که در دیدار فینال داشت، ظاهر شد تا 2 بار زمینه‌ساز گلزنی آدرین ربیو شود و یک بار هم نام دوشان ولاهوویچ را در دیدار به‌عنوان گلزن ثبت کند. در سایر دیدارها و به خصوص دیدار دور برگشت مقابل مکابی در لیگ قهرمانان در سیستم2-4-4 الگری، دی‌ماریا کاملاً مهار شده که نه، بلکه محو بود و در دیگر سیستم انتخابی توسط الگری برای به میدان رفتن هم به تبع بازی با 2 وینگ‌بک، دی‌ماریا جایی در آرایش 2-5-3 نداشته است. حتی دیدار مقابل مونزا که بدترین بازی این فصل دی‌ماریا بود و در نهایت از زمین بازی هم اخراج شد، الگری او را در سیستم 2-4-4 و  کنار ولاهوویچ به بازی گرفته بود.
دی‌ماریا فقط در یک آرایش راحت است
کاملاً مشخص بود که آنخل دی‌ماریا، ستاره‌ای باکیفیتِ فوق‌العاده و حالا بیشتر از همیشه باتجربه است اما در سیستمی به جز 3-3-4، احساس راحتی نمی‌کند. نه‌اینکه ترکیب 2-5-3 انتخابی الگری نتواند کسب نتیجه را به یوونتوس هدیه دهد، بلکه برعکس، تمامی پیروزی‌های یوونتوس در بازه زمانی پیش از تعطیلات با همین ترکیب به دست آمد و تمرکز دفاعی تیم در این آرایش، بی‌نقص و مثال‌زدنی است. در عوض نه‌تنها آنخل دی‌ماریا در این ترکیب جایی ندارد، بلکه دوشان ولاهوویچ هم  مجبور به نیمکت‌نشینی است و زوج میلیک در کنار کین، بهتر جواب می‌دهد. حتی در دیدار برابر لچه، الگری، میلیک را به‌عنوان تک مهاجم در ترکیب 1-5-4 به میدان فرستاد و باز هم جواب گرفت.
آنها نیمکت‌نشینی را تاب می‌آورند؟
الگری درحالی که بر لبه تیغ قدم برمی‌دارد و فعلاً نتایجش حکم ابقا روی نیمکت یوونتوس را برایش تمدید کرده در ادامه فصل باید بین 2 گزینه، یکی را انتخاب کند. یا بدون دی‌ماریا و ولاهوویچ تیمش را با ترکیبی که ذکر شد به میدان بفرستد و یا برای استفاده از دی‌ماریا در کنار ولاهوویچ، چاره‌ای جز انتخاب ترکیب 3-3-4 ندارد. شاید دی‌ماریا با نیمکت‌نشینی کنار بیاید اما ولاهوویچ به خصوص پس از حذف با تیم ملی کشورش در جام‌جهانی این موضوع را تحمل نخواهد کرد و همین نکته ممکن است احتمال کودتا در رختکن را بالاتر ببرد. خاطرتان هست در اعتراض به تفکرات الگری، دی‌ماریا رسماً به میلیک در مقابل دوربین‌های فیلم‌برداری اعلام کرد تفکرات الگری را نمی‌فهمد و برایش عجیب بوده که میلیک را از زمین مسابقه بیرون کشیده است؟! بنابراین، همان احتمال کنار آمدن دی‌ماریا  هم با نیمکت‌نشینی به‌خصوص حالا که عنوان قهرمان جهان را هم یدک می‌‎کشد و ستاره دیدار فینال بوده، کاملاً منتفی می‌شود.
خطر بازگشت پوگبا به ترکیب
دی‌ماریا در فینال جام‌جهانی نشان داد اگر در آرایش 3-3-4 به میدان برود، علاوه بر تاثیرگذاری فوق‌العاده، احساس راحتی بیش از اندازه‌ای هم دارد و نه‌تنها پاس اشتباهی ارسال نمی‌کند، بلکه تمامی اقدام به دریبل‌هایش با موفقیت به سرانجام می‌رسند و هرز دوی او در میدان، تقریباً به صفر میل می‌کند. یوونتوس علاوه بر دی‌ماریا، پاردس را نیز به‌عنوان قهرمان جهان از این پس در اردوی تمرینی خواهد دید و یوونتوس بدون شک برای تمدید قرارداد با دی‌ماریا، به مدت حداقل یک سال دیگر گام بر خواهد داشت. بازگشت پوگبا به ترکیب و اصرار بر استفاده از ستارگانی چون کیه‌زا و بونوچی، ممکن است آزمون و خطایی را برای الگری در پیش داشته باشد که دوباره یووه را از رتبه سومی که با چنگ و دندان پیش از تعطیلات به دستش آورد، دور و دورتر کند.
الگری در دو راهی
پس چرا او با سیستمی که هم امتحانش را پس داده و هم در دیدار فینال، درخشش فوق‌‌العاده دی‌ماریا را به همراه داشته، استفاده نکند؟ احساس راحتی دی‌ماریا در ترکیب، ضامن موفقیت سایر بازیکنان از جمله دوشان ولاهوویچ نیز خواهد بود و در غیر این صورت، الگری شرایط عجیبی را پشت سر خواهد گذاشت، شرایطی که یا ممکن است به قیمت اخراج او تمام شود و یا از طرف مقابل، افت چشمگیر ستارگان تیمش را در پی داشته باشد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری