football360 logo

ستاره مکزیک و ورود به دوران انزوا؛ سال‌های آخر در قاره سبز

03 دی 1401 ساعت 18:582 نظر
سنگربان کهنه‌کار مکزیکی به سالرنتینا پیوست.

به گزارش فوتبال 360، نام او را در روزهای جوانی به عنوان گزینه مد نظر باشگاه‌های بزرگ فوتبال اروپا می‌شنیدیم. با این حال گیرمو اوچوا تصمیم گرفت درخشش و قابلیت‌های خود را نه برای برندهای بزرگ اروپایی بلکه به تیم ملی کشورش اختصاص دهد. می‌توان گفت هر 4 سال یک بار با بازگشت مکزیک به جام جهانی فوتبال یک دوره خبرهای پی در پی در مورد دروازه‌بان این تیم رسانه‌ها را می‌پیمایند. این پیمایش رسانه‌ای این بار و پس از جام جهانی قطر قرعه را به نام سالرنتینا زده و این باشگاه ایتالیایی رسما از توافق با گیرمو اوچوا، سنگربان 37 ساله مکزیکی خبر می‌دهد.

دوران حرفه‌ای؛ مردی برای دروازه وطن

شاید اگر در ابتدای جوانی یا حتی سال‌های بعد و پیش از 30 سالگی انتقال اوچوا به یک باشگاه بزرگ اروپایی نهایی می‌شد، از او بیش از هر 4 سال یک بار خبر داشتیم و نامش در کنار بزرگان دروازه‌بانی دنیا قرار می‌گرفت. با این حال سنگربان 183 سانتی‌متری اهل مکزیک نمایش‌های ویژه و درخشانش را برای تیم ملی کشورش کنار گذاشته بود و تاکنون 134 بار از دروازه مکزیک حراست کرده است. طرفداران فوتبال در مکزیک، اوچوا را با خورخه کامپوس مقایسه می‌کردند. اگر چه این مقایسه هرگز شکلی جدی به خود نگرفت اما سابقه اوچوا و ثباتش درون دروازه تیم ملی از او هم شخصیتی جدید و منحصر به فرد برای فوتبال کشورش ساخته است. در عرصه باشگاهی بیش‌ترین بهره را باشگاه مکزیکی آمریکا از این دروازه‌بان ملی‌پوش برده و البته سابقه بازی برای گرانادا، مالاگا و استاندارد لیژ  در کارنامه اوچوا به چشم می‌خورد. او 4 قهرمانی لیگ مکزیک و یک قهرمانی لیگ بلژیک را هم در کارنامه دارد. بیش از تمام این‌ها اما درخشش هر 4 سال یک بار او در جام‌های جهانی مورد توجه دنبال‌کنندگان قرار می‌گیرد. دست بر قضا یکی از این دنبال کنندگان کادر فنی باشگاه سالرنتینا بوده که اکنون در 37 سالگی با اوچوا به توافق رسیده است. آخرین جام جهانی اوچوا  خالی از درخشش ویژه نبود و او با ناکام گذاشتن رابرت لواندوفسکی در ضربه پنالتی باز هم به نقش اول فوتبال ملی کشورش تبدیل شد.

قرارداد جدید تا پایان احتمالی فوتبال

پیش از این تصور می‌شد اوچوا با آخرین تمدید قرارداد در آمریکا بماند و یا به لیگ ام‌ال‌اس برود اما سالرنتینا سنگربان مکزیکی را ربود و تا پایان فصل قراردادی 6 ماهه با او امضا کرده است. گفته می‌شود قرارداد اوچوا با باشگاه ایتالیایی از بند تمدید هم برخوردار است که می‌تواند سال‌های آخر این ستاره را ایتالیایی به اتمام برساند. مسئولیت سخت اوچوا در تیم جدیدش حفظ سالرنتینای رده دوزادهمی در لیگ سری‌آ است چرا که این تیم با منطقه سقوط فاصله زیادی ندارد و به نظر می‌رسد انگیزه باشگاه برای خرید چنین بازیکن با تجربه‌ای در این مقطع فصل هم نجات از همین خطر باشد. اوچوا در تیم جدیدش پیراهن شماره 13 را خواهد پوشید و اگر حضور او در لیگ ایتالیا موفق باشد، احتمال تمدید و ماندگار شدنش در باشگاه جدید بیش‌تر خواهد بود. ناگفته نماند  گیرمو اوچوا در این سال‌ها در نزدیک به 700 مسابقه فوتبال 178 بار موفق به ثبت کلین‌شیت شده و برای فوتبال دوستان کشورش یک اسطوره به شمار می‌رود. اولین بازی احتمالی اوچوا در سری‌آ مقابل میلان رقم خواهد خورد و او آزمون بزرگی را در بازگشت به اروپا پیش رو خواهد داشت.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری