football360 logo

به بهانه پایان زندگی بازمانده تنها روز قله‌نشینی انگلیس؛ حالا فقط 8 نفر مانده‌اند!

04 دی 1401 ساعت 12:326 نظر
یکی دیگر از بازیکنان تیم قهرمان انگلیس در جام جهانی 1966 با درگذشتش برای جزیره‌نشینان خاطره‌ بازی را ادامه داد.

به گزارش فوتبال 360، نسل‌های پر از ستاره پشت سر هم می‌آیند و می‌روند. گری لینکر، برایان رابسون، پل گاسکویین، آلن شیرر، استیون جرارد، مایکل اوون، دیوید بکام، فرانک لمپارد، وین رونی و دیگر بزرگان فوتبال سه‌شیر آمدند و رفتند و اتفاق بزرگ 1966 تکرار نشد. انگلیسی‌ها به تعبیر خود می‌خواهند جام را به خانه‌اش باز گردانند اما آنقدر از آن دوران گذشته که به زودی شاید شاهد عینی برای خانگی بودن جام جهانی وجود نداشته باشد. شاهدان عینی اولین و آخرین قهرمانی جهان برای انگلیس یک به یک در حال کوچ از این دنیا هستند و نگرانی بزرگ این است که روزی آخرین کسی که در میدان قهرمانی انگلیس حاضر بوده هم از دنیا برود و دیگر کسی به یاد نیاورد تاریخ فوتبال یک روز شاهد بود جام جهانی فوتبال به خانه‌اش بازگشت.

مدافع راست تیم قهرمان جهان

آنها بابی مور و جک چارلتون را در میانه دفاع داشتند اما سمت راست تیم ملی انگلیس در جام جهانی 1966 از موهبتی به نام جورج کوهن بهره می‌برد؛ اسطوره باشگاه فولام که بیش از 300 بازی را در سطح اول فوتبال باشگاهی انگلیس هم در کارنامه دارد. کوهن به عبارتی همان کسی بود که حملات آلمان در فینال جام جهانی به وسیله امریچ از سمت چپ این تیم را مهار می‌کرد و نقش غیرقابل انکاری در موفقیت تیم ملی کشورش در جام جهانی داشت. این ستاره فقید روز گذشته در 83 سالگی از دنیا رفت تا یکی از آخرین شاهدان عینی قهرمانی انگلیس در یک رقابت بزرگ هم از دست برود. پیش از این هم اسطوره‌هایی مانند بابی مور، جیمی گریوز و گوردون بنکس از جمع ستاره‌های انگلیسِ قهرمان جهان کم شده بودند و اکنون با مرگ جورج کوهن ترکیب قهرمان جام جهانی 1966، مدافع راست خود را هم از دست داد. کوهن در واقع پیشکسوت لیست بلند و بالایی از مدافعان راست آماده فوتبال انگلیس است و افرادی مانند ترنت الکساندر آرنولد، کایل واکر، کیران تریپیر و دیگر مهره‌های ساوتگیت برای پست مدافع راست وارثان کوهن هستند که بر خلاف او هرگز تیم ملی فوتبال کشورشان را بر سکوی نخست هیچ رقابت بزرگی ندیده‌اند. 

آخرین بازماندگان؛ این 8 نفر

از ترکیب 29 بازیکن حاضر در جشن قهرمانی تیم ملی انگلیس در سال 1966، 21 بازیکن از دنیا رفته‌اند و انگلیسی‌ها برای سلامتی و طول عمر 8 بازمانده مهم دعا می‌کنند. این 8 نفر تنها بازیکنانی هستند که شاهد بازگرداندن جام جهانی فوتبال به خانه‌اش از نزدیک و درون میدان بوده‌اند. بزرگ‌ترین ستاره‌ای که از آن قهرمانی باقی مانده همان نفر اول و نقش برجسته قهرمانی انگلیس سر بابی چارلتون نام دارد. تا زمانی که بابی چارلتون همچنان با همان پالتوی بلند و کلاه انگلیسی در ورزشگاه‌ها حاضر می‌شود، اهالی این کشور مطمئن هستند یک شاهد بزرگ برای آخرین قهرمانی خود دارند و از دست رفتن بابی چارلتون می‌تواند داغ بزرگی بر پیشانی فوتبال سه‌شیر باشد. در کنار چارلتون هم افرادی مانند سر جف هرست، بابی تامبلینگ، بری بریجز و جورج ایستهام هنوز هستند تا در صورت از دست رفتن هر کدام از این 8 شاهد، همچنان گواهی بدهند که جام قهرمانی جهان روزی در دستان انگلیسی‌ها بود و آن را به لندن آوردند. هری کین، جاد بلینگام، دکلان رایس، جان استونز، جوردن پیکفورد، بوکایو ساکا، مارکوس رشفورد و دیگر ستاره‌های تیم ملی انگلیس در این نسل وظیفه خطیری را به دوش می‌کشند. آن‌ها در تلاش هستند تا اجازه ندهند سناریوی مارادونا برای بابی چارلتون تکرار شود و این اسطوره فوتبال انگلیس بتواند تا پیش از مرگ مجددا قهرمانی تیم فوتبال کشورش را از نزدیک تماشا کند. مرگ جورج کوهن 83 ساله یا هر کدام از بازمانده‌های هشتاد و چند ساله از تیم ملی قهرمان جهان انگلیس در 1966 یک زنگ خطر بزرگ برای از دست رفتن بابی چارلتون است و فوتبالیست‌های امروز سه‌شیر به خاطر چارلتون بزرگ هم که شده باید یک بار پیش از فوت او، سکوی بزرگی را فتح کنند.

*حسین سعیدی نیکو

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری