football360 logo

اردوغان، نیمکت‌نشینی رونالدو را تصمیم سیاسی می‌داند؛ بهای حمایت از فلسطین!

05 دی 1401 ساعت 23:0532 نظر
رئیس جمهور ترکیه معتقد است رونالدو به سبب حمایت از فلسطین نیمکت‌نشین شد.
به گزارش فوتبال 360، جام‌جهانی 2022 با همه جذابیت‌هایش به پایان رسید و فوتبال باشگاهی در برخی کشورها آغاز شده اما حواشی مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی که در خاورمیانه برگزار شد، ظاهراً پایانی مشخص ندارد.
در این مسابقات، هرچه اقبال لیونل مسی و تیم ملی آرژانتین بلند بود، کریستیانو رونالدو و تیم ملی پرتغال روزهای سیاهی را تجربه کردند و دارنده 5 توپ طلای فوتبال جهان در چنین شرایطی به روزهای پایانی حضورش در تیم ملی رسید. او اکنون بازیکن آزاد است و زمزمه‌هایی مبنی بر پیوستن به النصر عربستان به گوش می‌رسد اما درحالی که «سی‌آر سون» در دیدار مقابل سوئیس نیمکت نشین شد و به عنوان بازیکن ذخیره شاهد برتری پر گل تیمش بود، در دیدار برابر مراکش هم از ابتدا در ترکیب قرار نگرفت و شاهد حذف تلخ تیمش در آخرین جام‌جهانیِ دوران حرفه‌‌ای خود بود.
اظهار نظر  عجیب اردوغان
در همین حال، رجب طیب اردوغان که در دنیای سیاست نام شناخته شده‌ای است، در اظهاری نظری جالب توجه، نیمکت نشینی رونالدو در قطر و همچنین قهرمانی لیونل مسی را نتیجه اقدامات سیاسی این 2 فوق‌ستاره دانست و اعلام کرد به دلیل آنکه رونالدو از فلسطین حمایت کرده، دست‌های پشت پرده فوتبال سرنوشت خوبی برایش رقم نزدند و در مقایسه با مسی، او را در شرایط اسفناکی قرار دادند.
واقعیت دارد؟
اگرچه اردوغان رسماً درباره لئو مسی صحبت نکرده است اما در صحبت‌هایش، به این اشاره کرده که به زمین فرستادن بازیکنی چون رونالدو درحالی که فقط 30 دقیقه تا پایان مسابقه باقی مانده است، روحیه او را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد و آنها از قصد چنین رفتاری با رونالدو داشته‌اند تا او نتواند بهترین عملکرد را از خود در زمین مسابقه و در رقابت با لیونل مسی به نمایش بگذارد! جالب اینجاست که در همین مسابقات، تیم ملی مراکش پس از هر پیروزی پرچم فلسطین را به داخل زمین برده و با آن عکس یادگاری می‌گرفت اما تا مرحله نیمه‌نهایی مسابقات پیش رفت و تاریخ‌ساز شد.
صحبت‌های بدون پشتوانه
این اظهار نظر رجب طیب اردوغان، در شرایطی انجام شده که رونالدو هرگز رسماً درباره حمایت یا عدم حمایتش از فلسطین صحبتی با رسانه‌ها انجام نداده و حتی در کشمکش سیاسی میان رژیم صهیونیستی و فلسطین نیز موضع مشخصی ندارد. به جز چند عکس یادگاری با کودکان فلسطینی و عکس‌های غیر رسمی که سال‌های گذشته در فضای رسانه‌ای دست به دست می‌چرخید، سندی دلیل بر حمایت کریستیانو از فلسطین وجود ندارد.
شایعاتی که دوست داشتند واقعی باشد!
سال 2019، شایعه‌ای پخش شد مبنی بر آن که کریستیانو رونالدو پس از کسب کفش طلای اروپا، مبلغ 1.5 میلیون یورو برای کمک به فلسطینیان اهدا کرده است که بلافاصله این خبر از جانب مدیربرنامه‌‎هایش قویاً تکذیب شد. سال 2011 بنری در دستان کریستیانو رونالدو فتوشاپ و در فضای رسانه‌ای منتشر شد که در اصل پیامی برای حمایت از زلزله اسپانیا بود؛ زمانی که او به تازگی از منچستریونایتد راهی رئال مادرید شده و هنوز دسترسی به فضای مجازی تا به این حد، همه‌گیر نشده بود.
او با سیاست بیگانه است
از طرف مقابل، کریستیانو رونالدو سابقه اهدای پیراهنش در سال‌های اخیر به وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی را هم داشته و چنین اتفاقی برای او در دیدار با رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین نیز رخ داد. رونالدو به عنوان چهره‌ای شناخته شده در جهان فوتبال که دستی هم بر تبلیغات برندینگ در آتش دارد، هرگز اظهار نظر رسمی مبنی بر حمایت یا عدم حمایت از فلسطین و همچنین رژیم صهیونیستی نداشته و مشخص نیست این اظهار نظر عجیب اردوغان، چه پشتوانه‌ای داشته است؛ آن هم در تورنمنتی که مراکش رسماً یکی از حامیان فلسطین در مستطیل سبز بود‌.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری