football360 logo

بازگشت پرسپولیس به مشکل قدیمی؛ خط حمله تعطیل

05 دی 1401 ساعت 21:2368 نظر
مهاجمان پرسپولیس در دو بازی اخیر، حتی یک شوت به سمت چارچوب حریف نزده‌اند.

به گزارش فوتبال 360، پرسپولیس این فصل برای تمام کردن بحران خط حمله‌اش، هزینه زیادی انجام داد. هزینه‌ای که خیلی زود، نتیجه بخش بود آن‌ها با گل‌های یورگن لوکادیا و تک گل شیخ دیاباته، به صدرجدول لیگ رسیدند. تعطیلی لیگ برای مسابقات جام جهانی اما، دوباره بحران خط حمله را به پرسپولیس برگرداند. لوکادیا قراردادش را فسخ کرد و دیاباته هم، فعلا خانه‌نشین شده است. یحیی گل‌محمدی در دو بازی اخیر برای حل مشکل تیمش بدون دو مهاجم اصلی، راه‌های زیادی را امتحان کرده و همگی، به بن‌بست رسیده‌اند.

ایده ناموفق

پرسپولیس در هر دو بازی اخیرش مقابل استقلال و پیکان، بدون مهاجم تخصصی وارد زمین شده است. مهدی ترابی و امید عالیشاه، دو وینگر پرسپولیس در نقش مهاجم به میدان رفتند. هیچکدام از آن‌ها هم در خط حمله، موفقیتی نداشتند. ترابی مقابل استقلال، روی ضربات شروع مجدد نبوغش را نشان داد و در جریان بازی به عنوان مهاجم، نتوانست کمکی به تیمش بکند. بر اساس آمار متریکا، او و عالیشاه، هیچ ضربه داخل چارچوبی نزدند. ترابی در هر دو مسابقه، دو ضربه به اوت زد و عالیشاه، حتی همین کار را هم انجام نداد.

روزهای بد مهاجمان

مهدی عبدی و حامد پاکدل، دو مهاجم تخصصی پرسپولیس هستند که در غیاب لوکادیا و دیاباته، باید جای خالی آن‌ها را پر کنند. گل‌محمدی در دو بازی اخیر، به هیچکدام در ترکیب اصلی بازی نداد و زمانی هم که به میدان رفتند، عملکرد خوبی نداشتند. عبدی بازی با استقلال دقیقه 63 و بازی با پیکان، دقیقه 58 به زمین رفت. حامد پاکدل هم فقط مقابل پیکان، 15 دقیقه در زمین بود. مجموعا 74 دقیقه بازی بدون حتی یک شوت، کارنامه دو مهاجم پرسپولیس است. عبدی مقابل استقلال، هیچ لمس توپی هم نداشت!

گلزنی در بازی دوستانه

نکته‌ای که می‌تواند کمی پرسپولیسی‌ها را امیدوار کند، گلزنی عبدی و پاکدل در یک بازی دوستانه است. پرسپولیس در مسابقه‌ای تدارکاتی، روبروی چادرملوی اردکان قرار گرفت و 2-2 مساوی کرد. عبدی گل اول و پاکدل، گل دوم پرسپولیس را زدند. گل پاکدل البته، از روی نقطه پنالتی به دست آمد. شاید گلزنی در این بازی، بتواند موتور مهاجمان داخلی پرسپولیس را پس از مدت‌ها روشن کند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری