football360 logo

کورس جذاب برای تصاحب دستکش طلایی؛ نبرد نفس‌گیر بیرانوند، حسینی، لک و...

06 دی 1401 ساعت 13:2011 نظر
علیرضا بیرانوند با کلین‌شیت مقابل پیکان به پیشتازی خود در جدول بیشترین کلین‌شیت ادامه داد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، در لیگ کم گل ایران، رقابت برای ثبت بیشترین کلین‌شیت، پرهیجان‌تر از کورس برای آقای گلی و بیشترین پاس گل دنبال می‌شود و حداقل ۴ دروازه‌بان به طور جدی به دنبال کسب این عنوان هستند. سابقه نشان داده تیم‌هایی که بیشترین کلین‌شیت را داشتند از شانس زیادی برای قهرمانی برخوردارند.

بیرانوند به دنبال رکوردشکنی

علیرضا بیرانوند نقش به سزایی در صدرنشینی پرسپولیس در این دوره دارد. این بازیکن در بازی با پیکان هم خوش درخشید و شاید اگر نمایش خوب این بازیکن نبود پرسپولیس به همین یک امتیاز دست پیدا نمی‌کرد. بیرانوند در این فصل ۹ کلین‌شیت داشته و در صدر جدول دروازه‌بان‌های لیگ قرار دارد. بیرانوند در کنار مهدی رحمتی با ۳ بار کسب عنوان آقای کلین‌شیت رکورددار تاریخ لیگ برتر است و در صورت تکرار این عنوان می‌تواند به تنهایی رکورددار شود.

پورحمیدی به دنبال جایگاه متفاوت نسبت به فصل گذشته

حسین پورحمیدی دوره قبل با ۱۴ بار بسته نگه داشتن دروازه در رده دوم بیشترین کلین‌شیت فصل جای گرفت. این دروازه‌بان تا هفته قبل با ۸ کلین‌شیت در کنار بیرانوند، صدرنشین جدول دروازه‌بان‌های لیگ بود این هفته، لغو بازی آلومینوم- گل‌گهر باعث شد تا این دروازه‌بان حداقل تا زمان برگزاری این بازی معوقه از رقیب ملی‌پوش خود عقب بماند. پورحمیدی طولانی‌ترین روند بسته نگه داشتن را در این فصل داشته است.

بازگشت حسینی به تنظیمات کارخانه

حسین حسینی که فصل گذشته صاحب دستکش طلایی شد در این دوره شروع خوبی نداشت ولی با گذشت چند هفته عملکرد این بازیکن مثل فصل قبل شد. حسینی در بازی با صنعت نفت مانند ۶ تقابل قبلی با این تیم دروازه‌اش را بسته نگه داشت تا تعداد کلین‌شیت‌اش در لیگ بیست و دوم به عدد ۷ برسد. حسینی در ۵ هفته اخیر ۴ کلین‌شیت داشته است. این دروازه‌بان که حالا یک کلین‌شیت هم در جام جهانی به نام خود می‌بیند از جمله مدعیان جدی کسب عنوان دستکش طلایی است.

نیمکت‌نشینی بی‌موقع لک

از عجیب‌ترین اتفاقات این فصل، آمار عالی خط دفاعی مس رفسنجان است. این تیم که دوره قبل آیکی از بهترین خطوط حمله لیگ را داشت در این فصل آمار استثنایی در دفاع دارد . این تیم فقط ۴ گل خورده و تنها یک تیم در تاریخ لیگ برتر آمار بهتری از مس رفسنجان داشته است. حامد لک دروازه‌بان مس رفسنجان در ۴ بازی قبلی خود فقط یک گل خورده بود. این گلر در بازی با ملوان نیمکت‌نشین شد و شانس اضاقه شدن کلین‌شیتش از بین رفت تا با ۷ کلین‌شیت در کنار حسین حسینی در رده سوم جای گیرد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری