football360 logo

حواشی جهان فوتبال در روزهای اخیر؛ از اخراج سرمربی شگفتی‌ساز تا مشکلات ال‌چولو

08 دی 1401 ساعت 22:115 نظر
زیر پوست فوتبال باشگاهی، اتفاقات جالبی در حال رخ دادن است.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، با پایان جام جهانی فوتبال و تاجگذاری باشکوه آلبی‌سلسته در مجاورت صحراهای طلایی رنگ قطر، کم‌کم تب‌وتاب عالمگیر فوتبال باشگاهی اروپا بالا می‌گیرد و شنبه‌ و یکشنبه‌های داغ و پرهیجان بار دیگر از راه می‌رسند. این روزها فوتبال آلمان در تعطیلی کامل است اما لیگ انگلیس، اسپانیا و فرانسه در نخستین روزهای تعطیلات آخر سال میلادی آغاز شده‌اند و فوتبال ایتالیا از چهارمین روز آغاز سال جدید پی گرفته خواهد شد. این روزها عمده اخبار و سروصداهای جهان فوتبال به سرنوشت کریس رونالدو، بازگشت کریم بنزما و نقل‌وانتقالات زمستانی اختصاص دارد. 

ژائو فلیکس در مادرید می‌ماند 

دیگو سیمئونه در یک گفت‌وگوی خبری اعلام کرده حضور ستاره جوان پرتغالی برای باشگاه مهم است و او در نیمه دوم فصل نقش مهمی در ترکیب تیم ایفا خواهد کرد؛ البته اگر بتواند فرم خوب خود در تیم ملی را در بازی‌های باشگاهی تکرار کند. تابستان ۲۰۱۹، فلیکس با ۱۲۶ میلیون یورویی که حق فسخ او با باشگاه سابقش، بنفیکا بود، رکورد نقل و انتقالاتی تاریخ اتلتیکو مادرید را شکست اما در طول این 3 و نیم سال معمولا عملکردی در حد یکی از گران‌قیمت‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال از خود نشان نداد. در حالی که اخباری مبنی بر علاقه منچستریونایتد، چلسی و آرسنال و پیشنهادهای سه‌رقمی برای خرید فلیکس به گوش می‌رسد، ظاهرا مسئولان اتلتیکو فعلا تمایلی به فروش او ندارند. امسال و در نیمه اول فصل، فلیکس تنها در ۵ مسابقه لالیگایی در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت. ناکامی اروپایی سرخ‌وسفیدها باعث شد احتمال خروج او در پنجره زمستانی بالا برود. ژائو فلیکس جام جهانی ۲۰۲۲ را با یک گل در نخستین بازی تیمش مقابل غنا و ۲ پاس‌گل در جریان برتری ۶ بر یک مقابل سوئیس به پایان رساند. 

اخراج سرمربی شگفتی‌ساز بروخه 

در حالی که بلژیکی‌ها با سرمربی‌گری کارل هوفکنس، با حذف اتلتیکو مادرید و بایرلورکوزن به مرحلۀ یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیدند، از بلژیک خبر می‌رسد که سرمربی ۴۴ ساله و مدافع سابق تیم ملی فوتبال این کشور سمت سرمربیگری بروخه را از دست داده. مدافع عنوان قهرمانی لیگ بلژیک با وجود ثبت نخستین صعود به دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا در لیگ داخلی عملکرد درخشانی نداشته و هم‌اکنون در رده چهارم جدول قرار دارد. شکست مقابل سنت ترویدن و کنار رفتن از جام حذفی بلژیک، مسئولان تیم را برای کنار گذاشتن هوفکنس متقاعد کرد. بروخه انتهای بهمن‌ماه در ورزشگاه «ژان بریدل» میزبان بنفیکا خواهد بود. 

سخت‌ترین سال عمر جیمز 

در حالی که با درخشش ریس جیمز در ترکیب چلسی و انگلیس، به نظر می‌رسید سال ۲۰۲۲ با اتفاقاتی رویایی برای او به پایان برسد، امواج مداوم مصدومیت، کار را برای دفاع کناری جوان چلسی دشوار کرد.  مصدومیت زانو، رویای حضور او در جام جهانی قطر را از بین برد و سه‌شنبه این هفته در حالی که در مقابل بورنموث به میادین برگشته‌ بود، بار دیگر به دلیل مصدومیت تعویض شد. پاتر هم مانند ما منتظر خبرهای جدید در مورد مصدومیت اوست. جیمز در پیام توییتری سال ۲۰۲۲ را سخت‌ترین سال عمر خود دانست و اعلام کرد برای تطبیق با وضعیت فعلی و بهبودی سریع‌تر تلاش می‌کند. چلسی در رده هشتم جدول لیگ انگلیس جا دارد.

سیمئونه: مشکل تیم خود منم 

دیگو سیمئونه، سرمربی آرژانتینی اتلتیکو مادرید که در حال سپری کردن یکی از ناموفق‌ترین فصل‌های دوران حرفه‌ای خود است در یک اظهارنظر جالب اعلام کرده تیم مادریدی ترکیبی متشکل از بازیکنانی بااستعداد در اختیار دارد و مشکل اصلی تیم خود اوست: «ما یک تیم عالی داریم. ۴ بازیکن اتلتیکو در فینال جام جهانی به میدان رفتند. شاید کسی که وظیفه‌اش را به درستی انجام نمی‌دهد، منم. باید پیشرفت کنم تا بتوانم سطح تیم را در لالیگا بالا بیاورم». اتلتیکو پایین‌تر از پورتو و بروخه از لیگ قهرمانان اروپا کنار رفت و در رقابت‌های لیگ نیز با ۱۳ امتیاز اختلاف نسبت به بارسلونای صدرنشین در رده پنجم قرار دارد. 

ضرر ۴۰ میلیونی شاختار 

شاختار دونتسک اوکراین فیفا را متهم کرده با قانون فسخ قرارداد بازیکنان خارجی، چیزی حدود ۴۰ میلیون یورو به این تیم ضرر زده. این تصمیمی بود که بعد از تهاجم روسیه به خاک اوکراین گرفته‌ شد و مسئولان شاختار آن را یک تصمیم سخت‌گیرانه و نامناسب می‌دانند که باعث خروج بازیکنان خارجی تیم با قراردادهای آزاد شده. سرگی پالکین، مدیر اجرایی باشگاه، می‌گوید: «این تصمیم باعث از دست رفتن ۴۰ میلیون یورو، درآمد کاملا ضروری باشگاه شد؛ آن هم در دوره‌ای که فوتبال اوکراین و جامعه ورزش این کشور برای جبران تاثیرات وحشتناک جنگ دست‌وپا می‌زند». باید دید حالا و بعد از برگزاری جلسه دادرسی، دادگاه حکمیت ورزشی چه رایی صادر خواهد کرد. 

۳۰ اتهام جدید برای ایوان تونی 

مهاجم برنتفورد پیش از این به دست داشتن در ۲۳۲ مورد شرط‌بندی در سال‌های گذشته متهم شده‌ بود و حالا ۳۰ مورد مشکوک جدید هم مطرح شده. این ۳۰ مورد در حد فاصل مارس ۲۰۱۷ تا فوریه ۲۰۱۹ رخ داده و هیچ‌یک مربوط به دوران بازی او در برنتفورد نیست. شرط‌بندی‌های مذکور در زمان حضور او در اسکانتورپ یونایتد، ویگان اتلتیک و پیتربورو رخ داده. مهاجم ۲۶ ساله که روز باکسینگ‌دی موفق به گلزنی مقابل تاتنهام شد، احتمالا به دلیل این اتهامات با محرومیت طولانی‌مدت و جریمه سنگین روبه‌رو‌ خواهد شد؛ البته به شرطی که سخت‌گیری دادگاه او را از فعالیت حرفه‌ای فوتبال منع نکند. چندی پیش، تریپیه، مدافع انگلیس و تاتنهام به دلیل تشویق دوستانش به شرط‌بندی بر سر انتقال او از اتلتیکو با محرومیت ۱۰ماهه و جریمه ۷۰ هزار یورویی روبه‌رو شد. 

حمایت ناتینگام از پناهجویان 

مسئولان باشگاه ناتینگام فارست انگلیس محل قرارگیری لوگوی اسپانسر روی لباس اصلی تیم را به یک شرکت خیریه که فعالیت‌های انسان‌دوستانه انجام می‌دهد، اختصاص دادند. باشگاه اعلام کرده تمام ظرفیت‌های تجاری و بازاریابی خود را برای افزایش آگاهی مردم در مورد فعالیت‌های انسان‌دوستانۀ سازمان UNHCR به کار می‌گیرد؛ از جمله تأمین کمک‌های دارویی، غذایی و آب آشامیدنی برای خانواده‌هایی که به دلیل مشاجرات نظامی و سیاسی به اجبار خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری