football360 logo

زمزمه‌های رفتن شماره هشت؛ جدایی «پورعلی‌گنجی» جدی است؟

08 دی 1401 ساعت 21:0981 نظر
صحبت‌های مرتضی پورعلی‌گنجی درباره جدایی از پرسپولیس، هواداران این تیم را نگران کرده است.

به گزارش فوتبال 360، پرسپولیس در روزهای پس از جام جهانی، شرایط عجیبی را تجربه می‌کند. یورگن لوکادیا، بهترین گلزن لیگ از این تیم جدا شده، هواداران سرخپوش مثل سایر تیم‌های لیگ برتری اجازه ورود به ورزشگاه را ندارند و در دو بازی اخیرشان هم، نتوانستند بردی به دست بیاورند. حالا بحث جدایی پورعلی‌گنجی، شرایط را نگران کننده‌تر کرده است. موضوعی که با صحبت‌های اخیر این بازیکن آغاز شد و دغدغه‌ای تازه برای هواداران پرسپولیس به وجود آورد.

تکذیب نصفه و نیمه

پورعلی‌گنجی در پستی اینستاگرامی، درباره خبر جدایی‌اش واکنش نشان داده است. او گفته قصد داشته به نبود هواداران اعتراض کند و نمی‌خواهد از پرسپولیس جدا شود. هر چند اشاره او به بی اهمیت بودن حضور یا عدم حضورش در این تیم، نشان می‌دهد پرونده جدایی‌اش را نمی‌توان منتفی دانست: «راستش من همیشه دوست داشتم تو قلب دفاع پرسپولیس بازی کنم و تجربه تشویق شدن و نفس به نفس شدن با این هوادار پرشور رو داشته باشم؛ هواداری که این روزها حالش مثل خود من خوب نیست و جاشم تو ورزشگاه خیلی خالیه. از همینجا دوست دارم صورت تک تک طرفدارایی رو که به اشکال مختلف بابت این مصاحبه از من گله کردند یا ازم توضیح خواستند یا باعث ناراحتیشون شدم رو ببوسم و بهشون بگم ما هستیم حالا حالاها ایشالله اما بودن یا نبودن یکی مثل من زیاد مهم نیست؛ اصل کار شمایید، شمایید که باید باشید. همین.»

جام جهانی موفق

یکی از دلایل پیوستن پورعلی‌گنجی به پرسپولیس، پس گرفتن جایگاه ثابتش در ترکیب ایران بود. جایگاهی که او، در دوران مربیگری دراگان اسکوچیچ از دست داد. پورعلی‌گنجی به هدفش هم رسید و با عملکرد خوب در ترکیب پرسپولیس، توانست مدافع ثابت کارلوس کی‌روش در جام جهانی باشد. او در جام جهانی، یکی از بهترین و کم اشتباه‌ترین مهره‌های دفاعی ایران بود. همین نمایش هم، می‌تواند دوباره درهای حضور در فوتبال اروپا را به روی پورعلی‌گنجی باز کند. پورعلی‌گنجی 30 سالگی را پشت سر گذاشته و شاید، برای آخرین بار شانس رفتن به باشگاه‌های اروپایی را داشته باشد. قرارداد پورعلی‌گنجی با پرسپولیس تا سال 1403 اعتبار دارد و او برای جدایی، باید با باشگاه به توافق برسد.  

تجربه سه هفته‌ای

پورعلی‌گنجی، این فصل مدافع ثابت پرسپولیس بوده و فقط سه هفته برای این تیم بازی نکرده است. هفته‌های اول تا سوم، که بخاطر مشکلات ITC و محرومیت قدیمی از دوران حضور در نفت تهران، غایب بزرگ بازی‌های پرسپولیس بود. پرسپولیس در این سه بازی، با زوج گیورگی گولسیانی و فرشاد فرجی وارد زمین شد. زوجی که عملکرد خوبی هم داشتند و هر سه بازی، دروازه پرسپولیس بسته ماند. در صورت جدایی پورعلی‌گنجی، فرجی همچنان بیشترین شانس را برای جانشینی او دارد. این احتمال هم هست که گل‌محمدی، وحید امیری را به سمت چپ خط دفاع ببرد و از علی نعمتی در کنار گولسیانی استفاده کند. امیری در آخرین بازی پرسپولیس مقابل پیکان، به عنوان مدافع چپ بازی کرد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری