football360 logo

آمار عجیب مهاجمان پرسپولیس؛ متخصص در بازی‌های دوستانه!

08 دی 1401 ساعت 14:0025 نظر
2 مهاجم ذخیره پرسپولیس نتوانسته‌اند در لیگ بیست‌ودوم عملکرد خوبی داشته باشند.

به گزارش فوتبال 360، یورگن لوکادیا جدایی غیرمنتظره‌ای از پرسپولیس داشت و مصدومیت شیخ دیاباته باعث شد تا دستِ یحیی گل‌محمدی پیش از آغاز به کار بازار نقل‌وانتقالات زمستانی خالی شود و او در غیاب این 2 ستاره خارجی و البته کلیدی تیمش باید ترکیب اولیه پرسپولیس را چینش می‌کرد. تصور می‌شد سرمربی پرسپولیس به‌سراغ استفاده از مهاجمان نیمکت‌نشین خود برود و مهدی عبدی و حامد پاکدل را در ترکیب اصلی سرخ‌پوشان پایتخت جای بدهد اما عملکرد عبدی و پاکدل، باب‌میلِ گل‌محمدی نبود و همین مسئله باعث شد تا این 2 مهاجم جوان همچنان نیمکت‌نشین باقی بمانند و امید عالیشاه به عنوان مهاجم هدف پرسپولیس انتخاب شد.

عبدی و پاکدل که شایعات زیادی درباره جدایی‌شان از پرسپولیس در بازار نقل‌وانتقالات زمستانی به گوش می‌رسد، نتوانسته‌اند فصل خوبی را پشت‌سر بگذارند و با وجود اعتماد یحیی گل‌محمدی در چند مقطع مختلف از فصل، اما آن‌ها در ارائه پاسخ مناسب به اعتماد گل‌محمدی ناکام بوده‌اند و عدد صفر در مقابل تعداد گل‌های زده آن‌ها در فصل جاری لیگ برتر نمایان است.

پدیده جوان پرسپولیس و آلزایمر گلزنی

مهدی عبدی که در باشگاه پرسپولیس چهره شد و گل‌های سرنوشت‌سازی برای سرخ‌پوشان پایتخت از جمله گل برابر اولسان هیوندای در فینال لیگ قهرمانان آسیا را به‌ثمر رساند، فصل کابوس‌واری را پشت سر می‌گذارد و با وجود آنکه یحیی گل‌محمدی در ابتدای فصل با جدایی قرضی‌اش به مقصد لیگ پرتغال مخالفت کرد و مدعی شد که حساب ویژه‌ای روی درخشش عبدی باز کرده اما نتوانسته مهاجم جوان سرخ‌پوشان پایتخت به اعتماد گل‌محمدی پاسخ مناسبی بدهد.

عبدی در 6 مسابقه در لیگ بیست‌ودوم برای پرسپولیس به میدان رفته که ناکام در گلزنی بوده است. او در 2 بازی اخیر پرسپولیس برابر استقلال و پیکان در شرایطی وارد ترکیب تیمش شده که سرخ‌پوشان پایتخت نیاز مبرمی به رسیدن به گل برتری داشته‌اند اما مهدی عبدی نتوانسته گره از کار تیمش باز کند و گل بزند. نکته جالب اینکه مهاجم 24 ساله پرسپولیس در بازی‌های دوستانه کارنامه قابل‌قبولی دارد و با 4 گل زده، بهترین گلزن سرخ‌پوشان پایتخت در بازی‌های دوستانه در فصل جاری است!

خداحافظی با «پاکدل» در زمستان؟

حامد پاکدل در شرایطی مشابه مهدی عبدی قرار دارد، البته که وجه تمایز این 2 مهاجم پرسپولیس در مدت قرارداد آن‌ها با سرخ‌پوشان پایتخت است که باعث شد تا مسیر جدایی پاکدل آسان‌تر از عبدی باشد. سرمربی پرسپولیس در فصل جاری لیگ برتر هیچگاه پاکدل را در ترکیب اصلی تیمش جای نداده و در 6 مسابقه از او به عنوان یار جانشین استفاده کرده اما حامد پاکدل در نقش ناجی نتوانسته در ترکیب تیمش مثمرثمر باشد و برای پرسپولیس گل بزند.

مهاجم 31ساله سرخ‌پوشان پایتخت که فصل گذشته بیشتر مورد اعتماد یحیی گل‌محمدی بود، به نظر می‌رسد به روزهای پایانی حضورش در پرسپولیس نزدیک شده و عدم اعتماد گل‌محمدی به او در روزهایی که پرسپولیس مهاجم تخصصی ندارد حاکی از آن است که رفته‌رفته پاکدل باید خود را برای جدایی از جمع سرخ‌پوشان پایتخت آماده کند. حامد پاکدل البته در بازی‌های دوستانه آمار جالب‌توجهی دارد و او در 2 بازی اخیر دوستانه پرسپولیس برابر سپاهان و چادرملو موفق به گلزنی شده و جمعاً در این فصل 3 بار در بازی‌های دوستانه گل زده اما ناکامی در بازی‌های رسمی باعث شده تا پاکدل روزهای تلخ و ناموفقی را در پرسپولیس پشت سر بگذارد. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری