football360 logo

نیاز زمستانی آبی‌ها؛ بازی‌ساز، واجب‌تر از نان شب

10 دی 1401 ساعت 15:0058 نظر
استقلالی‌ها در بازی‌سازی عملکرد ضعیفی دارند و همین مسئله بر روند نتیجه‌گیری استقلال هم تاثیرگذار بوده است.

به گزارش فوتبال 360، آبی‌پوشان پایتخت بعد از برتری 3 گله مقابل نساجی در هفته ششم لیگ برتر، در 8 بازی اخیر خود در لیگ برتر، 8 گل به‌ثمر رسانده‌اند که آمار قابل‌قبولی برای مدافعان عنوان قهرمانی نیست. ریکاردو سا پینتو سرمربی استقلال در روزهای نخست حضورش در جمع آبی‌پوشان پایتخت وعده فوتبالی تهاجمی را به هواداران استقلال داد اما به جز دیدار با ملوان در انزلی و مصاف با نساجی در تهران، شاید استقلالِ تهاجمی در لیگ بیست‌ودوم مشاهده نشده است!

استقلالی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات زمستانی در جذب مهاجم فعال عمل کردند و با سجاد شهباززاده و پیمان بابایی به توافق رسیدند و همچنین قرارداد امیرارسلان مطهری و آرمان رمضانی هم تمدید شد و در پست وینگر هم 2 ستاره بوشهری، یعنی محمد محبی و مهدی قایدی با قراردادی قرضی به جمع آبی‌پوشان پایتخت پیوستند تا سا پینتو برای چینش آرایش مورد علاقه‌اش در خط حمله دست بازی داشته باشد اما برخلاف خط حمله، خط هافبک آبی‌ها به خوبی تقویت نشد و به نظر می‌رسد پاشنه آشیل استقلالِ لیگ بیست‌ودوم هم در میانه میدان است.

هافبک‌هایی با سبک بازی مشابه!

مهدی مهدی‌پور، روزبه چشمی، زبیر نیک‌نفس و سعید مهری در کنار آرش رضاوند هافبک‌های استقلال در لیگ بیست‌ودوم هستند که بیشتر مورد توجه کادرفنی استقلال قرار داشته‌اند اما نکته مهم درباره این 5 بازیکن، سبک بازی مشابه آن‌ها است که بیشتر نحوه بازی‌شان به هافبک دفاعی شباهت دارد تا اینکه بخواهند در نقش هافبک بازی‌ساز در ترکیب استقلال بدرخشند.

ریکاردو سا پینتو در دوئل استقلال و مس رفسنجان، به زبیر نیک‌نفس در غیاب سعید مهری و آرش رضاوند، آزادی عمل بیشتری داده بود تا نیک‌نفس در حملات شرکت کند اما هافبک استقلال که تجربه بازی در فراتر از پست هافبک دفاعی را نداشت، نتوانست انتظارات را برآورده کند و 2 فرصت طلایی گلزنی را به آسانی و با بی‌دقتی از دست داد تا ضعف یک هافبک شماره 10 و البته بازی‌ساز در ترکیب آبی‌ها نمایان شود.

مهاجمان استقلال همواره در بازی‌های اخیر خود از منطقه‌شان بیرون آمده و توپ‌گیری می‌کنند و این مسئله نشان می‌دهد که خط هافبک آبی‌ها در انتقال توپ ناموفق بوده و نمی‌تواند انتقال توپ از دفاع به حمله را با موفقیت به سرانجام برساند.

عدم تمایل «سا پینتو» به بازی‌ساز ازبک

عزیزبک آمانوف تنها هافبک بازی‌ساز حاضر در فهرست استقلال است. به جز آمانوف، امید حامدی‌فر و محمدحسین زواری هم در فهرست استقلال هستند که حامدی‌فر به مانند 5 هافبک دیگر آبی‌پوشان، هافبک دفاعی است و زواری هم در نقش هافبک تهاجمی در صنعت‌نفت به میدان می‌رفت. آمانوف در دیدار مقابل مس رفسنجان و در شرایطی که آرش رضاوند و سعید مهری در فهرست استقلال حضور نداشتند، بعد از مدت‌ها به فهرست نفرات آبی‌پوشان پایتخت راه یافت اما یک دقیقه هم فرصت بازی به‌دست نیاورد!

سرمربی پرتغالی استقلال در طول لیگ بیست‌ودوم نشان داده که برخلاف فرهاد مجیدی، حتی به عنوان یار جانشین و تعویضی هم روی عزیزبک آمانوف حساب باز نکرده تا عدم تمایل خود را به سبک بازی هافبک ازبک نشان بدهد و همین مسئله باعث شده تا نام آمانوف به عنوان اولین خروجی احتمالی استقلال در بازار زمستانه مطرح شود.

صحبت‌های مرموز «سا پینتو»؛ استقلال خرید زمستانی ندارد؟

ریکاردو سا پینتو سرمربی استقلال در پایان دیدار با مس رفسنجان، درباره فعالیت احتمالی آبی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات زمستانی، گریزی به مشکلات مالی آبی‌پوشان پایتخت زد و مدعی شد که هنوز در این زمینه صحبتی را با مدیران باشگاه انجام نداده و هنوز نمی‌داند که به دلیل مشکلات مالی استقلال می‌تواند در نقل‌وانتقالات زمستانی فعالیت داشته باشد یا خیر!

علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل استقلال پیشتر مدعی شده بود که تیمش در زمستان باید به دنبال جذب یک هافبک بازی‌ساز و یک مهاجم تمام‌کننده باشد و او از سا پینتو خواسته بود که گزینه‌های خود را به باشگاه معرفی کند. در خط حمله، شایعاتی درباره بازگشت کاوه رضایی به استقلال مطرح است اما در خط هافبک به نظر می‌رسد با توجه به باقی‌ماندن یک سهمیه خرید خارجی آبی‌ها، استقلالی‌ها به دنبال خرید هافبک بازی‌ساز خارجی باشند که البته باتوجه به نوسانات ارز و مشکلات مالی باشگاه استقلال، کار دشواری باشد اما خرید یک هافبک بازی‌ساز در زمستان بدون‌تردید می‌تواند روند نتیجه‌گیری آبی‌ها را تغییر دهد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری