football360 logo

تیری آنری، سرمربی آینده تیم ملی بلژیک؛ لوکاکو از این بابت مطمئن است!

12 دی 1401 ساعت 01:1520 نظر
روملو لوکاکو به ضرس قاطع اعلام کرده تیری آنری، جانشین روبرتو مارتینس خواهد شد.
به گزارش فوتبال 360، عملکرد ضعیف تیم ملی بلژیک در جام‌جهانی 2022 که با حذف از مرحله گروهی و همچنین دعواهای درون تیمی میان بازیکنان همراه بود، در نهایت منجر به جدایی روبرتو مارتینس از نیمکت این تیم شد و سرمربی 49 ساله اسپانیایی، به محض پایان جام‌جهانی، سکان هدایت شیاطین سرخ را پس از 6 سال واگذار کرد.
مارتینس که سال 2016 از نیمکت اورتون به تیم ملی بلژیک رسیده بود و تحت هدایتش موفق نشد نسل طلایی فوتبال بلژیک را به موفقیت خاصی برساند، شاید 3 سال متوالی باقی ماندن در رتبه نخست رنکینگ فیفا، تنها افتخار او در کنار عنوان سومی جهان بود. حالا و درحالی که گزینه‌های بسیاری برای جانشینی رکورددار کسب بیش‌ترین پیروزی روی نیمکت تیم ملی بلژیک در یک دوره متوالی حضور مطرح می‌شود، روملو لوکاکو در اظهارنظر جالبی اعلام کرده است به زودی، تیری آنری به عنوان سرمربی جدید تیم ملی بلژیک انتخاب خواهد شد و از این بابت اطمینان خاطر دارد.


یک گزینه بلند مدت؟
آنری پس از بازنشستگی به عنوان بازیکن، فعالیتش به عنوان مربی را در رده‌های پایه باشگاه آرسنال آغاز کرد و درحالی که شانس رسیدن به نیمکت هدایت تیم زیر 18 ساله‌های آرسنال را داشت، این اتفاق به سبب مخالفت آرسن ونگر رخ نداد. آنری سپس به عنوان کمک مربی دوم مارتینس روی نیکت تیم ملی بلژیک انتخاب شد و با این تیم عنوان سومی جهان در سال 2018 را کسب کرد. رد پیشنهاد سرمربیگری بوردو در فرانسه، حضور روی نیمکت موناکو را به عنوان شخص اول کادر فنی در پی داشت و آنری جانشین ژاردیم شد. در طول دوران سرمربیگری موناکو، تیری آنری رکورد 4 برد، 5 تساوی و 11 شکست را بر جای گذاشت و با پشت سر گذاشتن دوره سرمربی‌گری کوتاه در تیم کانادایی و حضور در لیگ ام‌ال‌اس، بار دیگر برای دستیاری روبرتو مارتینس در یورو 2020 بازگشت و حالا پس از استعفای سرمربی اسپانیایی، یکی از گزینه‌ها و به زعم لوکاکو، جدی‌ترین گزینه جانشینی به حساب می‌آید. آنری همچنین سهام‌دار خرد باشگاه کومو در سری ب فوتبال ایتالیا نیز هست.



عکس: محمد کرمعلی
نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری