football360 logo

گزارش تصویری وداع آخرین با اسطوره؛ پله در خانه ابدی آرام گرفت

13 دی 1401 ساعت 22:1318 نظر
مراسم تدفین طولانی مدت پله، 5 روز پس از درگذشتش به سرانجام رسید.
به گزارش فوتبال 360، درگذشت پله، جامعه برزیل را به غمگین‌ترین حالت چند سال اخیر فرو برد. ادسون آرانتس دو ناسیمنتو، در سن 82 سالگی دیده از جهان فرو بست و پس از تحمل طولانی مدت بیماری، سرانجام ظهر سه‌شنبه به وقت محلی در آرامگاه ابدی جای گرفت.
پیکر پله، درحالی که روز پنجشنبه بی‌روح شده بود، ابتدا بامداد دوشنبه از بیمارستان آلبرت اینشتین سائوپائولو به استادیوم خانگی باشگاه سانتوس منتقل شد تا به مدت 24 ساعت، روی زمین چمن ورزشگاه اوربانو کالدیرا، مجال برای بازدید هواداران فوتبال از پیکر بی‌جان او و ادای احترام به پله، مهیا شود.





فرزند پله به همراه چند تن از ملی‌پوشان سابق تیم ملی برزیل، وظیفه حمل تابوت او تا جایگاه در نظر گرفته شده برای ادای احترام را بر عهده داشتند.



بازدید عمومی، به مدت 24 ساعت و به‌طور بی‌وقفه در ساعات شبانه روز ادامه داشت.



























غیبت بازیکنان ملی‌پوش تیم ملی برزیل در این مراسم، از نکات جالب‌توجه بود و انتقاداتی را به همراه داشت. البته که بازیکنانی چون نیمار و وینیسیوس جونیور، تاج گل‌هایی را برای ادای احترام به پله به مراسم فرستاده بودند. پدر نیمار نیز در این مراسم حضور داشت و تاکید کرد به نمایندگی از پسرش و به درخواست او، برای تدفین پله حاضر شده است.



رئیس فیفا، از چهره‌های حاضر در مراسم بود و رفتارهایش در حاشیه مراسم، از جمله گرفتن عکس سلفی به همراه پیکر بی‌جان پله موجی از انتقادات را علیه او به راه انداخت.









رئیس جمهور جدید برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا که به‌عنوان نماینده حزب کارگر این کشور از تاریخ یکم ژانویه 2023 باز هم قدرت را به دست گرفته نیز در سومین روز ریاست جمهوری‌اش در مراسم حاضر بود.









در نهایت صبح سه‌شنبه به وقت محلی، پیکر بی‌جان او را با استفاده از ماشین آتش‌نشانی در خیابان‌های سانتوس حرکت دادند و به سمت منزل مسکونی مادر 102 ساله‌اش بردند.

طبق قرار قبلی، پله در طبقه نهم آرامگاهی مشرف به استادیوم خانگی سانتوس، در آرامگاه ابدی «مموریال نکروپولیس» جای خواهد گرفت و قرار بر این است آخرین مرحله از مراسم تدفین، صرفاً در حضور خانواده‌اش و به دور از هیاهوی عمومی انجام شود.



حالا انتظار دیگو آرماندو مارادونا برای پذیرایی از میهمانش، پس از 2 سال به سر آمده.

پله همزمان با درگذشت مارادونا، گفته بود امیدوار است روزی در بهشت با یکدیگر هم‌بازی شوند.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری