football360 logo

باشوی آبی و چشم‌انتظاری هواداران استقلال؛ «قایدی» و چرخش 180 درجه‌ای

14 دی 1401 ساعت 10:1039 نظر
ستاره سرعتی و ریزنقش استقلالی‌ها نتوانسته در لیگ بیست‌ودوم انتظارات را برآورده کند.

به گزارش فوتبال 360، مدیران استقلال در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی عملکرد پر فراز و نشیبی داشتند اما پرونده نقل‌وانتقالات آبی‌ها با جذب 2 ستاره قرضی بسته شد که باعث خرسندی هواداران آبی‌پوش شد. مهدی قایدی بعد از حضوری ناموفق در فوتبال امارات تصمیم به بازگشت دوباره به استقلال گرفت و محمد محبی هم از سانتاکلارای پرتغال با اصرار ویژه ریکاردو سا پینتو به استقلال پیوست تا با حضور این 2 وینگر بوشهری، ترکیب استقلال پرستاره شود.

هواداران استقلال امیدوار بودند که مهدی قایدی بعد از گذراندن یک دوره فوق‌العاده در استقلال و لژیونر شدن، بتواند در بازگشت دوباره از فوتبال امارات نمایش‌های سابق خود را تکرار کند و به نقش اول استقلالِ لیگ بیست‌ودوم تبدیل شود اما نگاهی به آمار و ارقام باشوی آبی‌ها نشان می‌دهد که او حسابی از روزهای اوج خود فاصله گرفته و عملکردی شبیه به سال‌های نخست آغاز فوتبالش در استقلال دارد.

مهدی قایدی با اعتماد علیرضا منصوریان در استقلال کارش را آغاز کرد و در دوره وینفرد شفر به او اعتماد بیشتری شد اما شاهکار باشوی آبی‌ها در دوره سرمربیگری آندره‌آ استراماچونی و فرهاد مجیدی بود و اعتقاد ویژه سرمربیان وقت استقلال به قایدی باعث شد تا او بتواند در لیگ‌های نوزدهم و بیستم آماری فوق‌العاده از خود به جای بگذارد.

قایدی 3 سال قبل در استقلال و در شرایطی که آبی‌پوشان پایتخت کارشان را با هدایت آندره‌آ استراماچونی آغاز کردند و در ادامه فرهاد مجیدی جانشین او شد، توانست در یک فصل (در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا) 14 گل بزند و 9 پاس گل بدهد تا آماری استثنایی را از خود به جای بگذارد. باشوی آبی‌ها در استقلالِ لیگ بیستم روزهای رویایی خود را ادامه داد و توانست در یک فصل (در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا) 10 گل بزند و 8 پاس گل به‌ثبت رساند تا با کارنامه‌ای فوق‌العاده به امارات برود و لژیونر شود.

رکورد عجیب «قایدی»؛ 846 دقیقه بدونِ حتی یک گل!

ستاره 24 ساله استقلال در بازگشت دوباره‌اش به جمع آبی‌پوشان پایتخت در اول بازی بعد از امضای قراردادش که هفته دوم برابر ملوان باید برگزار می‌شد، از سوی ریکاردو سا پینتو به عنوان یار جانشین به ترکیب استقلال اضافه شد و توانست در انزلی دروازه ملوان را باز کند تا شروعی رویایی در بازگشت دوباره به استقلال داشته باشد و بیش از پیش هواداران آبی‌پوش به درخشش او امیدوار شوند.

قایدی بعد از درخشش در انزلی، هنوز نتوانسته در لیگ بیست‌ودوم گل دیگری را به‌ثمر برساند و ریکاردو سا پینتو سرمربی استقلال سعی داشته تا نیمکت‌نشینی و شوک‌های فنی به ستاره تیمش او را به مسیر موفقیت بازگرداند اما فعلاً خبری از درخشش دوباره مهدی قایدی در ترکیب استقلال نیست تا 846 دقیقه از آخرین گل او در ترکیب آبی‌های پایتخت گذشته باشد!

تصمیم «کی‌روش» علیه ستاره تیمِ «سا پینتو»؟

مهدی قایدی امید زیادی داشت تا بتواند در فهرست نهایی تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2022 قطر قرار بگیرد و تعریف و تمجید ویژه کی‌روش از او و «مسیِ کوچک» خطاب کردن قایدی از سوی سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران باعث شد تا گمانه‌زنی‌های زیادی درباره حضور احتمالی مهدی قایدی در تیم ملی در جام جهانی 2022 به میان بیاید اما در نهایت وینگر 24 ساله آبی‌ها نتوانست مسافر قطر شود.

ریکاردو سا پینتو سرمربی استقلال پیش از دیدار مقابل مس رفسنجان در واکنش به افت فنی برخی بازیکنان استقلال به ویژه مهدی قایدی گفت: «وقتی لیست تیم ملی آمد، چند بازیکن من روحیه خوبی نداشتند اما الان تمرکز تیم برگشته است و آن بازیکنان فوتبال خوب خود را نشان خواهند داد». با وجود اعتماد دوباره سا پینتو، قایدی مقابل مس رفسنجان هم نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و همین مسئله باعث شد تا گمانه‌زنی‌هایی درباره نیمکت‌نشینی احتمالی باشوی آبی‌ها در تبریز مطرح شود.

استقلال در آخرین بازی خود در نیم‌فصل نخست لیگ بیست‌ودوم، پنجشنبه 15 دی‌ماه در تبریز میهمان تراکتور است و گفته می‌شود با توجه به عملکرد مهدی قایدی در دیدارهای اخیر، احتمال نیمکت‌نشین کردن او از سوی ریکاردو سا پینتو وجود دارد. سرمربی پرتغالی استقلال بیشتر قایدی را در دیدار دربی نیمکت‌نشین کرده بود و نشان داد که ابایی از خارج کردن نام بازیکنان نام آماده از ترکیب اصلی تیمش ندارد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری