football360 logo

کلاغ‌ها برای صدرنشین لیگ بد شگون بودند؛ ایستگاه توقف آرسنال

14 دی 1401 ساعت 18:206 نظر
نیوکاسل ترمز تیم مدعی آرتتا را کشید.

به گزارش فوتبال 360، صدرنشین لیگ برتر انگلیس در ادامه تاخت و تازش برای رسیدن به آرزوی بازگرداندن جام قهرمانی به خانه، پس از پیروزی در 5 بازی متوالی و متحمل شدن فقط یک شکست تا اینجای فصل، پس از برتری جسورانه و درخشان 4 گله در برابر برایتون و پس از ایجاد فاصله 7 امتیازی با جدی‌ترین رقیب و رسیدن به اعتماد به نفس کافی برای ادامه پیش‌روی به سمت قهرمانی لیگ، در خانه‌اش پذیرای نیوکاسل بود. همه چیز مطابق برنامه و تصور غالب برای ادامه موفقیت‌های آرتتا و شاگردان آماده‌اش مهیا بود اما نتیجه پایان بازی باز هم برگ دیگری از جذابیت فوتبال باشگاهی انگلیس را رو کرد. 2 تیم تن به تساوی دادند و بدون این که گلی وارد دروازه یکدیگر کنند به منچسترسیتی امید دوباره بخشیدند و کلاغ‌ها و توپچی‌‌ها، 2 تیمی که کمترین باخت را تا اینجای فصل در لیگ برتر دارند، روز گذشته در کنار هم زمزمه کردند؛ اینجا لیگ برتر انگلیس است و هیچ تیمی از پیش برنده یا قهرمان نخواهد بود!

خانه‌ای که غافلگیر شد

آرسنال تا این جای فصل تمام بازی‌های خانگی در لیگ را با پیروزی پشت سر گذاشته بود. این تیم تاتنهام و لیورپول را هم در امارات دست خالی به بیرون از زمین فرستاده بود تا به نیوکاسل و همه رقبای دیگر گوشزد کند در خانه به هیچ کسی باج نمی‌دهد. با این حال نیوکاسل از راه رسید تا هیبت و قدرت آرتتا و تیمش در بازی‌های خانگی را بشکند. کلاغ‌ها در آغاز زمستان به همه تیم‌های لیگ برتری این پیام را ارسال کردند که این کار غیرممکن نیست و می‌شود از صدرنشین هم در خانه‌اش امتیاز گرفت؛ حتی اگر آرسنال باشد با نمایش‌های درخشان و زیبای اخیرش! تساوی در خانه تنها نکته منفی بازی برای میزبان رقابت روز گذشته نبود و دومین امتیاز منفی برای آرسنالی‌ها از بین رفتن رکورد گلزنی در تمام بازی‌های لیگ در این فصل است. نیوکاسل به اولین تیمی تبدیل شد که در رقابت‌های این فصل لیگ در مقابل توپخانۀ توپچی‌ها مقاومت می‌کند و دروازه‌اش را بسته نگه می‌دارد تا دیگر رقبا هم بفهمند می‌شود در برابر این آرسنال رو به جلو هم کلین‌شیت کرد. در واقع نیوکاسل اولین‌هایی را برای آرسنال در این فصل ثبت کرد که اگر به دومین و یا تعداد بیشتری برسد، رویای شیرین و بزرگ تیم آرتتا در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

گردنه سخت فصل ادامه دارد

جدال با نیوکاسل اگر چه یک نبرد سخت برای صدرنشین لیگ انگلیس بود اما باید اعتراف کنیم آرسنال وارد سخت‌ترین گردنه این فصل خودش شده است. آنها دوران سخت فعلی را با نمایشی جذاب مقابل برایتون شروع کردند اما تساوی مقابل نیوکاسل گره داستان را بیشتر کرد و تبدیل به پرده مبهم اجرای آرسنالی‌ها در این مقطع حساس فصل شد. قرمزهای لندن باید در ادامه به مصاف تاتنهام، منچستریونایتد و منچسترسیتی بروند و اگر این 3 تیم هم بخواهند روی سرمشق نیوکاسل بنویسند  و در مسیر ناکام گذاشتن آرسنال گام بردارند، وضعیت خوب آرتتا و شاگردانش به وضعیتی پیچیده و سخت مبدل می‌شود. گردنه سخت فصل با پیچ نیوکاسل، سرعت حرکت ماشین رو به جلوی آرسنال را کم کرد و این ماشین باید برای پیچ‌های بعدی با دقت و زحمت بیشتری به بهترین سرعت باز گردد تا به قول استیون جرارد، این لعنتی برایشان از دست نرود! لیگ برتر انگلیس صدرنشینان زیادی را به خودش دیده که بیشتر طول فصل را در بالاترین قسمت جدول به سر برده‌اند و در بزنگاه‌های آخر فصل دچار غافلگیری و جا ماندن از مسیر قهرمانی شده‌اند. از نقطه نظر دیگری هم می‌شود ادعا کرد تساوی با نیوکاسل به نفع توپچی‌ها بود. آنها با توقف سیتی قهرمانی را خیلی زودتر از آنچه که باید به خودشان نزدیک می‌دیدند. توقف در مقابل کلاغ‌های مدعیِ این فصل لیگ برتر شاید برای شاگردان آرتتا به منزله یک تلنگر جدی در آستانه بازی‌های بزرگ‌تر باشد تا به آنها یادآوری کند هنوز هیچ چیز تمام نشده و برای رسیدن به هدف بزرگ خود باید چند ماه دیگر هم به منوال گذشته در میادین بدرخشند. 


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری