football360 logo

یک شکست دیگر، تاتنهام را به بحران فرو خواهد برد؛ از کونته قهرمانی نخواهید!

14 دی 1401 ساعت 21:068 نظر
آنتونیو کونته معتقد است برای کسب جام و قهرمانی راهی تاتنهام نشده است.

به گزارش فوتبال 360، فصل ابتدایی حضور آنتونیو کونته روی نیمکت تاتنهام، یک فصل کاملاً موفق بود. آنها تحت هدایت کونته موفق شدند از نیمه پایینی جدول رده‌بندی، خود را به منطقه کسب سهمیه برسانند و با بیشترین استفاده از لغزش آرسنال در برهه انتهایی فصل، سهمیه حضور در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کنند.
تاتنهام چهارشنبه شب به مصاف کریستال پالاس خواهد رفت و شاگردان آنتونیو کونته در این دیدار محکوم به برد هستند. اسپرز اگر چه این فصل 9 پیروزی به دست آورده و تعداد پیروزی‌هایش با نیوکاسل در رده سوم جدول برابری می‌کند اما شکست‌های متعدد، آنها را در بین تیم‌های بالانشین جدول در بدترین وضعیت قرار داده و در صورتی که مقابل کریستال پالاس هم شکست بخورند، تعداد شکست‌های فصلشان به 6 خواهد رسید و از این حیث، حتی از لیورپول هم رکورد بدتری را تا پایان نیم فصل اول بر جای خواهند گذاشت.

کونته برای چه اینجاست؟

اختلاف تاتنهام با منچستریونایتد در رتبه چهارم به 5 افزایش یافته و حتی در صورتی که پس از بازی مقابل کریستال پالاس این اختلاف به 2 امتیاز برسد، باز هم شاگردان تن‌هاخ یک بازی دیگر برای برابر شدن شرایط در چنته خواهند داشت که از قضا یکی از دیدارهای معوقه مقابل رقیب امشب تاتنهام است. کونته در کنفرانس خبری پیش از بازی گفته بود انگلیسی‌اش چندان خوب نیست تا با بازیکنان تیم و رسانه‌ها ارتباط برقرار کند اما زمانی که پیشنهاد تاتنهام را پذیرفته از این بابت اطمینان خاصر پیدا کرده که برای کسب جام راهی لندن نمی‌شود! کونته معتقد بود برای ساختن به تاتنهام آمده و نه کسب پیروزی. او همچنین این اولتیماتوم را به مدیران باشگاه و رسانه‌ها داده که اگر از او انتظار قهرمانی در لیگ برتر یا لیگ قهرمانان اروپا را دارند، بهتر است این همکاری همینجا به پایان برسد، زیرا تقریباً غیرممکن است!

شاید به فصل سوم هم نرسد!

این مربی 53 ساله از زمانی که در قامت سرمربی کنار زمین ایستادن را آغاز کرده، هرگز بیشتر از 3 فصل در تیم‌هایش دوام نداشته و از سال 2006 تاکنون، بیشتر به سبب دستاوردهایش با تیم‌هایی نظیر یوونتوس، اینتر و چلسی تحسین می‌شود. شرایط تاتنهام اما متفاوت است و هرچند آنها مدعی کسب جام نیستند اما می‌توان گفت یکی از پرامکانات‌ترین باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس بوده و استادیوم یک میلیارد پوندی اسپرز به همراه کمپ تمرینی مجهز و باقی ماندن ستاره‌ای چون هری کین در این باشگاه با وجود دریافت پیشنهادات قابل توجه از سایر تیم‌ها، دلیلی بر این ادعاست.

تاتنهام هرطور شده جام می‌خواهد

به‌‎هرحال تاتنهام در سال‌های اخیر، حضورش در جمع بزرگان فوتبال انگلیس را تثبیت کرده و هر از چند گاهی به کسب قهرمانی هم نزدیک شده؛ بخصوص صعود این تیم تحت هدایت پوچتینو به فینال لیگ قهرمانان اروپا که در نهایت نایب قهرمانی را برایشان به ارمغان آورد. این که دنیل لوی در نوامبر 2021 چگونه کونته را راضی به حضور در لندن برای در دست گرفتن سکان هدایت تاتنهام کرد، خود سوالی است که شاید پاسخش فعلاً مشخص نشود اما مشخص، اینجاست که کونته با انتظار ایجاد تغییر در تاتنهام به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شده است. اصلاً کونته ذاتاً سرمربی سازنده‌ای نیست و در سال‌های اخیر این مهم را به خوبی نشان داده است. شاید حضور در تاتنهام، حتی به آغاز فصل سوم هم نکشد و تابستان پیش‌رو، کونته به یک پایان دیگر در حرفه مربی‌گری‌اش پس از تنها یک سال و نیم حضور در قسمت سفید شهر لندن نزدیک شود.

قهرمانی در جام حذفی، سخت‌تر از همیشه

تاتنهام در فصل جاری، شرایطش برای حضور در جمع ۴ تیم اول لیگ برتر را کمی بغرنج می‌بیند و در لیگ قهرمانان اروپا برای رسیدن به جمع 8 تیم برتر مسابقات، باید از سد میلان بگذرد. این تیم از جام اتحادیه حذف شده و تنها شانسش برای کسب جام در جام حذفی خلاصه می‌شود. تورنمنتی که قهرمانی در آن هرگز به سادگی جام اتحادیه نیست و در چند سال اخیر، هیچ تیمی به جز منچستریونایتد، آرسنال، چلسی، لسترسیتی، منچسترسیتی و لیورپول در آن قهرمان نشده است. با صرف‌نظر از قهرمانی لستر، آخرین بار ویگان در سال 2013 شگفتی‌ساز شد و پورتسموث، حریف تاتنهام در دور سوم جام حذفی  سال 2008 جام را بالای سر برد.

حضور در لیگ قهرمانان هم فراتر از انتظار بوده!

کونته نشان داده کسب جام در بازه زمانی کوتاه را همچون مورینیو به خوبی بلد است اما این اظهار نظرش، در شرایطی انجام شده که هم‌اکنون هم به خاطر کسب نتایج ضعیف در دیدارهای اخیر، تحت فشار است. به‌عبارت دقیق‌تر، تاتنهام کونته را به لندن کشانده تا حداقل جامی را که ممکن است، بالای سر ببرند. کونته پس از قبول شکست مقابل استون‌ویلا، باز هم فاصله زیاد با سایر مدعیان را یادآور شد و ادعا کرد کسب سهیمه لیگ قهرمانان در هفته پایان فصل گذشته، چیزی شبیه به معجزه بوده. تاتنهام فابیو پاراتیچی را در کنار کونته قرار داده تا با فعالیت هرچه بهتر در پنجره‌های نقل و انتقالات، طلسم چندین سال عدم دست‌یابی به جام را باطل کنند اما ظاهراً کونته نظر دیگری دارد.

این همه هزینه برای سازندگی؟

هزینه 145 میلیون پوندی در یک پنجره، صرفاً برای ساختن نبوده و بدون شک همه از او انتظار قهرمانی دارند. نمی‌توان فراموش کرد زمانی که باشگاه دی‌جد اسپنس را به‌عنوان استعدادی برای آینده با مبلغ 19 میلیون پوند جذب کرد، کونته مدعی شد هرگز نظر مثبتی در این باره نداشته و سوال اینجاست؛ اگر کونته برای ساختن آمده، دلیل استفاده نکردن از استعدادهای جوان و هزینه هنگفت در پنجره‌های نقل و انتقالاتی چیست؟ اگر نه، پس چه زمان باید انتظار نتیجه‌گیری از جانب تاتنهام تحت هدایت سرمربی ایتالیایی داشت؟

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری