football360 logo

چهره‌های اصلی برد پرگل پرسپولیس؛ «بیرانوند» و رفقا

18 دی 1401 ساعت 16:3031 نظر
خط دفاعی و دروازه‌بان پرسپولیس نقش پررنگی در برتری 5 گله تیم‌شان برابر نساجی داشتند.

به گزارش فوتبال 360، در بازی پرسپولیس و نساجی اتفاقی که بسیار جلب توجه کرد، برتری 5 گله سرخ‌پوشان پایتخت بود. همه از محمد عمری گفتند که با زدن 3 گل در 2 بازی اخیر توانسته مشکل خط حمله پرسپولیس را فعلا حل کند و از پاس گل ترابی و بازیکنان دیگر گفته شد؛ اما مسئله مهمی که در بازی با نساجی کمتر به آن توجه شد و کلید اصلی باز شدن قفل گلزنی این تیم به شمار می‌رفت، خط دفاع سرخ‌پوشان بود. پرسپولیس در روزی که خط دفاعش عملکرد درخشانی داشت توانست 5 گل به حریف بزند. البته این عملکرد درخشان نه در مورد گل‌خوردن که در مورد گل‌زدن تیم نمود داشت. 

گل اول پرسپولیس روی یک پنالتی به‌دست آمد که ماحصل خطای هند علیرضا ابراهیمی روی ضربه وحید امیری بود. توپی که به وحید امیری رسیده بود یک ارسال بی‌عیب و نقص از انتهای زمین و از مرتضی پورعلی‌گنجی بود. ارسالی که توپ را دقیقا روی پای وحید امیری فرود آورد و بعد از آن یک پنالتی و یک گل.

گل دوم که روی اشتباه علیرضا حقیقی به دست آمد. روی گل سوم هم یک دروازه‌بان نقش‌آفرینی کرد و این‌بار بیرانوند بود که گل سوم را برای تیمش ساخت. او بعد از این‌که حمله گل‌گهر را دفع کرد، با یک شروع مجدد عالی توپ را به سعید صادقی رساند تا او هم با پاس برای محمد عمری گل سوم را بسازد.

گل چهارم را یک دفاع راست ساخت و یک دفاع راست زد! هنانوف که به عنوان تعویضی به میدان آمده بود، در این بازی پاس گل داد و دانیال اسماعیلی‌فر که با حضور هنانوف یک خط جلوتر رفته بود، این پاس را تبدیل به گل کرد تا گل چهارم هم با همکاری 2 مدافع راست پرسپولیس به دست بیاید.

در صحنه گل سوم از بیرانوند گفته شد اما نقش او در گل پنجم نادیده گرفته شد. باز هم یک شروع خوب از بیرانوند یک حمله را برای تیم یحیی گل‌محمدی طراحی کرد. بیرانوند بعد از این ‌که چند بار با پاس رو به عقب بازیکنانش مواجه شد، با توپ از محوطه جریمه خارج شد و با یک پاس بلند وحید امیری را صاحب توپ کرد تا او با همکاری با مهدی ترابی، گل دوم دانیال اسماعیلی‌فر و گل پنجم تیم‌شان را مهندسی کنند. 

بدین ترتیب در تمام 5 گل پرسپولیس مدافعان و دروازه‌بان این تیم و دروازه‌بان حریف نقش داشتند! این بازی نشان داد که حل شدن مشکل بازی‌سازی پرسپولیس از عقب زمین مهم‌تر از حل شدن مشکل خط حمله این تیم است و اگر مدافعان و هافبک‌های میانی موقعیت‌های بیشتری برای بقیه بازیکنان بسازند، بازیکنانی پیدا می‌شوند که بتوانند گل بزنند و قفل دروازه رقبا را بشکنند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری