football360 logo

دنیای زیدان عوض شد؛ گزینه‌هایی برای فکر کردن!

18 دی 1401 ساعت 12:0744 نظر
تمدید قرارداد با دشان، زیدان را به گزینه اول تیم‌های بزرگ تبدیل کرده است.

به گزارش فوتبال 360، آن مرد به رویایش نرسید. همه پروژه‌هایش را بست، به همه مشتریانش نه گفت، تمام راه‌های فرعی را نادیده گرفت و فقط به نشستن روی نیمکت تیم ملی‌ کشورش فکر می‌کرد و روی آن تمرکز داشت. چه باید کرد، این فوتبال است، نمایشی شبیه و منطبق با زندگی و سرنوشت که همیشه برای همه، بازی‌های پیش‌بینی نشده دارد.

رویای زین الدین زیدان برای هدایت تیم ملی کشورش 4 سال به تعویق افتاده اما زیدانی که می‌شناسیم از رسیدن به رویاهایش مایوس نخواهد شد. دوران فوتبال او و کارنامه مربیگری‌اش می‌‌گویند او برای رسیدن به موفقیت و آرزوهایش ساخته شده و خودش هم پس از گل فراموش نشدنی در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل لورکوزن این موضوع را تایید می‌کند. وقتی با رئال به جام قهرمانی اروپا دست پیدا کرد در مصاحبه پس از بازی گفت؛ برای این به رئال آمدم که هر چه می‌خواهم بتوانم ببرم. زیدان تسلیم نخواهد شد و اکنون 4 سال سرنوشت‌ساز تا پایان قرارداد دشان فرصت دارد تا از کارنامه درخشانش دفاع کرده و سران فوتبال کشورش را برای نادیده گرفتنش پشیمان کند. او کسی است که شهامت دنبال کردن رویاهایش را دارد و شاید همیشه و به خصوص در شرایط فعلی به این جمله از والت دیزنی فکر می‌کند که می‌گوید: «همه رویاهای ما تحقق خواهند یافت؛ به شرطی که شهامت تعقیب آن را داشته باشیم». تیم‌های زیادی هستند که آرزوی نشستن زیدان روی نیمکت خود را دارند و به همین بهانه به احتمالات آینده تغییر یافته زین الدین زیدان می‌پردازیم.

تیم ملی برزیل؛ بهترین فرصت برای انتقام

در میان تیم‌های کنونی فوتبال ملی دنیا شاید فقط یک تیم باشد که به لحاظ در اختیار داشتن مهره‌های متعدد برای تمام پست‌ها با فرانسه‌ای که زیدان را کنار گذاشت، برابری می‌کند. سلسائو همه چیز برای موفقیت در قطر داشت به جز یک سرمربی که بتواند از این همه قابلیت و امکانات بهترین خروجی را بگیرد. نشستن روی نیمکت تیم ملی برزیل به عنوان فردی از ملیتی دیگر جسارتی می‌خواهد که شاید فقط در شخصیت‌هایی مثل زین الدین زیدان دیده می‌شود. او اگر هدایت سلسائو را قبول کند، این شانس را دارد که سد راه قهرمانی سوم فرانسه در جام جهانی بعدی شود و برزیل را به آرزوی جام ششم برساند. اگر این اتفاق بیفتد زیدان انتقام سختی از مسئولان فوتبال کشورش گرفته و آن‌ها را بابت نادیده گرفتنش پشیمان خواهد کرد. این گزینه برای مرد فرانسوی سابق نیمکت رئال مادرید هنوز به قافله خبرهای رسمی نپیوسته اما خبرنگاران بزرگ دنیا آن را دنبال می‌کنند و این یعنی چندان هم بیراه و بدون منبع نیست. زیدان و برزیل می‌تواند یک پیوند بزرگ برای شکست دادن فرانسه و تنبیه سران فوتبالی این کشور باشد.

رئال مادرید؛ نه تا وقتی کارلتو باشد

سرمربی کهکشانی‌ها وقتی فصل قبل فلورنتینو پرس را بغل کرد و گفت ممنونم که مرا به اینجا بازگرداندی یا شاید هم با هت‌تریک‌های بنزما و یا هنگام بالا بردن جام قهرمانی اروپا تصمیمش را در مورد ادامه دوران حرفه‌ای روی نیمکت گرفت. آنچلوتی بارها هم تایید و تصریح کرده تا زمانی که رئال مادرید بخواهد، برای این تیم کار می‌کند و رئال چرا نباید چنین سرمربی با تجربه‌ و موفقی را همچنان در راس کادر فنی خود حفظ کند؟ با تمام این حرف‌ها رئال اگر بخواهد به دنبال جانشینی برای کارلتوی بزرگ باشد، شاید زیدان و بزرگی و خاطرات خوبش در مادرید بهترین گزینه به شمار بیاید.

چلسی؛ از جاه‌طلبی تاد بولی بعید نیست

بحث حضور زیدان در لیگ برتر انگلیس همواره در رسانه‌های فوتبالی جریان داشته و او بارها به هدایت منچستریونایتد و حتی لیورپول نزدیک عنوان شده بود. با این حال زیدان هنوز لیگ انگلیس را انتخاب نکرده است. اگر برزیل یا رئال مادرید زیدان را نخواهند یا او به هر دلیلی تصمیم به کار با گزینه‌های پیشین نگیرد و اگر گراهام پاتر به مایوس کردن مالکان جاه‌طلب چلسی ادامه دهد، چه گزینه‌ای بهتر از زین الدین زیدان برای هدایت تیمی که سرانش می‌توانند هر بازیکنی که سرمربی بخواهد را با هر قیمت ممکن به ترکیب تیم اضافه کنند! البته پاتر هنوز در مرحله فرصت داشتن و حمایت مدیریت باشگاه است اما با لغزیدن بیش‌تر او روی نیمکت آبی‌های لندن، اسامی گزینه‌های جایگزین قد علم خواهند کرد و شاید بزرگ‌ترین گزینه کسی نباشد به جز سرمربی سابق رئال مادرید!

پاری‌سن‌ژرمن؛ اگر باز هم قهرمان نشوند

آنها با نه قاطع و کوبنده زیدان به پیشنهاد اغوا کننده و بزرگ خود مواجه شده‌اند و خاطره خوبی از تعقیب مرد فرانسوی برای نشاندنش روی نیمکت تیم خود ندارند. با این حال ناصر الخلیفی آنقدر تشنه قهرمانی پاری‌سن‌ژرمن در اروپاست که حتی اگر سرمربی کنونی این تیم با کارنامه‌ای موفق و قابل قبول فقط به قهرمانی اروپا دست پیدا نکند، باز هم وسوسه نشاندن زیدان روی نیمکت تیم به سراغ مالکان متمول باشگاه بیاید. زیدان که سابقه خوبی در بردن جام قهرمانی اروپا دارد، برای تیم‌هایی که می‌خواهند به این عنوان دست پیدا کنند، بهترین گزینه به شمار می‌رود و اگر پاری‌سن‌ژرمن باز هم در رسیدن به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا ناکام بماند، دستکم شایعات علاقه آن‌ها به زیدان باز هم نقل محافل فوتبالی خواهد بود.

یوونتوس؛ دور از ذهن

بانوی پیر صلابت چند فصل گذشته را ندارد و در شرایط فعلی برای بازگشت به رقابت قهرمانی و تبدیل شدن به مدعی سابق سری‌آ تلاش می‌کند. آن‌ها به آلگری اعتماد کرده‌اند و این که در میانه راه دست از این اعتماد بکشند در شیوه هدایت یووه نمی‌گنجد. این تیم به پیرلو هم به اندازه کافی مهلت داد و اکنون با آلگری و کارنامه موفقش در یوونتوس، انتظار فرصت و حمایت بیش‌تری از سران بیانکونری می‌رود. با این وجود حتی اگر آلگری هم به پایان مسیرش در تورین برسد، باز هم معلوم نیست کار در یووه برای زیدانی که همیشه می‌خواهد برنده باشد به اندازه کافی جذاب به نظر بیاید. یوونتوس در ماه‌های گذشته چند باری در خبرها به نام زیدان نزدیک شده بود اما این نزدیکی هرگز رنگ و بوی واقعیت پیدا نکرده و شاید یووه دورترین مقصد مورد انتظار برای سرمربی بزرگ فرانسوی باشد.

دیگر گزینه‌ها؛ مبهم و نامعلوم

تیم‌های دیگری هم هستند که با اهداف بزرگ و انتظارات بالا می‌توانند به عنوان مقصد زین الدین زیدان در نظر گرفته شوند. مرد فرانسوی در پی رویاهایش نمی‌تواند 4 سال بدون شغل بماند. شاید بایرن مونیخ اگر از عملکرد ناگلزمن راضی نباشد یا لیورپول اگر بخواهد به همکاری با کلوپ پایان دهد و یا اگر نیوکاسل عزم پیوستن هر چه سریع‌تر به جرگه بزرگان قاره سبز را داشته باشد، زیدان گزینه  خوبی است! اما این اگرها، فعلا دورتر از واقعیت و تصورات ممکن هستند و باید منتظر بود و دید زیدان چه تصمیمی برای 4 سال پیش رو خواهد گرفت. او شاخص‌ترین مربی بدون شغل در دنیای فوتبال است که می‌خواهد همانطور که والت دیزنی گفته بود شهامتش در تعقیب رویای نشستن روی نیمکت تیم ملی فرانسه را نشان دهد.

*حسین سعیدی نیکو

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری