football360 logo

9 هافبک استقلال و فقط 2 پاس گل؛ آبی‌ها دلتنگِ «جباری» و «جباروف»!

18 دی 1401 ساعت 14:0042 نظر
خط هافبک استقلال عملکردی ناامیدکننده در لیگ بیست‌ودوم داشته است.

به گزارش فوتبال 360، «هافبک بازی‌ساز» گمشده مهم استقلال در لیگ بیست‌ودوم است و هواداران، کادرفنی و حتی کادر مدیریتی باشگاه استقلال هم به این مسئله اذعان دارند و علی فتح‌الله‌زاده در همان روزهای نخست بازگشت دوباره‌اش به منصب مدیرعاملی استقلال مدعی شد که تیمش یک هافبک خلاق و طراح کم دارد و به نظر می‌رسد که آبی‌ها در بازار زمستانه باید به دنبال پر کردن این جای خالی مهم در ترکیب تیم‌شان باشند تا بلکه هم موتور مهاجمان آبی‌پوش روشن شود و هم اینکه روند نتیجه‌گیری استقلال تغییر کند.

استقلال در 2 دهه اخیر هافبک‌های بازی‌ساز خوبی داشته که شاید نام‌آشنا‌ترین آن‌ها بازیکنانی مثل ایمان مبعلی، مجتبی جباری، سرور جباروف و البته آیاندا پاتوسی باشند اما در فصل جاری، با وجود حضور هافبک‌های پرشمار در فهرست استقلال، خبری از کیفیت بالای آن‌ها نیست و به نظر می‌رسد هافبک‌های در دسترس ریکاردو سا پینتو همگی در یک سطح قرار دارند و همین مسئله باعث شده تا بیش از پیش فقدان یک هافبک بازی‌ساز در ترکیب آبی‌ها به چشم بیاید.

روزبه چشمی، زبیر نیک‌نفس، سعید مهری، مهدی مهدی‌پور، امید حامدی‌فر، محمدحسین زواری، امیرعلی صادقی، عزیزبک آمانوف و آرش رضاوند هافبک‌های استقلال در نیم‌فصل نخست لیگ بیست‌ودوم بودند که به جز حامدی‌فر و زواری، 7 بازیکن دیگر شانس حضور در ترکیب استقلال را به‌دست آوردند که آمانوف کمترین فرصت را در بین هافبک‌های استقلال داشت و روزبه چشمی در کنار مهدی مهدی‌پور پای ثابت ترکیب آبی‌ها بودند.

2 پاس گل در 1440 دقیقه!

ریکاردو سا پینتو سرمربی استقلال سعی داشت در نیم‌فصل نخست لیگ برتر و البته مسابقه فینال سوپرجام، از داشته‌های خود در خط هافبک با طراحی سیستم‌های مختلف بهره‌وری حداکثری را داشته باشد اما تلاش سا پینتو برای رسیدن به ترکیبی ایده‌آل در خط هافبک بی‌ثمر بود و ثبت آمار 2 پاس گل در 16 مسابقه نشان می‌دهد که خط هافبک استقلال نتوانسته عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارد.

مهدی مهدی‌پور در دیدار مقابل ملوان در هفته دوم توانست از روی نقطه کرنر برای تیمش گل‌سازی کند و آرش رضاوند هم در دیدار با نساجی در هفته ششم با پرسینگ خود موفق به توپ‌ربایی شد و با یک پاس عالی برای پیمان بابایی موقعیت گلزنی ایجاد کرد. به جز مهدی‌پور و رضاوند، سایر هافبک‌های استقلال حتی در ثبت یک پاس گل هم ناکام بوده‌اند که اتفاق عجیب و باورنکردنی است.

سرمربی پرتغالی استقلال برخلاف نظر هواداران آبی‌پوش و البته برخی کارشناسان، هافبک ازبکستانی تیمش را گره‌گشای خط هافبک استقلال نمی‌داند، هر چند که هواداران استقلال معتقدند که عزیزبک آمانوف سبک بازی متفاوتی نسبت به سایر هافبک‌های آبی‌پوش دارد اما به جز اعتماد کوتاه‌مدت در دیدار با گل‌گهر، دیگر در طول لیگ بیست‌ودوم سا پینتو به سراغ آمانوف نرفته که همین مسئله باعث شده تا انتقادات علیه او بیش از پیش شدت گیرد.

نیاز مبرم آبی‌ها در بازار زمستانه

استقلالی‌ها اگر بتوانند پرونده آندره‌آ استراماچونی را حل‌وفصل کنند و پنجره نقل‌وانتقالاتی‌شان بازگشایی شود، احتمالاً یکی از تیم‌های فعال در بازار نقل‌وانتقالات زمستانی خواهند بود و به نظر می‌رسد خط هافبک استقلال، بیشترین ورودی و خروجی را داشته باشد. از جدایی احتمالی حامدی‌فر و زواری که حتی یک دقیقه هم برای استقلال در نیم‌فصل نخست به میدان نرفتند تا عزیزبک آمانوف که نتوانست توانایی فنی خود را به ریکاردو سا پینتو اثبات کند.

روزبه چشمی هم گفته می‌شود سودای لژیونر شدن دارد و احتمال دارد در نیم‌فصل دوم در استقلال نباشد و به لیگ امارات برود. در نقطه مقابل خروجی‌های پرشمار و احتمالی استقلال، بازیکنانی هم هستند که سا پینتو در حال بررسی شرایط آن‌ها برای حضور در استقلال است و گویا سرمربی آبی‌ها قصد دارد برای پر کردن جای خالی هافبک بازی‌ساز در ترکیب تیمش به سراغ جذب یک گزینه خارجی برود و گفته می‌شود در صورت رفع مشکل استراماچونی و باز شدن پنجره نقل‌وانتقالات آبی‌ها، سرمربی پرتغالی استقلال آماده معرفی گزینه مدنظر خود است تا بلکه با جذب او، معضل بزرگ استقلال در خط هافبک برطرف شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری