football360 logo

گرت بیل از دنیای فوتبال خداحافظی کرد؛ شمشیر سامورایی در نیام!

19 دی 1401 ساعت 21:0317 نظر
ستاره 33 ولزی پس از عدم موفقیت در جام‌جهانی، کفش‌هایش را آویخت.
به گزارش فوتبال 360، گرت بیل، ستاره تیم ملی ولز که روزهای تلخ و شیرین بسیاری را در مستطیل سبز پشت سر گذاشته بود، پس از پایان تراژیک جام‌جهانی 2022 و درحالی که پیش از این مسابقات وعده خداحافظی داده بود، در نهایت پیش از آنکه 34 ساله شود، کفش‌هایش را آویخت.
گرت بیل پیش از برگزاری مسابقات انتخابی جام‌جهانی در قاره اروپا گفته بود در صورتی که تیم ملی کشورش به جام‌جهانی صعود کند، پس از این مسابقات خداحافظی خواهد کرد و در غیر این صورت، به محض حذف در دور مقدماتی روزهای حضورش به‌عنوان بازیکن را پایان خواهد بخشید. درنتیجه پس از صعود ولز به جام‌جهانی و درحالی که بسیاری از این تیم انتظار صعود داشتند، بیل و یارانش موفق به انجام این کار نشدند و در نهایت دست خالی به خانه بازگشتند تا کاپیتان هم تصمیمش مبنی بر خداحافظی از فوتبال را با تاخیر عملی کند.
خداحافظی با تاخیر یک ساله
گرت بیل که دوران حرفه‌ای خود را از ساوتهمپتون در لیگ برتر انگلیس آغاز کرده بود، سال 2007 توسط تاتنهام شکار شد و پس از انجام بازی‌های بسیار درخشان در ترکیب اسپرز و تغییر پست به شیوه‌ای هجومی‌تر، رکورد انتقال بازیکن در تاریخ فوتبال را شکست و با انتقالی به ارزش بیش از 100 میلیون یورو، راهی رئال مادرید شد. در ترکیب کهکشانی‌ها، بیل توانست گل‌های سرنوشت‌سازی به ثمر رسانده و بازی‌های بسیاری را در درخشان‌ترین حالت ممکن به پایان برساند. او در کنار کریستیانو رونالدو و کریم بنزما، یکی از خطرناک‌ترین مثلث‌های تاریخ فوتبال را ایجاد کرد اما در نهایت پس از به مشکل خوردن با زین‌الدین زیدان و هواداران رئال مادرید، به ثمر رساندن گل شماره 100 برای لوس‌بلانکوس به حاشیه رفت و چندی بعد به تاتنهام قرض داده شد.
رکوردهایی که به حاشیه رفتند!
ستاره‌ای که خود را به خواب زده بود، در مقطعی با پیراهن تاتنهام چشم باز کرد و اندکی درخشید اما در نهایت قرارداد قرضی‌اش با تاتنهام، دائمی نشد و با ترک همیشگی رئال مادرید در تابستان گذشته، به لس‌انجلس اف‌سی پیوست. در لیگ ام‌ال‌اس نیز گرت بیل نتوانست بیش از 12 بازی که تنها 2 مرتبه از ابتدا در ترکیب قرار گرفته بود انجام دهد و در نهایت پس از عملکرد ضعیف با تیم ملی ولز در جام‌جهانی 2022، دوران حضور یکی از بااستعدادترین جوانان تاریخ فوتبال در مستطیل سبز به 20 سال نرسید. آخرین گل گرت بیل، در ترکیب تیم آمریکایی، اولین قهرمانی را به آنها هدیه داد و رکورد دیرهنگام‌ترین گل تاریخ لیگ ام‌ال‌اس را شکست.
او روزی باز خواهد گشت؟
سرانجام رکورددار گلزنی، جوان‌ترین بازیکن و باتجربه‌ترین بازیکن از حیث انجام بازی در تاریخ فوتبال ولز، با کسب افتخارات پر شمار در سطح باشگاهی از جمله 3 قهرمانی لالیگا، یک قهرمانی جام حذفی فوتبال اسپانیا، یک سوپرکاپ، 5 لیگ قهرمانان اروپا، 3 قهرمانی جام‌جهانی باشگاه‌ها و 3 سوپرجام فوتبال اروپا در بالاترین سطح، همچنین «بهترین بازیکن فصل لیگ برتر انگلیس در سال 2013» و بر جای گذاشتن رکورد کسب عنوان «بهترین فوتبالیست سال ولز» به تعداد 6 مرتبه در سطح انفرادی، روز 9 ژانویه 2023 و درحالی که هنوز 34 ساله نشده بود، از دنیای بازیگری خداحافظی کرد. خداحافظی که به‌نظر از دنیای فوتبال خواهد بود و این ستاره تمایلی به ایستادن در قامت سرمربی در کنار مستطیل سبز هم نخواهد داشت.
بیانیه احساسی بیل
گرت بیل که کاپیتان تیم ملی کشورش در بازگشت به جام‌جهانی پس از 64 سال غیبت بود، در متن خداحافظی‌اش نوشت: «پس از نتیجه‌گیری شخصی، باید خداحافظی فوری‌ام از دنیای فوتبال، چه در سطح ملی و چه در سطح باشگاهی را اعلام کنم. من بسیار خوش‌شانس بودم که فرصت بازی در بالاترین سطح ورزشی که دوستش داشتم را به دست آوردم و به واقعیت پیوستن این رویا، بهترین خاطرات زندگی‌ام را به من هدیه کرد. تصمیم به خداحافظی از بازی‌های ملی، برای من سخت‌ترین تصمیم عمرم بود. مهم نیست در آینده، چه چیز انتظار من را می‌کشد اما حضورم در این پیراهن، نه‌تنها مسیر زندگی بلکه شخصیت من را دستخوش تغییر کرد. این تجربه، با هیچ چیز در زندگی من قابل مقایسه نخواهد بود.»

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری