football360 logo

ترس سرخ‌ها از تکرار خاطره تلخ قشقایی؛ غیبت بال‌های پرواز پرسپولیس دردسرساز می‌شود؟

19 دی 1401 ساعت 11:4533 نظر
پرسپولیس در جام حذفی فردا (سه‌شنبه) باید برابر ون‌پارس اصفهان قرار گیرد.

به گزارش فوتبال 360، سرخ‌پوشان پایتخت روی کاغذ در بین تیم‌های لیگ برتری با یکی از آسان‌ترین قرعه‌ها برای حضور در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی مواجه شده‌اند و شاگردان یحیی گل‌محمدی فردا (سه‌شنبه) از ساعت 15 باید در ورزشگاه آزادی برابر ون‌پارس اصفهان به میدان بروند. البته ون‌پارسی‌ها با وجود صعود پلکانی از لیگ استانی به لیگ دسته اول، تیم دست و پا بسته‌ای نیستند و در هفته‌های اخیر در لیگ یک تلاش کرده‌اند تا بتوانند خود را در قامت مدعی نشان بدهند.

شاگردان مجتبی توتونی در 4 بازی اخیر خود 3 برد به‌دست آورده‌اند و 3 ماه از آخرین شکست ون‌پارس می‌گذرد. آن‌ها در مرحله سوم جام حذفی برابر ستارگان کرمانشاه بردی 7 گله را به‌دست آوردند و بدون تردید فردا با انگیزه شگفتی‌سازی برابر پرسپولیس به تهران سفر می‌کنند، البته که یحیی گل‌محمدی برای چینش ترکیب اولیه تیمش هم کار دشواری دارد و باید در غیاب 3 مهره تاثیرگذار ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت را چینش نماید.

«صادقی» مصدوم است، «ترابی» محروم!

سعید صادقی در دیدار با نساجی با وجود درخشش و گل‌سازی، دچار مصدومیت از ناحیه همسرینگ شد و با توجه به فشردگی مسابقات لیگ برتر، یحیی گل‌محمدی حاضر نیست روی ستاره تیمش ریسک کند و به دنبال آن است تا به صادقی برای دیدار فردا استراحت بدهد و بدون تردید او جایی در فهرست سرخ‌پوشان پایتخت نخواهد داشت و به دلیل مصدومیت نمی‌تواند برابر حریف اصفهانی به میدان برود.

صادقی تنها غایب پرسپولیس برای دیدار فردا نیست و با وجود آنکه مهدی ترابی در دیدار پرسپولیس-نساجی در لیگ برتر کارت قرمز گرفت اما با توجه به دستور کمیته انضباطی مبنی بر محرومیت موقت او، ترابی نمی‌تواند در جام حذفی هم برای سرخ‌پوشان پایتخت به میدان برود تا بال راست و چپ پرسپولیس نتوانند در برابر ون‌پارس حضور پیدا کنند.

عیسی ‌آل‌کثیر هم که از شرایط مسابقه دور است و مطمئنا در مسابقه فردا حضور نخواهد داشت و شیخ دیاباته هم به تازگی از بند مصدومیت رها شده اما با توجه به دوری نسبتاً طولانی‌مدت او از میادین، احتمال می‌رود که دیاباته هم در ترکیب اصلی سرخ‌پوشان پایتخت برای دیدار با حریف اصفهانی غایب باشد.

خاطره تلخ پرسپولیس از غیبت ستاره‌ها

پرسپولیس 6 فصل قبل در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی در شیراز میهمان قشقایی بود و شاگردان برانکو ایوانکوویچ در شرایطی به شیراز سفر کردند که 6 ستاره کلیدی خود را در اختیار نداشتند که غیبت این ستاره‌ها برابر حریف جویای‌نام به ضرر سرخ‌پوشان پایتخت به پایان رسید و شاگردان برانکو در همان گام نخست از گردونه رقابت‌های جام حذفی کنار رفتند.

علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، محمد انصاری، جلال حسینی، وحید امیری و مهدی طارمی بازیکنانی بودند که در آن مقطع به دلیل حضور در اردوی ملی در ترکیب پرسپولیس حضور نداشتند و غیبت آن‌ها باعث شد تا در ضربات پنالتی، تیم‌شان مغلوب قشقایی شود. باخت برابر حریف شیرازی، آخرین باخت پرسپولیس در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی بوده و هواداران سرخ‌پوش امیدوارند در غیاب ستاره‌های تاثیرگذاری مثل صادقی و ترابی و البته آل‌کثیر و احتمالاً دیاباته، خاطره تلخ 6 سال قبل تکرار نشود و آن‌ها بتوانند شروع مقتدرانه‌ای در فصل جدید جام حذفی با عبور از سد حریف لیگ یکی داشته باشند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری