football360 logo

آبی‌پوشانی که شاید در زمستان جدا شوند؛ 7 استقلالی در انتظار آخرین بازی؟

20 دی 1401 ساعت 18:0058 نظر
دیدار با تراکتور تبریز احتمالاً بازی خداحافظی چند بازیکن استقلال خواهد بود.

به گزارش فوتبال 360، تقابل استقلال-تراکتور در مرحله یک‌شانزدهم نهایی از چند وجه مختلف حائزاهمیت است. دوئل‌های این 2 تیم همواره در فوتبال ایران جذاب و هیجان‌انگیز بوده و برتری هفته گذشته تراکتور برابر استقلال در لیگ برتر باعث شده تا آبی‌ها با انگیزه انتقام پا به میدان مسابقه بگذارند و حواشی ایجاد شده در روزهای اخیر درباره آینده کاری ریکاردو سا پینتو باعث شده تا سرمربی پرتغالی استقلال تمام تمرکز خود را روی کسب پیروزی در این دیدار سرنوشت‌ساز گذاشته و به دنبال صعود تیمش به جمع 16 تیم برتر جام حذفی باشد.

حساس‌ترین مصاف مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی حساسیتی مضاعف هم دارد و حساسیت مضاعف این مسابقه، حضور بازیکنانی است که شاید آخرین بازی خود را برای تیم‌های استقلال و تراکتور انجام بدهند و با توجه به فعالیت بازار نقل‌وانتقالات زمستانه، تیم جدیدی را برای خود بعد از این بازی انتخاب کرده و فوتبال خود را ادامه بدهند.

علی امیری قائم‌مقام باشگاه استقلال اعلام کرد که ریکاردو سا پینتو در جلسه‌ای با مدیرعامل باشگاه اعلام کرده که فهرست مازاد و بازیکنان مدنظرش را بعد از اتمام دیدار با تراکتور خواهد داد که حدس زدن فهرست بازیکنانی که شاید در نیم‌فصل دوم جایی در استقلال نداشته باشند، کار چندان سختی به نظر نمی‌رسد. هر چند که احتمال تغییر نظر ریکاردو سا پینتو طی روزهای آینده و بعد از نمایش تیمش برابر تراکتور در جام حذفی وجود دارد.

شماره 7 استقلال به «یزدانی» هم وفا نمی‌کند؟

شیخ دیاباته شاید تنها بازیکنی بوده که در یک دهه اخیر بعد از خداحافظی فرهاد مجیدی از میادین توانسته در پیراهن شماره 7 موفق باشد و نگاهی به آمار و ارقام نشان می‌دهد بازیکنی مثل حسن بیت‌سعید و بختیار رحمانی به دنبال درخشش و موفقیت در استقلال با پوشیدن پیراهن مجیدی بوده‌اند اما این اتفاق برای آن‌ها رخ نداده و به نظر می‌رسد سرنوشتی مشابه در انتظار سیاوش یزدانی است.

یزدانی که در بازگشت دوباره‌اش به استقلال با توجه به پر بودن شماره 4 توسط روزبه چشمی، در تصمیمی عجیب به سراغ انتخاب شماره 7 رفت، در لیگ بیست‌ودوم نتوانسته مدافع مورد انتظار ریکاردو سا پینتو باشد و عملکرد خوبی نداشته و به نظر می‌رسد با بازگشت محمدحسین مرادمند و عارف غلامی، یزدانی جایی در ترکیب اصلی آبی‌ها نخواهد داشت و همین مسئله باعث شده تا احتمال جدایی او در بازار زمستانه مطرح شود و شاید دیدار با تراکتور، آخرین حضور یزدانی در ترکیب  استقلال باشد.

5 هافبک استقلال در مسیر جدایی؟

روزبه چشمی به دنبال آن است که مجدداً لژیونر شود و براساس اخبار منتشره او پیشنهادی را از لیگ امارات دریافت کرده و مدیران استقلال هم تمایل دارند که در صورت موافقت ریکاردو سا پینتو، با باشگاه اماراتی وارد مذاکره شوند تا بتوانند با دریافت مبلغی در ازای صدور رضایت‌نامه چشمی، اجازه خروج او را صادر کنند. به جز روزبه چشمی، زبیر نیک‌نفس و عزیزبک آمانوف 2 هافبک دیگری هستند که نتوانستند نظر مساعد ریکاردو سا پینتو را به خود جلب کنند و در مسیر خروج از فهرست استقلال قرار دارند و احتمالاً بعد از اتمام مصاف با تراکتور، نام‌شان در فهرست مازاد سا پینتو اعلام خواهد شد.

محمدحسین زواری و امید حامدی‌فر هم به عنوان 2 خرید تابستانی استقلال بدون انجام حتی یک دقیقه بازی برای آبی‌پوشان پایتخت، به دنبال دریافت رضایت‌نامه خود هستند. البته که هنوز دیدار استقلال با تراکتور در جام حذفی باقی‌مانده اما بعید به نظر می‌رسد که سا پینتو نظرش نسبت به زواری و حامدی‌فر تغییر کند.

مسیر «شهباززاده» و استقلال از هم جدا می‌شود؟

امیرارسلان مطهری، آرمان رمضانی، پیمان بابایی و سجاد شهباززاده مهاجمان استقلال در نیم‌فصل نخست بودند که گفته می‌شود از میان این بازیکنان، احتمال جدایی شهباززاده بیش از سایر گزینه‌ها است. او در نیم‌فصل نخست نه گلی برای استقلال به‌ثمر رساند و نه گلی برای تیمش ساخت و همین عملکرد ضعیف از سجاد شهباززاده باعث شده تا او در نزدیکی در خروجی استقلال باشد.

محمد محبی به دلیل مصدومیت احتمالاً دیدار با تراکتور را از دست خواهد داد و مصدومیت محبی می‌تواند فرصتی مناسب را در اختیار شهباززاده قرار بدهد تا بلکه نظر ریکاردو سا پینتو و البته هواداران استقلال را نسبت به خود تغییر بدهد و در جمع آبی‌پوشان پایتخت باقی بماند.

و شاید آخرین بازی «کاوه» مقابل استقلال!

کاوه رضایی به دنبال توافق با مدیران باشگاه تراکتور است، او در نقل‌وانتقالات تابستانه قراردادی مشروط را با سرخ‌پوشان تبریزی به امضا رساند و حالا بر مبنای این قرارداد مشروط به دنبال جدایی از تراکتور به مقصد استقلال است و با توجه به تمایل ریکاردو سا پینتو به حضور رضایی در خط حمله تیمش، احتمالاً او در مصاف استقلال-تراکتور آخرین حضورش را در جمع سرخ‌پوشان تبریزی تجربه خواهد کرد.

رضایی در بین هواداران استقلال محبوبیت ویژه‌ای دارد و استقلالی‌ها امیدوارند با رفع موانع موجود بر سر راه توافق احتمالی کاوه با استقلال، این مهاجم باتجربه بتواند در نیم‌فصل دوم در جمع شاگردان ریکاردو سا پینتو حضور پیدا کند و مشکل خط حمله استقلال را برطرف کند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری