football360 logo

رهبران زمین، سرمربیان تیم‌های ملی؛ شغل جدید برای جرارد و پیرلو

21 دی 1401 ساعت 14:164 نظر
2 کشور لهستان و بلژیک به دنبال جرارد و پیرلو برای هدایت تیم‌های ملی خود هستند.

به گزارش فوتبال 360، روزهای شروع نشستن روی نیمکت هدایت برای رهبران سابق تیم‌های باشگاهی در میادین به خوبی روزهای درخشان دوران بازی آن‌ها نبود. استیون جرارد و آندره پیرلو که در دوران بازی عضو جدایی‌ناپذیر و مورد توجه ترکیب تیم‌های خود بودند، هر 2 اکنون سرمربی اخراجی به شمار می‌روند. البته شروع جرارد در گلاسگو رنجرز بسیار امیدوارکننده بود اما دوران حضور او روی نیمکت استون‌ویلا مانند دوران کار پیرلو به عنوان سرمربی یوونتوس خوب پیش نرفت و 2 باشگاه تصمیم به قطع همکاری با این 2 ستاره بزرگ سابق دنیای فوتبال گرفتند. با این وجود به نظر می‌رسد نام‌های جرارد و پیرلو به این آسانی فراموش نخواهند شد و گزارش‌هایی منتشر شده که حاکی از علاقه 2 تیم لهستان و بلژیک برای به خدمت گرفتن جرارد و پیرلو است.

استیون جرارد؛ تولدی دیگر دور از آنفیلد

او در گلاسگو رنجرز قرارداد عجیبی را به امضا رساند. عجیب از این نقطه نظر که تاریخ پایان قراردادش با باشگاه با تاریخ پایان قرارداد یورگن کلوپ با لیورپول در آن زمان منطبق بود. این اتفاق باعث شد گمانه‌زنی‌ها در رابطه با آینده استیون جرارد به سمت بازگشت او به ورزشگاه محبوبش آنفیلد بروند. جرارد روز اول نشستن روی نیمکت استون ویلا یک سرمربی مستعد با کارنامه‌ای به اعتبار به اوج رساندن گلاسگو رنجرز اسکاتلند بود اما کارنامه درخشان او در رنجرز با نتایج ضعیف و اخراج در لیگ برتر انگلیس، لیورپولی‌ها را به فکر تمدید با کلوپ و ویلایی‌ها را هم به فکر فسخ با جرارد انداخت. استیون جرارد اما اکنون به تیم ملی لهستان نزدیک شده است. رویاهای او برای ازگشت به آنفیلد به تعویق افتاده‌اند و مرد جوان انگلیسی در عرصه مربی‌گری اگر موفق به ثبت قرارداد با تیم ملی لهستان شود، این شانس را دارد تا با تکیه بر درخشش ستاره‌ای مانند روبرت لواندافسکی مجددا به لیست گزینه‌های لیورپول برای دوران پس از کلوپ اضافه شود. ظاهرا موضوع پیوستن جرارد به لهستان جدی‌تر از چند گزارش مختصر است و امکان دارد این سرمربی به زودی روی نیمکت تیم جدیدش بنشیند. گفته می‌شود پیشنهاد فدراسیون فوتبال لهستان ارسال شده و به زودی  معلوم می‌شود آیا جرارد سرمربی این تیم خواهد بود یا خیر. جرارد این بار فرصتی برای از دست دادن ندارد و باید خودش را تا زمان خداحافظی کلوپ برای رقابت در مسیر تصدی پست مورد نظرش یعنی سرمربیگری لیورپول آماده کند. اگر این فرصت هم توسط جرارد از دست برود، رویای بازگشت به آنفیلد و قرار گرفتن در مجموعه لیورپول باز هم دور و دورتر خواهد شد.

پیرلو و رقیبی به نام آنری

گزینه نزدیک شده به آندره پیرلو به نظر جذاب‌تر از شغل پیشنهادی به جرارد می‌آید. او به عنوان گزینه مد نظر فدراسیون فوتبال بلژیک برای جانشینی روبرتو مارتینس مطرح شده و در موقعیت کسی مانند او که دوران بدی را در تورین و یوونتوس گذراند و در ماه‌های اخیر هم عملکرد خوبی در تیمش در لیگ ترکیه نداشت، این خبر عجیب و مورد توجه است. کار پیرلو هم برای رسیدن به نیمکت تیم ملی بلژیک سخت‌تر از جرارد برای سرمربی شدن در تیم ملی لهستان است. بلژیکی‌ها اساس‌نامه‌ای برای انتخاب سرمربی جدید دارند که یکی از بندهای آن موفقیت گزینه‌های مورد نظر در دوران اخیر است. ناگفته نماند پیش از مطرح شدن نام پیرلو صحبت از تیری آنری برای هدایت بلژیک به میان آمده بود و آنری شاید به خاطر سابقه‌اش در کادر فنی تیم بلژیک یک گام از رقیب ایتالیایی خود در این مسیر جلوتر باشد. با این وجود آنری هم سابقه خوبی در سرمربیگری ندارد و دستکم تجربه پیرلو در هدایت یوونتوس از کارنامه دوران سرمربیگری هانری جالب‌تر به نظر می‌رسد. با همه این احوال آندره پیرلو با شانس کم‌تری نسبت به جرارد برای هدایت یک تیم ملی مطرح مواجه است و اگر بلژیک واقعا بخواهد او را روی نیمکت تیمش بنشاند، باید اعتراف کرد بخت پیرلو در توجه سران تیم‌های بزرگ به او بلند است و پس از یوونتوس که به سرعت به او فرصت داد، بلژیک دومین تیم بزرگی خواهد بود که به رهبر سابق خط میانی ایتالیا برای هدایت تیمش اعتماد می‌کند.


برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری