football360 logo

صعود قاطعانه سپاهان با کولاکِ «شهریار»/ حذف 3 قهرمان سابق در یک روز!

21 دی 1401 ساعت 17:5621 نظر
روز دوم مسابقات مرحله یک‌شانزدهم جام حذفی بدون خلق شگفتی ویژه و با موفقیت تیم‌های لیگ برتری به پایان رسید.

به گزارش فوتبال 360، بعد از صعود دشوار پرسپولیس با کسب پیروزی در ضربات پنالتی برابر ون‌پارس اصفهان و برد دقیقه 120 گل‌گهر سیرجان مقابل مس شهربابک و همچنین صعود تیم‌های آلومینیوم اراک، هوادار، نود ارومیه و فولاد خوزستان به جمع 16 تیم برتر، در ادامه رقابت‌های مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی امروز 8 مسابقه باید برگزار می‌شد که در مهم‌ترین دیدارهای امروز، سپاهان اصفهان در خانه میزبان سایپا تهران بود و مس رفسنجان هم در خانه باید مقابل ذوب‌آهن اصفهان قرار می‌گرفت و ملوان بندرانزلی و نفت مسجدسلیمان هم برگزارکننده دیگر دوئل تیم‌های لیگ برتری در جام حذفی بودند.

حذف شاگردان «فکری» با هت‌تریک «مغانلو»

سپاهان اصفهان در خانه با هدایت ژوزه مورایس کار دشواری برای صعود به جمع 16 تیم برتر جام حذفی نداشت و طلایی‌پوشان اصفهانی موفق شدند برابر تیم سایپا یک نمایش مقتدرانه و بی‌نقص را به اجرا بگذارند. مورایس در روزی‌که به پیام نیازمند میدان نداد و تصمیم گرفت تا رشید مظاهری را هم در ترکیب تیمش قرار ندهد و فرصت بازی در ترکیب اصلی سپاهان را در اختیار نیما میرزازاد قرار داد، باید برابر تیم دوم جدول لیگ یک به میدان می‌رفت و محمود فکری هم تصمیم گرفته بود تا در مسابقه امروز با بازیکنان ذخیره تیمش را روانه میدان مسابقه کند.

شهریار مغانلو ستاره بی‌چون‌وچرای مسابقه امروز بود و خیلی زود توانست در جدول گلزنان جام حذفی، صدر را به تسخیر خود در بیاورد و موفق شد 3 بار دروازه حریف را باز کند و با هت‌تریک او، شاگردان مورایس بهترین و قاطعانه‌ترین برد مرحله یک‌شانزدهم نهایی را تا پایان روز دوم به‌ثبت رساندند تا سپاهان یکی از 16 تیم برتر جام حذفی فصل جدید شود و شاگردان فکری وداعی زودهنگام با این رقابت‌ها داشته باشند. سایپا سابقه قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران را در سال 1372 دارد و حالا خودروسازان نتوانستند به مرحله‌ای بالاتر از مرحله یک‌شانزدهم نهایی راه یابند.

نفت در انزلی انتقام گرفت

ملوان بندرانزلی و نفت مسجدسلیمان بعد از رویارویی هفته گذشته‌شان در انزلی در جریان مسابقات لیگ برتر، امروز در انزلی باید در جام حذفی برابر هم به میدان می‌رفتند. البته سرمربیان 2 تیم نسبت به مسابقه قبلی در ترکیب اصلی تیم‌شان تغییراتی را اعمال کرده بودند که تغییرات ابراهیم اشکش سرمربی نفت مسجدسلیمان جواب داد و نفتی‌ها توانستند انتقام شکست در لیگ برتر را در جام حذفی بگیرند.

شاگردان اشکش ابتدا خیلی زود با گلزنی پیمان میری از حریف خود پیش افتادند اما گلزنی سهیل فداکار در واپسین دقایق بازی باعث شد تا نبرد 2 تیم به وقت‌های اضافی برود که گل فوق‌العاده حسین شنانی از روی یک ضربه ایستگاهی باعث پیش افتادن دوباره شاگردان اشکش شد و آریا بزرگر گل سوم را وارد دروازه ملوان کرد تا نفتی‌ها با انتقام از ملوان بتوانند به جمع 16 تیم برتر جام حذفی صعود کنند. ملوان با وجود 3 بار تجربه قهرمانی در جام حذفی امروز نتوانست تیم برنده میدان مسابقه باشد و حالا بدون تردید در ادامه فصل شاگردان مازیار زارع تمرکز خود را روی مسابقات لیگ برتر خواهند گذاشت.

روز درخشش «پریرا» و گلزنی «تمیروف»

مس رفسنجان هم در دیگر مسابقه حساس امروز در خانه موفق شد برابر ذوب‌آهن اصفهان که تجربه 4 قهرمانی در ادوار جام حذفی را دارد، با گلزنی لوسیانو پریرا به برتری یک‌گله دست پیدا کند تا شاگردان محمد ربیعی هم در برداشتن نخستین گام در فصل جدید جام حذفی موفق باشند و به جمع 16 تیم برتر رقابت‌ها صعود کنند.

در دیگر مسابقات امروز، استقلال ملاثانی در سیرجان موفق شد با نتیجه 3 بر یک آرمان‌گهر را شکست بدهد. پیکان تهران با گلزنی شرزود تمیروف از سد استقلال خوزستان گذشت و نساجی مازندران هم در خانه برابر فجرسپاسی شیراز به برتری 2 بر یک دست پیدا کرد. پارس جنوبی جم برابر ایمان سبز شیراز به برتری یک‌گله رسید و دریای کاسپین بابل هم بعد از تساوی 1-1 در طول 120 دقیقه رقابت با شهرداری همدان، در ضربات پنالتی با نتیجه 8 بر 7 به پیروزی رسید تا تکلیف 14 تیم صعودکننده به مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی مشخص شود.

در روز پایانی رقابت‌های مرحله یک‌شانزدهم نهایی، فردا از ساعت 14 در کرمان شاگردان فرزاد حسین‌خانی در تیم مس کرمان میزبان صنعت‌نفت آبادان هستند و در مهم‌ترین بازی این مرحله، استقلال از ساعت 15 در ورزشگاه آزادی پذیرای تراکتور تبریز خواهد بود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری