football360 logo

تاکتیک جدید «یحیی»؛ سیم‌خاردارهایِ گلزن!

21 دی 1401 ساعت 11:3918 نظر
مدافعان پرسپولیس به جز موفقیت در فاز دفاعی، در خط حمله هم به کمک تیم‌شان در فصل جاری آمده‌اند.

به گزارش فوتبال 360، با جدایی یورگن لوکادیا و شیخ دیاباته و با توجه به ناآمادگی مهدی عبدی و حامد پاکدل انتظار می‌رفت که خط حمله پرسپولیس از کار بیفتد و سرخ‌پوشان پایتخت احتمالاً برای بقا در کورس مدعیان به دنبال بردهای اقتصادی باشند اما نگاهی به آمار و ارقام پرسپولیس در 3 بازی اخیر (در لیگ برتر و جام حذفی) نشان می‌دهد که شاگردان یحیی گل‌محمدی توانسته‌اند 9 بار دروازه رقبای خود را باز کنند که آمار عجیب و جالب‌توجهی است و نشان از تغییر تاکتیک موفق سرخ‌پوشان پایتخت دارد.

پرسپولیس در حالی نیم‌فصل نخست لیگ بیست‌ودوم را به پایان برد که سرخ‌پوشان پایتخت با ثبت 20 گل زده در 15 مسابقه توانستند صاحب عنوان دومین خط حمله برتر لیگ شوند و نکته مهم در موفقیت خط حمله پرسپولیس، مشارکت بازیکنان خط دفاعی است که این مشارکت باعث شده تا فقدان بازیکنانی مثل یورگن لوکادیا و شیخ دیاباته در ترکیب پرسپولیس نمایان نباشد.

سهم پررنگ مدافعان در 5 بازی اخیر!

سرخ‌پوشان پایتخت بعد از اتمام رقابت‌های جام جهانی در 5 مسابقه برابر استقلال، پیکان، گل‌گهر سیرجان، نساجی مازندران و ون‌پارس اصفهان به میدان رفتند و به جز مسابقه با پیکان، پرسپولیسی‌ها در 4 مسابقه دیگر موفق شدند 11 بار به گل برسند که نکته جالب‌توجه، درخشش مدافعان پرسپولیس و ثبت 6 گل از سوی آن‌ها است!

گیورگی گولسیانی در مسابقه دربی توانست دبل کند و سپس برابر نساجی مازندران از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شد و روز گذشته هم در دیدار با ون‌پارس بازهم گولسیانی از روی نقطه پنالتی برای تیمش گلزنی کرد تا شمار گل‌های خود با پیراهن پرسپولیس را به عدد 4 برساند. مرتضی پورعلی‌گنجی هم روز گذشته گلی نجات‌بخش را به سود پرسپولیس به‌ثمر رساند و تیمش را از شکست برابر ون‌پارس اصفهان نجات داد. به جز گولسیانی و پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر در دیدار برابر نساجی موفق شد دبل کند (البته او یکی از گل‌های خود را در نقشق هافبک راست به‌ثمر رساند) تا روزهای رویایی مدافعان پرسپولیس تکمیل شود.

«یحیی» با این فرمول قهرمان می‌شود؟

پرسپولیس در لیگ برتر بعد از مس رفسنجان با 6 گل خورده صاحب دومین خط دفاعی برتر لیگ است و سرخ‌پوشان پایتخت در 15 بازی نیم‌فصل نخست توانستند در 10 مسابقه کلین‌شیت کنند که این کلین‌شیت‌ها مرهون درخشش علیرضا بیرانوند و البته زوج مرتضی پورعلی‌گنجی و گیورگی گولسیانی در قلب خط دفاعی پرسپولیس بوده است.

مدافعان پرسپولیس به جز تاثیرگذاری در خط دفاعی، در خط حمله هم به کمک تیم‌شان آمدند و ثبت 6 گل از 22 گل این فصل پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی نشان می‌دهد که یحیی گل‌محمدی از حضور مدافعان تیمش در خط حمله هم به خوبی توانسته بهره ببرد. او روز گذشته در دیدار با ون‌پارس اصفهان در دقایقی از مسابقه از گیورگی گولسیانی و وحدت هنانوف در خط حمله استفاده کرد تا از قدرت تمام‌کنندگی و قد و قامت بلند آن‌ها بتواند برای گلزنی استفاده کند.

سرمربی پرسپولیس امیدوار است با موفقیت در فاز دفاعی و البته مشارکت مدافعان در کارهای تهاجمی بتواند برنامه‌های تاکتیکی خود را پیش ببرد و با تکیه بر همین برنامه سرخ‌پوشان پایتخت بتوانند به موفقیت خود در لیگ برتر و جام حذفی ادامه بدهند. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری