football360 logo

وابستگی استقلال به «M77»؛ بدون او نه می‌برند و نه گل می‌زنند

22 دی 1401 ساعت 10:5026 نظر
«محمد محبی» در تیم «ریکاردو سا پینتو» نقشی غیر قابل جایگزین را بازی می‌کند و نبود او در بازی‌های این فصل، نتایج ضعیفی را برای استقلال به‌بار آورده است.

به گزارش فوتبال 360، ریکاردو سا پینتو به محض حضور در استقلال یکی از دغدغه‌های اصلی‌اش جذب محمد محبی بود. او از نزدیک در لیگ پرتغال شاهد بازی محبی در تیم سانتاکلارا بود و می‌خواست هرطور شده او را در اختیار داشته باشد. ریکاردو آنقدر به محبی باور داشت که به او چند هفته فرصت داد تا بتواند به شرایط آرمانی برسد. صبری که جواب داد و محبی را تبدیل به بهترین گلزن آبی‌ها (در کنار کوین یامگا) کرد. ستاره‌ بوشهری استقلال آنقدر اوج گرفت که برخی بر این باور بودند می‌توانست به تیم ملی هم دعوت و به قطر اعزام شود.

با این حال ناآمادگی، محرومیت و مصدومیت، محبی را تقریبا 3 هفته از حضور در ترکیب استقلال دور کرده است. سه هفته‌ای که در آن شاهد هر 2 شکست استقلال بودیم و تیم تحت هدایت سا پینتو نتوانست حتی یک گل وارد دروازه‌ی رقبا کند. 

هفته‌ اول: استقلال 0-2 سپاهان: دلیل غیبت؟ ناآمادگی

محبی دیر به تمرینات استقلال اضافه شد و شرایط حضور در بازی برابر تیم اسبقش را نداشت و نتوانست برابر سپاهان به میدان برود. دیداری که با 2 گل به سود شاگردان ژوزه مورایس به اتمام رسید و آبی‌پوشان بعد از یک فصل بدون شکست دوباره طعم تلخ باخت را چشیدند و لیگ را به بدترین شکل ممکن استارت زدند.

هفته‌ چهاردهم: استقلال 0-0 مس رفسنجان: دلیل غیبت؟ محرومیت

در دقیقه‌ 29 بازی برابر صنعت‌نفت در آبادان، از بیژن حیدری کارت زرد گرفت تا شوکی بزرگ به سا پینتو وارد شود. محبی 4اخطاره شد و بازی برابر مس رفسنجان را از دست داد. مدافع عنوان قهرمانی در خانه مقابل بهترین خط دفاعی لیگ نتوانست نمایش جالب توجهی داشته باشد. موقعیت‌های کمی ایجاد شد و ضربه‌ی سر ارسلان مطهری که به تیر اصابت کرد، مهمترین بخت تهرانی‌ها برای پیروزی در آن بازی بود. 2 امتیاز حیاتی دیگر در ورزشگاه آزادی بدون محبی از دست رفت.

هفته‌ پانزدهم: تراکتور 2-0 استقلال: ترک زودهنگام زمین به دلیل مصدومیت

محبی به ترکیب اصلی استقلال برگشت تا در سرمای تبریز به خط حمله‌ استقلال گرما و طراوت ببخشد اما خیلی زود و در دقیقه‌ی 20 دچار مصدومیت شد و زمین مسابقه را ترک کرد. فاز هجومی آبی‌پوشان زهر خود را از دست داد. آن‌ها 2 گل از تیم تحت هدایت پاکو خمس دریافت کردند و به جز چند شوت از راه دور، فرصت ایده‌آل خاص دیگری روی دروازه محمدرضا اخباری خلق نکردند و دومین باخت خود در لیگ بیست‌ودوم را متحمل شدند؛ اولین شکست در بیرون از خانه پس از حدود 2 سال.

اعتیاد استقلال به M77

محمد به جز بازی‌های هفته‌ اول و چهاردهم در الباقی دیدارهای این فصل از ابتدا در ترکیب استقلال بود و همواره جزو مهره‌های اصلی ساپینتو به‌حساب می‌آمد. او مقابل نساجی مازندران، گل‌گهر سیرجان، فولاد خوزستان و هوادار موفق به گلزنی شد و یک پاس گل هم در نخستین دربی‌‌اش برای ارسلان مطهری ارسال کرد تا روی یک‌سوم گل‌های این فصل استقلال تاثیر مستقیم داشته باشد. تیم پایتخت‌نشین بدون بازیکن بوشهری خود نه می‌برد و نه گل می‌زند. آن‌ها در سه دیدار بدون محبی، از 9 امتیاز ممکن فقط یک امتیاز دشت کرده‌اند و با او در 12 دیدار دیگر، 7 برد و 5 مساوی را به‌ارمغان آورده‌اند. او با سرعت و تکنیک بالایش و همچنین تنوعی که در شیوه‌ بازی‌اش دیده می‌شود، می‌تواند یک مهره‌ همه‌چیز‌تمام برای فاز تهاجمی آبی‌پوشان باشد و به همین دلیل نبودش در روزهایی که مهدی قایدی، پیمان بابایی و سجاد شهباززاده از فرم خوب خود به دور هستند، بیش از پیش به‌چشم می‌آید.

استقلال باید امروز (پنجشنبه) در مرحله‌ی یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی به مصاف تراکتور برود. محبی به دلیل مصدومیت اکثر تمرین‌های پیش از این مسابقه را از دست داد ولی در آخرین جلسه‌ی تمرینی با تیم تمرین کرد و باید دید شاهد بازگشت او به ترکیب خواهیم بود یا چهارمین آزمون استقلال بدون محبی را نظار‌ه‌گر خواهیم بود.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری