football360 logo

مهاجرتی که به سرانجام مطلوب نرسید؛ کاپیتان آمریکا و بدبیاری در اروپا

22 دی 1401 ساعت 19:565 نظر
مصدومیت ستاره آمریکایی چلسی تشدید شده و باز هم از میادین دور خواهد بود.

به گزارش فوتبال 360، انسان‌ها در فرهنگ‌های مختلف و باورهای گوناگون معمولا مهاجرت را زمینه‌ای برای ترقی و تغییر مثبت شرایط در نظر می‌گیرند. دنیای فوتبال هم از این قاعده مستثنی نیست و هدف مهاجران فوتبالی برای پیشرفت و ترقی و پشت سر گذاشتن شرایط معمولی به مقصد وضعیت‌های مطلوب غالبا قاره سبز است. این مهاجرت با تکرار زیاد موارد موفق، مورد تایید اهالی فوتبال است اما مهاجرت هم برنامه‌ریزی و شرایط خاص خودش را برای رسیدن به موفقیت دارد. چه بسیار مهاجرانی بوده‌اند که برای پیمودن پله‌های ترقی از دیار خود دور شده‌اند و سفر برای آن‌ها جز ناکامی و شکست به همراه نداشته و مغموم و شکست خورده حتی از بازگشت به اوضاع معمولی در سرزمین خود هم باز مانده‌اند. این ذات سفر و مهاجرت است که پیشرفت را تداعی می‌کند اما برای آن هیچ تضمینی قائل نیست. کاپیتان آمریکایی دنیای فوتبال فعلا مشغول شمردن ناکامی‌ها و بد بیاری‌ها در مهاجرتی توام با شکست به لیگ برتر انگلیس است و کریستین پولیشیچ از پوشیدن پیراهن آبی‌های لندن خیر چندانی نصیبش نشده است.

عدم سازگاری با لیگ برتر انگلیس

او در دورتموند روزهای درخشانی داشت و از همان ستاره‌هایی بود که باشگاه آلمانی آن‌ها را در نوجوانی با ارقام کم شکار می‌کند و با پرورش این پدیده‌ها موفق به فروششان با ارقامی قابل توجه می‌شود. پولیشیچ نماد نسل جدید فوتبال آمریکا بود که نشان از پیشرفت ایالات متحده در دنیای مستطیل سبز داشت. درخشش او در دورتموند رادار بزرگان قاره سبز را به سمت خودش جذب کرد و پیشنهادها برای پولیشیچ به سمت باشگاهش در بوندس‌لیگا سرازیر شد. جوان آمریکایی زردهای فوتبال آلمان انتخاب کرد که به لیگ سخت و پیچیده انگلیس قدم بگذارد و در این لیگ پیراهن آبی‌ شیرهای لندنی را بر تن کند. انتقال به چلسی در اولین بازتاب‌های خبری برای پولیشیچ یک جهش قلمداد می‌شد اما مدتی نگذشت که باشگاه جدید او هم به خاطر شرایط خاص خرید بازیکنی از قاره آمریکا گرفتار پنجره بسته نقل و انتقالات شد. با این حال سفر ستاره جوان دورتموند به انگلیس فقط برای باشگاهش منجر به بد بیاری نشد و بازی‌های این بازیکن برای چلسی هم کیفیت سابق او در دورتموند را تداعی نمی‌کرد. در حالی که امیدها برای شکار چلسی در لیگ آلمان رنگ می‌باختند، کابوس مصدومیت هم به بدبیاری‌های مشترک چلسی و پولیشیچ اضافه شد تا کارشناسان در مورد انطباق سطح کیفی او با فشار لیگ انگلیس تردید کنند.

مصدومیت پشت مصدومیت

چلسی از زمان به خدمت گرفتن کریستین پولیشیچ موفق نشده درخشش قابل توجهی از این بازیکن ببیند و یکی از دلایل آن مربوط به مصدومیت‌هایی است که ظاهرا نمی‌خواهند دست از سر کاپیتان آمریکای جهان فوتبال بردارند. او از 2019 تاکنون 12 بار مصدومیت را در چلسی تجربه کرده که برخی از آن‌ها هم با دوره‌های طولانی دوری از میادین همراه بوده است. اولین مصدومیت جدی پولیشیچ مربوط به پارگی عضله بود که او را در سال 2020 حدود 5 ماه از میادین دور نگه داشت. سال 2020 با همین یک مورد مصدومیت به پایان نرسید و پولیشیچ با مشکل همسترینگ هم مواجه شد که حدود یک ماه دیگر به ماه‌های غیبتش افزود. در سال 2021 هم مصدومیت مچ پا ستاره جوان چلسی را مجددا به خانه‌نشینی کشاند و چلسی برای 12 مسابقه این بازیکن را در اختیار نداشت. آخرین مصدومیت هم در ادامه موارد پیشین است. دقیقه 23 بازی مقابل منچسترسیتی بود که مصدومیت زانو هم به کارنامه پر از مصدومیت پولیشیچ اضافه شد و سرمربی چلسی تایید کرد که این بازیکن ماه‌ها از میادین دور خواهد بود.

مهاجرتی شکست خورده

او که با رنگ و لعاب فوتبال در اروپا مواجه شده، حجم خبری و رسانه‌ای این ورزش را در مستطیل سبز دیده، با هواداران پرشور از نزدیک مواجه شده و طعم قرار داشتن در صدر اخبار ورزشی دنیا را چشیده است، تقریبا راه بازگشتی به سرزمین مادری‌اش دستکم در این سن و سال ندارد و همچنان منتظر طلوع خورشید بخت خواهد ماند. با این وجود لیگ برتر انگلیس برای او و چلسی منجر به اتفاق خوبی نشده  و شاید باشگاه پر سر و صدای لندنی در نقل و انتقالات به دنبال جانشینی برای پولیشیچ بگردد که در این صورت احتمال دارد این بازیکن، چلسی و حتی لیگ برتر را به مقصد دیگری در قاره سبز ترک کند. مهاجرت به انگلیس برای پولیشیچ تا اینجا شکست خورده تلقی می‌شود و او احتمالا امیدوار است با بازگشت به شرایط بازی در مورد آینده‌اش تصمیم مهمی بگیرد.

*حسین سعیدی نیکو

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری