football360 logo

تیم آنچلوتی در سرازیری؛ قهرمانی در سوپرجام دوای درد کهکشانی‌ها نیست

22 دی 1401 ساعت 18:0912 نظر
رئال مادرید در شرایطی نه چندان ایده‌آل در فینال سوپرجام اسپانیا در انتظار برنده بارسلونا و بتیس خواهد بود.

به گزارش فوتبال 360، پس از جام جهانی، رئال مادرید بیش از ابتدای فصل، تحت تاثیر سن و سال بالای مهره‌های اصلی خود و ضعف نیمکت ذخیره‌ها قرار گرفته است. شاگردان کارلو آنچلوتی که هفته گذشته صدر جدول لالیگا را با شکست برابر ویارئال به بارسلونا واگذار کردند در جام حذفی برابر تیم ناشناخته کاسِرِنیو به سختی به پیروزی رسیدند. اتفاقی که برابر وایادولید هم رخ داد و شاگردان آنچلوتی با گلزنی در 7 دقیقه پایانی بازی موفق به کسب ۳ امتیاز شدند.

ادامه پیروزی‌های سخت این بار در سوپرجام
رئال مادرید چهارشنبه شب گذشته در ریاض به مصاف والنسیا رفت تا اولین تیم حاضر در فینال سوپرجام اسپانیا مشخص شود. شاگردان آنچلوتی با گل کریم بنزما از روی نقطه پنالتی پیش افتادند اما خیلی زود گل تساوی را دریافت کردند و تا پایان 120 دقیقه موفق نشدند دروازه شاگردان جنارو گتوسو را باز کنند. عملکرد خوب باتجربه‌ها در ضربات پنالتی که با مهار کورتوآ به پایان رسید، شاگردان آنچلوتی را در نهایت به فنال سوپرجام رساند اما کارشناسان اسپانیایی را قانع نکرد.
روزنامه مارکا چاپ اسپانیا در مطلبی با اشاره به روزهای سختی که رئال مادرید در پیش خواهد داشت به وابستگی کهکشانی‌ها به مهره‌های حالا پا به سن گذاشته خود اشاره کرده و این موضوع را یک نکته منفی عنوان کرده است. لوکا مودریچ و تونی کروس با وجود این که همچنان تاثیرگذار هستند در ادامه فصل به دلیل خستگی ناشی از دیدارهای سنگینی که در فواصل زمانی کم برگزار خواهد شد، ممکن است دچار مصدومیت شوند. همین موضوع برای کریم بنزما که همچنان بهترین گلزن رئال مادرید است هم ادامه دارد. از سوی دیگر نیمکت رئالی‌ها برای پوشش دادن جایگاه بزرگان این تیم به اندازه کافی قدرتمند نیست.
نیمکتی که زیاد به کار نمی‌آید
نیمکت رئال مادرید شاید نام‌های قابل توجهی را روی خود داشته باشد اما به نظر نمی‌رسد در روزهای سخت به کار آنچلوتی بیاید. ماریانو دیاس مهاجم بسیار معمولی رئال مادرید، تنها مهاجم نوک تخصصی حاضر در جمع شاگردان آنچلوتی است که این مربی ایتالیایی در صورت مصدومیت یا افت کریم بنزما مجبور است به او تکیه کند! اِدِن ازار هر روز وضعیتی بدتر از دیروز دارد و جز نام خود، هیچ چیزی برای ارائه ندارد؛ هافبکی که در تابستان به احتمال قریب به یقین از جمع کهکشانی‌ها جدا خواهد شد. دنی سبایوس در معدود حضورهای خود در زمین نشان داده به هیچ عنوان نمی‌تواند جایگزینی برای کروس و یا مودریچ باشد.
به اعتقاد کارشناسان اسپانیایی، عدم تقویت نیمکت ذخیره‌ها از یک سو و عدم خرید بازیکنان بزرگ به خصوص برای خط حمله به منظور حمایت از کریم بنزما، خستگی بازیکنان باتجربه‌ای که مجبور هستند تمام دقایق را به میدان بروند و حجم بازی‌های سنگین رئال مادرید در روزهای آینده که به جام جهانی باشگاه‌ها خواهد رسید و با فرا رسیدن دیدار حساس برابر لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا به اوج خود می‌رسد، همگی می‌توانند خبر از افت محسوس کهکشانی‌ها در ادامه فصل و شاید کنار رفتن آن‌ها از جمع مدعیان قهرمانی در رقابت‌های مختلف بدهد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری