football360 logo

بهترین بازیکن نیم فصل اول لیگ؛ نسخه جدید اسپایدرمن

22 دی 1401 ساعت 01:1963 نظر
علیرضا بیرانوند، بازگشتی فوق العاده به لیگ برتر داشته و بهترین بازیکن نیم فصل اول لیگ بوده است.

به گزارش فوتبال 360، بازگشت بازیکنان پرسپولیس به این تیم، به اتفاقی تکراری برای آن‌ها تبدیل شده است. علیرضا بیرانوند، آخرین نمونه این بازیکنان بود که برای بازگشت به روزهای اوج، تصمیم گرفت اروپا را با مقصد ایران ترک کند. با توجه به نیمکت نشینی‌های طولانی بیرو در بلژیک و پرتغال، نسبت به آمادگی او تردید زیادی وجود داشت. بیرانوند اما در بازگشت، حتی از دوره اول حضورش در پرسپولیس هم بهتر کار کرده و نقش اول این تیم، در صدرنشینی نیم فصل محسوب می‌شود.

پنالتی‌های سرنوشت‌ساز

بیرانوند در سه بازی آخر پرسپولیس، روبروی 4 ضربه پنالتی قرار گرفته و توانسته 3 تای آن‌ها را مهار کند. پرسپولیس پیش از هفته چهاردهم، هم‌امتیاز با استقلال در صدرجدول قرار داشت. آن‌ها نیمه اول بازی مقابل گل‌گهر، پنالتی دادند و گل شدن این ضربه، می‌توانست این تیم را با مشکل بزرگی روبرو کند. بیرانوند،‌ با مهار پنالتی پرسپولیس را در بازی نگه داشت و سرخپوشان در نیمه دوم، توانستند امتیازات کامل مسابقه را به دست آورند. در بازی جام حذفی مقابل ون پارس هم پس از کشیدن مسابقه به ضربات پنالتی، یحیی گل‌محمدی تصمیم گرفت بیرانوند را به زمین بفرستد و او هم با مهار دو پنالتی از سه پنالتی حریف، اجازه نداد پرسپولیس حذف زودهنگامی را از جام حذفی تجربه کند.

بهترین بازیکن نیم‌فصل

درخشش بیرانوند در این فصل، فقط به ضربات پنالتی خلاصه نمی‌شود. بیرانوند با نمره 7.51 از متریکا، صاحب عنوان بهترین بازیکن نیم فصل اول لیگ برتر شد. او رکورددار کسب عنوان بهترین بازیکن زمین هم هست. بیرو در 5 بازی از 8 بازی آخر پرسپولیس، بهترین بازیکن زمین بود. سپاهان، مس رفسنجان، ملوان، پیکان و گل‌گهر، تیم‌هایی بودند که بیرانوند مقابل‌شان توانست بیشترین امتیاز را بگیرد و بهترین بازیکن زمین شود. بیرانوند 11 بازی از 15 بازی نیم فصل اول، نمره‌ای بالاتر از 7 گرفت و همیشه، روندی با ثبات داشت.

رکورددار کلین شیت

پرسپولیس به لطف عملکرد خوب بیرانوند و مدافعان این تیم، نیم فصل اول را با 6 گل خورده تمام کرد. فقط مس رفسنجان، گل‌های خورده کمتری از پرسپولیس داشت. بیرانوند در جدول کلین شیت‌ها هم، در صدر قرار دارد. او در 10 بازی توانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد و پس از او محسن پورحمیدی دروازه‌بان آلومینیوم و حسین حسینی دروازه‌بان استقلال، با 9 و 8 کلین شیت در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

سهم پررنگ

درخشش و کلین شیت‌های پیاپی بیرانوند در هفته‌های پایانی نیم فصل، بیشترین نقش را در صدرنشینی پرسپولیس داشتند. گل‌گهر با امید گل 1.03، پیکان با امید گل 0.90 و مس رفسنجان با امید گل 0.84، تیم‌هایی بودند که مقابل پرسپولیس خوب موقعیت ساختند اما پشت سد بیرانوند باقی ماندند. در هر سه مسابقه، پرسپولیس با امید گل کمتر از حریفش توانست به پیروزی برسد. سپاهان هم با امید 0.61 از پرسپولیس موقعیت‌های بیشتری داشت و نتوانست گل بزند. همین امتیازات، به پرسپولیس کمک کردند در بازی‌های پایانی، فاصله‌ای 5 امتیازی با رقبا ایجاد کند و امیدوارتر از همیشه، به پس گرفتن جام قهرمانی از رقیب سنتی باشد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری