football360 logo

شوک فنی «سا پینتو» جواب داد؛ احیای باشوی آبی‌ها

23 دی 1401 ساعت 11:3056 نظر
«مهدی قایدی» نمایشی فوق‌العاده برابر تراکتور داشت و توانست نقش اصلی را در صعود استقلال ایفا کند.

به گزارش فوتبال 360، نام مهدی قایدی در هفته گذشته با 2 اتفاق حاشیه‌ای پیوند خورده بود، یکی از این حواشی مرتبط به ماجرای انتقال قرضی و جنجالی‌اش از شباب‌الاهلی امارات و میزان مبلغ رضایت‌نامه او بود و دیگر اتفاق جنجالی هم درباره عملکرد ستاره آبی‌ها بود که بسیاری از هواداران استقلال معتقد بودند که قایدی نتوانسته در بازگشت دوباره‌اش به استقلال حتی شمه‌ای از مهدی قایدیِ لیگ نوزدهم یا بیستم را به نمایش بگذارد و نگاهی به آمار و ارقام ستاره آبی‌ها نشان می‌دهد که انتقادها از وینگر ریزنقش استقلال بی‌دلیل نیست.

قایدی در همان هفته نخست بازگشت دوباره‌اش به استقلال برابر ملوان در انزلی توانست گل بزند و پنالتی بگیرد و در هفته ششم لیگ برتر و در دیدار استقلال مقابل نساجی هم یکی از 3 گل تیمش را ساخت و به جز این یک گل، یک پاس گل و کسب یک پنالتی، دستاورد دیگری در کارنامه باشوی آبی‌ها با وجود حضوری فعال در 16 بازی (در لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام) به چشم نمی‌خورد. (او به جز دیدار هفته نخست برابر سپاهان در سایر دیدارها در نقش بازیکن اصلی یا یار جانشین برای استقلال به میدان رفته است.)

ستاره آبی‌ها علیه خاطره‌ای تلخ در جام حذفی

ریکاردو سا پینتو در مسابقه دربی سعی داشت تا با نیمکت‌نشینی به ستاره تیمش شوک فنی بدهد اما تصمیم سا پینتو اثرگذار نبود اما در دیدار روز سا پینتو به صورت همزمان محمد محبی و مهدی قایدی را نیمکت‌نشین کرد تا 2 وینگر بوشهری آبی‌ها در بازی حساس تیم‌شان در جام حذفی از روی نیمکت این دیدار حساس را تماشا کنند. قایدی در دقیقه 74 به ترکیب تیمش اضافه شد اما نتوانست با درخشش خود مانع این شود که بازی به وقت‌های اضافی نرود.

محمد محبی در آغاز وقت‌های اضافه به ترکیب استقلال اضافه شد تا زوج بوشهری‌های استقلال تکمیل شود و با وجود باز شدن دروازه استقلال، قایدی توانست روی پاس دیدنی محبی فراری سرعتی انجام بدهد و با هنرنمایی باشوی آبی‌ها، شاگردان سا پینتو صاحب ضربه پنالتی شدند که این ضربه را یامگا به گل تبدیل کرد. قایدی که خاطره خوشی از ضربات پنالتی در جام حذفی ندارد و با پنالتی خراب کردن او بود که استقلال 4 فصل پیش در دیدار با سایپا از گردونه رقابت‌های جام حذفی کنار رفت، می‌خواست به نوعی با درخشش خود جبران مافات کند و اجازه ندهد تا دوباره سرنوشت استقلال به ضربات پنالتی گره بخورد.

نجات «سا پینتو» از اخراج با درخشش «قایدی»!

مهدی قایدی به مانند همشهری خود مهدی طارمی، مهارت ویژه‌ای در کسب پنالتی دارد و با یک حرکت انفرادی فوق‌العاده به درون محوطه جریمه تراکتور رسید و توانست مدافع حریف را وادار به خطا کند که نکته جالب‌توجه اینکه اکثریت کارشناسان داوری معتقد بودند که در هر 2 صحنه روی قایدی خطا انجام شده که نشان از توانایی ویژه ستاره استقلال در کسب پنالتی و وادار کردن مدافعان حریف به خطا کردن دارد.

استقلال با درخشش قایدی صاحب 2 ضربه پنالتی شد که هر 2 ضربه را یامگا گل کرد تا بعد از مدت‌ها چشم‌انتظاری هواداران استقلال، بار دیگر مهدی قایدی در نقش فرشته نجات در ترکیب استقلال بدرخشد؛ آن‌هم در مسابقه‌ای که شکست در آن می‌توانست هم آبی‌ها را از جام حذفی حذف کند و هم اینکه شاید زمینه‌ساز برکناری ریکاردو سا پینتو شود.

آبی‌پوشان پایتخت هفته آینده باید در دیداری سخت برابر سپاهان به میدان بروند و رسیدن مهدی قایدی به اوج آمادگی، هواداران استقلال را امیدوار کرده که بتوانند با درخشش او، شاگردان ژوزه مورایس هم شکست بدهند تا به مانند تراکتور، از سپاهان هم انتقام شکست دور رفت را بگیرند و در کورس قهرمانی بمانند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری