football360 logo

5 بازیکن برتر استقلال؛ یاران سابق

25 دی 1401 ساعت 14:3081 نظر
بهترین بازیکنان استقلال در نیم‌فصلی که گذشت براساس نمرات متریکا کدام بازیکنان بودند؟

به گزارش فوتبال 360؛ استقلال در هفته‌های پایانی نیم‌فصل اول از کورس قهرمانی با پرسپولیس عقب افتاد و در نهایت توانست رده چهارم را به دست بیاورد. رتبه‌ای که برای مدافع قهرمانی نمی‌تواند خیلی خوب تلقی شود. برای استقلال اتفاقی برخلاف سال گذشته افتاد. آن‌ها امسال برخلاف پرسپولیس خریدهایشان نتوانستند خود را به عنوان ستاره معرفی کنند و این اتفاقی است که سال گذشته برعکس آن روی داد. در لیست برترین‌های استقلال فقط یک خرید جدید دیده می‌شود و بقیه بازیکنان قدیمی این تیم هستند. 5 بازیکن برتر استقلال در نیم‌فصلی که گذشت کدام بازیکنان بودند؟

محمد محبی

در صدر نمرات استقلال در سایت متریکا نام محمد محبی دیده می‌شود. بازیکنی که 4 گل زده و یک پاس گل را هم ارسال کرده است. او 26 شوت در این فصل به سمت دروازه حریفان زد که 4 ضربه آن گل شد و بیشترین شوت در چارچوب را در میان بازیکنان تیمش داشته است. آماری که باعث می‌شود انتظار گل‌های بیشتری از او وجود داشته باشد اما محبی نتوانست کمک بیشتری به سا پینتو بکند. با این حال محبی بیش از این آمار برای استقلال بازیکن کلیدی و مهمی محسوب می‌شود و غیبت او در بازی‌هایی که نبوده به شدت به چشم آمده است.

حسین حسینی

یکی، دو فصلی است که در میان تیم‌هایی که در رده‌های بالایی جدول قرار می‌گیرند نام دروازه‌بان آن‌ها دیده می‌شود. در چند سال اخیر نبض تیم‌های موفق لیگ درون دروازه‌ها می‌تپد. دومین بازیکن برتر استقلال هم حسین حسینی بوده است. دروازه‌بانی که جام‌جهانی و اتفاقات آن شاید به اعتقاد برخی روی عملکرد او تاثیر گذاشت اما او همچنان دومین بازیکن برتر استقلال است. استقلال در نیم‌فصل اول 10 بار دروازه‌اش باز شد که عملکرد متوسطی است. 

کوین یامگا

استقلال امسال نسبت به فصل گذشته پنالتی‌های کمتری داشته و به همان نسبت هم نام کوین یامگا کمتر شنیده شده است. بازیکنی که با رفتن به پست دفاع راست در حملات تیم هم کمتر دیده می‌شود با این حال تاثیر خود را در تیم گذاشته است. او با 4 گل و یک پاس گل عملکردی مشابه محبی داشته با این تفاوت که گل‌های او از روی نقطه پنالتی هم بوده است و اگر پنالتی‌ها نبود آمار می‌گوید که او شانس گل زیادی نداشت. 

آرش رضاوند

در لیست استقلال هم مانند لیست پرسپولیس یک بازیکن غیرمنتظره حضور دارد و او آرش رضاوند است. بازیکنی که فقط یک پاس گل به نامش ثبت شده و هواداران هم در اکثر موارد او را بازیکن موفقی در ترکیب نمی‌‎دانند. با این حال نمرات متریکا می‌گوید که این بازیکن چهارمین بازیکن برتر تیمش بوده است. در آمار استقلال او در بخش تکل بهترین بازیکن تیمش بوده و با بازی جنگنده در میانه میدان توانسته برای استقلال مفید باشد.

مهدی مهدی‌پور
یکی از بهترین هافبک‌دفاعی‌های لیگ برتر در این فصل هم بازی‌های خوبی را برای استقلال انجام داد. با یک گل و یک پاس گل روی 2 گل تیمش تاثیرگذار بود اما آمار جالب‌توجه او در پاس کلیدی است. بازیکنی که با میانگین 1.6 پاس کلیدی در هر بازی بهترین پاسور استقلالی‌ها بوده است. او موقعیت‌های بسیاری برای هم‌تیمی‌هایش ساخته که البته بیشتر آن‌ها با بی‌دقتی مهاجمان از دست رفته تا مهدی‌پور به عنوان یکی از بهترین آمار پاس کلیدی فقط یک پاس گل به نامش ثبت شده باشد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری