football360 logo

هوادار و چالش بمب ترکاندن؛ مدرسه پیرمردها به روایت «ساکت»

26 دی 1401 ساعت 10:154 نظر
به نظر می‌رسد بازیکنان سابق سپاهان و نساجی در مسیر پیوستن به هوادار تهران قرار دارند.

به گزارش فوتبال 360، ساکت الهامی سرمربی باتجربه هوادار تهران بعد از کسب 17 امتیاز در نیم‌فصل نخست لیگ برتر و ایستادن تیمش در جایگاه یازدهم جدول، تصمیم گرفته تا در بازار زمستانه تغییر و تحولات گسترده‌ای در فهرست تیمش ایجاد کند و جدایی حداقل 5 بازیکن نشان می‌دهد که الهامی به دنبال آن است تا با تقویت فهرست تیمش در نیم‌فصل دوم نتایج بهتری کسب کند و بتواند هوادار را به نیمه بالای جدول در پایان لیگ بیست‌ودوم برساند تا بعد از قهرمانی با نساجی در جام حذفی، دستاورد تازه‌ای را با تیم تهرانی به‌دست آورد.

معین عباسیان، سیروس صادقیان، علی درخشان، علی سبحانی و ایمان غلامی بازیکنانی هستند که از جمع بنفش‌پوشان تهرانی جدا شدند و احتمال جدایی فرزاد جعفری هم محتمل است. در آن‌سو برای تقویت خط حمله تیمش ساکت الهامی به سراغ امید سینگ و حسین نخودکار رفته، سینگ فصل گذشته در آلومینیوم اراک حضور داشت و بازیکنی دورگه و ایرانی-هندی شناخته می‌شود که در نیم‌فصل نخست لیگ برتر از میادین دور بود و نخودکار هم بازیکن پیشین گل‌گهر سیرجان است که در تیم تحت امیر قلعه‌نویی نتوانست فرصت بازی زیادی به‌دست آورد و امیدوار به شکوفا شدن در تیم هوادار است.

«فراهانی» می‌رود، «مظاهری» می‌آید؟

هوادار در خط دفاعی عملکرد قابل‌قبولی در نیم‌فصل نخست نداشت و شاگردان الهامی در 15 بازی، 14 گل دریافت کردند. میلاد فراهانی دروازه‌بان شماره یک بنفش‌پوشان تهرانی بود که در 11 بازی در درون دروازه تیمش ایستاد اما فقط توانست 4 کلین‌شیت کند و 11 بار دروازه خود را باز شده دید و همین عملکرد ضعیف باعث شد تا ساکت الهامی به سراغ استفاده از یک دروازه‌بان جوان برود و به محمدرضا خالدآبادی میدان داد.

خالدآبادی در 3 هفته پایانی نیم‌فصل نخست دروازه‌بان هوادار بود که فقط یک گل دریافت کرد و 2 کلین‌شیت توانست به‌ثبت برساند و در هفته هفتم و در دیدار با سپاهان هم الهامی به مهرداد طهماسبی میدان داد که او 2 گل دریافت کرد و عملکرد ناامیدکننده‌ای داشت تا هم طهماسبی و هم فراهانی به عنوان 2 دروازه‌بان باتجربه نمره مردودی بگیرند.

ساکت الهامی با توجه به مشکلات خط دروازه تیمش و کم‌تجربگی محمدرضا خالدآبادی با وجود عملکرد درخشان او، به دنبال جذب یک دروازه‌بان باتجربه در بازار زمستانه است و گزینه اول فهرست الهامی کسی جز محمدرشید مظاهری نیست. دروازه‌بان سابق سپاهان و استقلال که در نیم‌فصل نخست فرصت بازی زیادی در جمع طلایی‌پوشان اصفهانی به‌دست نیاورد و تنها در 3 مسابقه در ترکیب تیمش به میدان رفت. مظاهری بعد از توافق با مدیران سپاهان برای جدایی، به دنبال انتخاب تیم جدیدش است و مذاکراتی را هم با مدیران باشگاه هوادار داشته و بعید نیست که طی روزهای آینده انتقال او به جمع شاگردان الهامی نهایی شود.

در انتظار سومین همکاری «ساکت» و «شجاعی»

مسعود شجاعی به صورت رسمی به حضورش در تیم نساجی پایان داد و قراردادش را با قرمزپوشان قائمشهری فسخ کرد. شجاعی در حالی تصمیم گرفت تا از جمع شاگردان حمید مطهری جدا شود که در نیم‌فصل نخست لیگ بیست‌ودوم فقط در 4 بازی به عنوان یار جانشین به ترکیب نساجی آمد و توانست یک پاس گل را هم به نام خود ثبت کند. آینده فوتبالی شجاعی مبهم است و با وجود آنکه برخی گمانه‌زنی‌ها درباره خداحافظی احتمالی او مطرح است اما گفته می‌شود که احتمالاً بار دیگر مسعود شجاعی شاگرد سرمربی مورد علاقه‌اش خواهد شد.

کاپیتان سابق تیم ملی ایران در تیم‌های تراکتور و نساجی سابقه همکاری با ساکت الهامی را دارد و دور از ذهن نیست که شجاعی با انتقال به هوادار، سومین تجربه همکاری‌اش با الهامی را به‌دست آورد؛ به ویژه آنکه تیم هوادار در خلق موقعیت گلزنی جزو تیم‌های ضعیف لیگ بیست‌ودوم است و حضور هافبک بازی‌ساز باتجربه‌ای مثل مسعود شجاعی می‌تواند به کمک بنفش‌پوشان در ادامه فصل بیاید. هر چند که هنوز مسعود شجاعی از تصمیم نهایی‌اش رونمایی نکرده اما گمانه‌زنی‌ها حکایت از حضور احتمالی او در تیم هوادار دارد.

مدیران باشگاه هوادار در صورت جلب نظر 2 گزینه مدنظر ساکت الهامی هم می‌توانند 2 ستاره نامدار را به فهرست تیم خود اضافه کنند و هم از آن‌سو، 2 بازیکن باتجربه به فهرست هوادار اضافه خواهد شد که باعث بالا رفتن میانگین سنی بنفش‌پوشان تهرانی می‌شود، آن‌هم تیمی که بازیکنانی مثل عزت‌الله پورقاز، داریوش شجاعیان، میلاد فراهانی و مهرداد طهماسبی را در فهرست خود دارد!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری