football360 logo

پاریس بعد از جام جهانی آن تیم گذشته نیست؛ ویرانی لاکچری

26 دی 1401 ساعت 13:3615 نظر
دومین شکست پاری سن‌ژرمن پس از جام جهانی، زنگ‌های خطر را به صدا در آورده است

به گزارش فوتبال 360، شاید هنوز هم در حال و هوای جام جهانی هستند، شاید هنوز به انسجام تیمی پس از یک دوره رقابت بزرگ و فشرده نرسیده‌اند، شاید مشکلات درونی این تیم خودش را نشان داده  و چندین شاید دیگر پیرامون ناکامی‌های اخیر پی‌اس‌جی وجود دارد اما یک عنوان هم هست که می‌تواند از دیگر عناوین در مورد این ناکامی‌ها برجسته‌تر باشد. ستاره‌های بزرگ پاری سن‌ژرمن از رقابتی با حجم رسانه‌ای فوق العاده بالا و از میان ستاره‌های بزرگ دیگر تیم‌ها به لیگ فرانسه باز گشته‌اند. آنها از بالاترین سطح ممکن به رقابت‌های لیگی باز گشته‌اند که به سختی عنوان لیگ پنجم اروپا را یدک می‌کشد و شاید اگر پاری سن‌ژرمنی هم در کار نبود، همین عنوان پنجم آنها هم زیر سایه اردیویسه و لیگ پرتغال قرار می‌گرفت. انگیزه بخشیدن و تهییج فوق ستاره‌هایی مانند لیونل مسی و کیلیان امباپه آن هم پس از این که این 2 بازیکن فینالی به زیبایی فینال جام جهانی را پشت سر گذاشته‌اند در لیگ فرانسه کار سختی است که سرمربی پاریس هنوز موفق به انجام آن نشده است.

بحران در کسب نتیجه

تا پیش از شروع مجدد رقابت‌های باشگاهی و در دوران قبل از برگزاری جام جهانی، پاری سن‌ژرمن در لیگ فرانسه بدون شکست به افزایش فاصله با تیم‌های دیگر مشغول بود. این موفقیت فقط در لیگ مصداق نداشت و آنها در هیچ رقابتی شکست نخورده بودند؛ حتی در لیگ قهرمانان اروپا! با این وجود تیم مسی و امباپه در 3 بازی اخیر خودش در لیگ 2 بار شکست خورده و فاصله‌اش با تیم دوم جدول به 3 امتیاز رسیده است. از ترکیب پاریس نه بازیکنی کم شده و نه ستاره‌ای از دست رفته است؛ اما شاید انگیزه و هیجان این بازیکنان و ستاره‌ها تحت تاثیر جو ویژه و پر از خبر جام جهانی کم شده باشد. پاریسی‌ها حتی تیم آنژه را هم به سختی شکست دادند و در مقابل لانس و رن هم به سختی به دروازه رقیب می‌رسیدند. ساق‌های ستاره‌های پی‌اس‌جی بدون اینکه خودشان بدانند در هیاهوی جام جهانی جا مانده است و لیگ یک فرانسه گرمای کافی برای دوندگی سابق را به آنها نمی‌دهد. ضمن اینکه پاریس ممکن است قهرمانی در لیگ را یک اتفاق از پیش تعیین شده بداند و بازیکنان این تیم بدون جدی گرفتن رقابت‌های لیگ داخلی و برای جبران خلا هیجان و حجم رسانه کافی در فوتبال باشگاهی فرانسه فقط چشم به فتح لیگ قهرمانان اروپا دوخته باشند. این غفلت فعلا کار دست آنها داده و این تیم 2 بازی را با شکست در لیگ سپری کرده است. وضعیت در اردوی پاریسی‌ها نزدیک به بحران است و سرمربی این تیم باید برای تهییج بازیکنان بزرگش در لیگ پنجم اروپا چاره عاجلی بیندیشد.

خرید در ژانویه؛ نسخه مداوا

پاری سن‌ژرمن را بخاطر بریز و بپاش و جنجال در فضای نقل و انتقالاتی فوتبال می‌شناسیم. آنها هر چقدر در لیگ قهرمانان ناکام بوده‌اند، بیشتر از آن در جلب کردن توجه رسانه‌های فوتبالی به وسیله خریدهای بزرگ به موفقیت رسیده‌ بودند. در حقیقت رویکرد سران این باشگاه از پاری سن‌ژرمن تیمی ساخته که بدون خبرهای بزرگ و بمب‌های نقل و انتقالاتی بی‌صدا به نظر می‌رسد و این جزوی از شخصیت پی‌اس‌جی شده است. برای بازگشت هیجان و تمرکز دنیای فوتبال روی تیم پایتخت‌نشین فرانسه شاید خرید در ژانویه نسخه نقد و در دسترسی برای مداوا باشد. آن ها که به خاطر خریدهای مکرر و مداوم مورد نقد بوده‌اند، اکنون شاید برای بازگشت به هیجان و تزریق انگیزه و تکرار نشدن شکست‌ها در لیگ و ادامه پیدا نکردن آن در سایر رقابت‌ها مجبور باشند به همان رویکرد مورد نقد باز گردند و زمستان را هم مثل خیلی از پنجره‌های نقل و انتقالات گذشته عرصه خبرهای پاریسی کنند. مالکان ثروتمند پاریس این باشگاه را به گونه‌ای اداره کرده‌اند که اکنون بدون خبرهای بزرگ و خریدهای پر زرق و برق از رنگ و رو افتاده و حتی سرمربی هم در انگیزه بخشیدن به شاگردان بزرگش موفق نیست. پاری سن‌ژرمن 5 بازی تا نبرد بزرگ مقابل بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان فرصت دارد تا ستاره‌هایش را به اندازه کافی برای فتح عناوین و البته از پیش برداشتن رقیب بزرگی مانند بایرن تهییج کند و انگیزه را به اردوی باشگاه باز گرداند. 5 مسابقه‌ای که دقیقا در پنجره ژانویه قرار دارند و شاید پاری سن‌ژرمن این بار نه برای تقویت فنی تیم و نه برای دستیابی به شخصیت بزرگ بلکه برای تهییج و ایجاد انگیزه در میان بازیکنانش و فرار از افتادن در ورطۀ بحران باید دست بجنباند.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری