football360 logo

بارسلونا، فاتح مقتدر سوپر جام؛ اسپانیا به رنگ آبی و اناری

26 دی 1401 ساعت 00:2849 نظر
نمایش مقتدرانه بارسلونا، رئال مادرید را به زانو درآورد.

به گزارش فوتبال 360، بارسلونا با برتری 3 بریک مقابل رئال مادرید در بازی نهایی سوپر جام اسپانیا، فاتح این جام نام گرفت. در بازی ورزشگاه فهد در عربستان، آبی و اناری‌ها اولین خطر جدی را با لرزاندن تیر دروازه کورتوا به وجود آوردند و اولین فرصت رئال مادرید توسط بنزما هدر رفت. در حالی که نیمه اول رو به پایان بود، بازی خوب و روان بارسلونا با 2 گل گاوی در دقیقه 33 و لواندوفسکی در دقیقه 44 همراه شد تا تیم ژاوی با پیروزی به رختکن برود.

تعویض‌های کارلتو در نیمه دوم، دردی از رئال دوا نکرد و همکاری گاوی و پدری، گل سوم بارسا توسط پدری را  در دقیقه 69 رقم زد. رئال مادرید کاملا دست و پا بسته بود و در نهایت گل بنزما در آخرین دقیقه وقت‌های تلف شده نیمه دوم، هیچ کدام از رئالی‌ها را خوشحال نکرد. بارسلونا 3 بریک پیروز شد و قاطعانه بدون این که جامی داخلی در فصل قبل برده باشد، به لطف شیوه جدید و عجیب برگزاری سوپرجام اسپانیا ضمن بردن قهرمان جام حذفی و لالیگای فصل قبل، قهرمان قهرمانان اسپانیا نام گرفت.

 14 برای بارسا، یک برای ژاوی

 به این ترتیب بارسلونا علاوه بر این که فرصت سیزدهمین قهرمانی در سوپر جام را از رئال گرفت با چهاردهمین قهرمانی در این جام، موضعش به عنوان پرافتخارترین تیم سوپرجام را تقویت کرد؛ جامی که اولین جام  دوران مربیگری ژاوی هم به حساب می‌آید.

پنجاه و هفتمین 3 گله مقابل رئال مادرید 

 زدن 3 گل به رئال به معنای پنجاه و هفتمین برد بارسا مقابل رئال با زدن 3 گل در یک بازی بود و در واقع بارسا بیش از هر تیم دیگری، رئال را در یک بازی با 3 گل بدرقه کرده است. دومین قربانی کاتالونیایی‌ها در این زمینه، بیلبائوست که 38 بار در یک بازی 3 گل از بارسا خورده است. برای پنجمین بار از فصل 2006-2005 تا به حال، بارسلونا در نیمه اول ال کلاسیکو 2 گل به رئال زد و مثل این بازی در هر 4 رقابت قبلی هم در نهایت به برتری رسید.

فصل جوانی گاوی 

 گاوی با زدن اولین گلش در ال‌کلاسیکو، جوان‌ترین گلزن این تیم مقابل رئال مادرید از زمان گلزنی فاتی در سال 2020 نام گرفت.او با 18 سال و 163 روز سن گل زد و فاتی وقتی 17 سال و 359 روز سن داشت، دروازه قهرمان اروپا را باز کرد.

بوسکتس به مسی و راموس رسید

 بوسکتس با تجربه چهل و پنجمین ال‌کلاسیکوی خودش کنار راموس و مسی به عنوان باسابقه‌ترین بازیکنان تاریخ این جدال ایستاد و از این نظر نام خودش را جاودانه کرد.




نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری