football360 logo

پس‌لرزه‌های انتخاب عجیب «تاج»؛ سرمربی ملی که برای فقط 3 بازی منصوب شد!

26 دی 1401 ساعت 18:3011 نظر
روز گذشته طی حکمی از سوی مهدی تاج، سرمربی جدید تیم ملی فوتسال زنان معرفی شد.

به گزارش فوتبال 360، رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته تصمیم گرفت تا اولین تیم ملی بلاتکلیف را از شرایط نابسامان خارج کند، البته که مهدی تاج تصمیمی با برنامه‌ریزی بلندمدت نگرفت و با توجه برگزاری مسابقات کافا 2023، در حکمی فروزان سلیمانی را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتسال زنان ایران معرفی کرد تا فرآیند انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال زنان به مانند سال گذشته، فرسایشی و جنجالی دنبال شود و با یک فرجام مشخص به پایان برسد!

شهاب‌الدین عزیزی‌خادم رئیس پیشین فدراسیون فوتبال پیش از آغاز مسابقات کافا 2022 تصمیم گرفت تا برای حضور تیم ایران در این رقابت‌ها، تیم ملی فوتسال زنان را از بلاتکلیفی خارج کند و فروزان سلیمانی را به عنوان سرمربی موقت انتخاب کرد و حالا در همان مسیر مشابه عزیزی‌خادم، مهدی تاج هم به سراغ انتخاب سلیمانی رفت تا این سرمربی کهنه‌کار و قدیمی فوتسال زنان برای سومین‌بار در طول سالیان اخیر به نیمکت تیم ملی بازگردد.

حکم انتصاب به جای قرارداد؛ سرمربیگری روی بند!

مهدی تاج در حالی تصمیم گرفت تا فوتسال زنان ایران را از بحران خارج کند که در 4 سال اخیر همواره مسئولان فدراسیون فوتبال نگاهی گذرا و مُسکنی به فوتسال زنان داشته‌اند و همین مسئله باعث شده تا به عنوان قهرمان و پرافتخارترین آسیا، تیم ملی فوتسال زنان ایران در 4 سال اخیر جمعاً یک ماه در اردو نباشد! اتفاقی باورنکردنی، آن‌هم در شرایطی که رقبای ایران با برنامه‌ریزی مدون چشم‌انتظاری اعلام رسمی زمان برگزاری جام ملت‌های آسیا هستند تا بتوانند عنوان قهرمانی را از آن خود کنند و به دوران قهرمانی فوتسال زنان ایران در آسیا پایان بدهند.

رئیس فدراسیون فوتبال با توجه به کوتاه بودن زمان مسابقات کافا و البته در جریان بودن مسابقات سوپرلیگ فوتسال زنان تصمیم گرفت تا هیچ قراردادی را با فروزان سلیمانی به امضا نرساند و در شرایطی که این سرمربی روز گذشته در اهواز حضور داشت، مهدی تاج با امضای حکم، او را به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال زنان منصوب کرد تا سلیمانی به مانند سال گذشته، در انتظار حضوری کوتاه‌مدت در تیم ملی باشد!

اختلاف عجیب «تاج» و «اصولی» و یک خروجی غیرمنتظره

تاج در روزهای گذشته برای انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال زنان از هیات‌رئیسه اختیار تام گرفته بود و همین مسئله باعث شد تا او با برخی پیشکسوتان فوتسالی از جمله حسین شمس و علی صانعی وارد مذاکره شود و از آن‌ها برای انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال زنان مشورت بگیرد. رئیس فدراسیون فوتبال قصد داشت تا نیلوفر اردلان سرمربی تیم پیکان، به عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر و صدرنشین حال حاضر سوپرلیگ فوتسال زنان را به عنوان سکان‌دار جدید تیم ملی معرفی کند.

مهدی تاج روز گذشته در جلسه نهایی پیش از معارفه سرمربی تیم ملی فوتسال زنان با حضور رئیس کمیته فوتسال شرکت کرد که احسان اصولی پافشاری ویژه‌ای به انتخاب فاطمه شریف به عنوان سرمربی تیم ملی داشت که طرفین برای انتخاب گزینه‌های مدنظر خود به توافق نرسیدند و در نهایت به شکلی غیرمنتظره سکان هدایت تیم ملی فوتسال زنان به فروزان سلیمانی رسید تا او در فاصله یک‌سال برای دومین‌بار در نقش سرمربی موقت منصوب شود.

سلیمانی در شرایطی باید همراه تیم ملی ایران به مسابقات کافا 2023 که از 5 تا 11 بهمن‌ماه به میزبانی کشور ازبکستان برگزار خواهد شد، برود که در حال حاضر در سوپرلیگ تیم او شرایط خوبی ندارد و در بین 8 تیم، در جایگاه ششم است و عملکرد فنی فروزان سلیمانی در سالیان اخیر، بیش از پیش انتخاب مسئولان فدراسیون فوتبال را سوال‌برانگیز می‌کند. اتفاق جالب‌توجه دیگر اینکه در جلسه اخیر هیات‌رئیسه، فروزان سلیمانی از مقبولیت بسیار کمتری نسبت به 2 گزینه دیگر برخوردار بود و به نظر می‌رسید که نیمکت تیم ملی به نیلوفر اردلان یا فاطمه شریف برسد اما در نهایت به شکلی غیرمنتظره روز گذشته خبر انتصاب فروزان سلیمانی از سوی مهدی تاج روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال قرار گرفت!

تیم ملی فوتسال زنان ایران در 3 مسابقه باید در مسابقات کافا 2023 برابر تیم‌های ملی ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان قرار بگیرد و باید دید آیا ملی‌پوشان موفق به دفاع از عنوان قهرمانی خود خواهند شد یا خیر. هر چند که فوتسال زنان ایران به لحاظ فنی اختلاف ویژه و معناداری با سایر تیم‌های منطقه آسیای مرکزی دارد و بعید به نظر می‌رسد که کار ملی‌پوشان برای رسیدن به عنوان قهرمانی دشوار شود اما با این وجود باید دید بعد از انجام این 3 مسابقه، بار دیگر تیم ملی فوتسال زنان ایران به اغما خواهد رفت یا تصمیمی با اهداف بلندمدت برای توسعه فوتسال زنان از سوی مدیران فدراسیون فوتبال اتخاذ خواهد شد.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری