football360 logo

ترین‌های نیم‌فصل اول؛ اقتدار سرخ

28 دی 1401 ساعت 11:1833 نظر
پرسپولیس به عنوان صدرنشین مقتدر نیم‌فصل اول بسیاری از عناوین را توانست در میان ترین‌های لیگ از آن خود کند.

به گزارش فوتبال 360، ترین‌های نیم‌فصل اول چه کسانی بودند؟ کدام بازیکن بالاتر از سایر بازیکنان قرار گرفت؟ کدام مربی در جدال با همتایانش این عنوان را از آن خود کرد؟ کدام بازیکن زیباترین گل را زد و کدام بازیکن بهترین پاس گل را داد؟ پاسخ چند مورد از سوال‌ها البته اصلا سخت نیست.

تیم نیم‌فصل: پرسپولیس

تیمی که با 4 امتیاز اختلاف توانست صدر جدول را از آن خود کند. پرسپولیس پیش از این در لیگ هفدهم توانسته بود اختلاف امتیاز 7 را با تیم دوم جدول یعنی پارس‌جنوبی جم به‌دست بیاورد و بعد از آن باز هم پرسپولیس توانست بیشترین امتیاز را به نام خودش ثبت کند. پرسپولیس نشان داد که یک تیم واقعی است که در مواقع بحرانی و با هر مشکلی می‌تواند شخصیت تیمی خود را حفظ کند. تیمی که در پرانتقادترین فصلی که سال پیش پشت سرگذاشت رتبه‌ای بدتر از دوم به‌دست نیاورد. عملکرد این تیم در این چند سال نشان داد که آن‌ها شکل و شخصیت تیمی در راه قهرمانی را پیدا کرده‌اند، حتی اگر نتوانند این عنوان را به‌دست بیاورند. پرسپولیس در این فصل فقط یک باخت داشت، آن‌هم در شرایطی عجیب‌وغریب مقابل تراکتور رقم خورد و به غیر از آن پرسپولیس تسلیم هیچ تیم دیگری در لیگ نشد. 

بازیکن نیم‌فصل: علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)

بهترین بازیکن نیم‌فصل یک دروازه‌بان بود. حدس زدن نام او هم کار سختی نیست. کمترین گل خورده نیم‌فصل اول به نام حامد لک و داوود نوشی‌صوفیانی در مس رفسنجان ثبت شد اما عنوان بهترین را باید به علیرضا بیرانوند داد. بازیکنی که با تعداد بازی بیشتر نسبت به لک و نوشی‌صوفیانی و البته با واکنش‌هایش به صدرنشینی تیمش کمک کرد. جالب است که نقش او فقط به بسته نگه‌داشتن دروازه‌اش محدود نبود. او بارها با شروع مجددهای بسیار خوب حملات تیمش را هم پی‌ریزی کرد و گره بازی را باز کرد. اوج کار بیرانوند در دیدار هفته چهاردهم مقابل گل‌گهر بود، جایی که پنالتی امین پورعلی کاپیتان گل‌گهر را در دقیقه 8 مهار کرد تا در ادامه تیمش با 2 گل موفق به شکست گل‌گهر در سیرجان بشود و همان‌جا اختلاف امتیاز بالایی را با تیم‌های سپاهان و استقلال ایجاد کند. بیرانوند رکورددار کلین‌شیت و انتخاب به عنوان بازیکن برتر در سایت متریکا بود و همچنین یک رکورد ویژه برای تیمش ثبت کرد. سرخ‌پوشان بیشترین اختلاف بین گل‌خورده و امید گل متحمل‌شده را ثبت کردند واین مسئله را بیش از هر کسی مدیون علیرضا بیرانوند هستند.

مربی نیم‌فصل: یحیی گل‌محمدی (پرسپولیس)

سرمربی صدرنشین قطعا بهترین گزینه برای انتخاب به عنوان بهترین مربی لیگ برتر است. یحیی گل‌محمدی توانست تیمش را با خریدهایی که انجام داد به مسیر قهرمانی برگرداند و با وجود تمام مشکلاتی که در خط حمله و سایر خطوط داشت قهرمانی نیم‌فصل را از آن خود کند. پرسپولیس در مقاطعی دچار افت شد و در مقاطعی هم با مشکلاتی خارج از زمین فوتبال مواجه شد که به شدت شرایط این تیم و بازیکنانش را تهدید کرد. با این حال یحیی گل‌محمدی به خوبی توانست این مسائل را مدیریت کرده و تیمش را در مسیر قهرمانی نگه‌دارد. پرسپولیس در جدول بازی‌های خارج از خانه صدرنشین است و در جدول بازی‌های خانگی هم با یک امتیاز کمتر از نساجی به همراه سپاهان در رده دوم قرار دارد.

در نیم‌فصل اول می‌توان به نام مربی تیم دوم جدول یعنی امیرقلعه‌نویی هم اشاره‌ای داشت که قطعا نیم‌فصل دوم سختی را برای یحیی و دیگر مربیان رقم خواهد زد.

گل نیم‌فصل: سامان نریمان‌جهان (نفت مسجدسلیمان)

در دقیقه 11 بازی پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان در حالی که خیلی‌ها، شاگردان یحیی گل‌محمدی را برنده قطعی بازی نفت مسجدسلیمان-پرسپولیس می‌دانستند، یک گل همه را غافلگیر کرد. گل سامان نریمان‌جهان نه تنها غافلگیرکننده بود که توانست عنوان زیباترین گل نیم‌فصل اول را هم به‌دست بیاورد. پاس رضا دهقانی دقیقا روی خط محوطه جریمه به نریمان‌جهان رسید و او با یک ضربه والی به زیبایی هر چه تمام‌تر دروازه بیرانوند را باز کرد.

پاس گل نیم‌فصل: استنلی کی‌روش (گل‌گهر)

گل رضا شکاری به فولاد خوزستان یک گل بسیار زیبا بود. زیبایی آن از پاس گل شروع شد و به توپی که بالاتر از دستان کریستوفر کنت درون دروازه آرام گرفت، ختم شد. پاس این گل را کی‌روش استنلی داد. شاید در ابتدا به نظر برسد که باید رضا شکاری پاس بدهد و کی‌روش گل بزند اما این‌بار برعکس بود! کی‌روش استنلی از زمین خودش با یک پاس دقیق و محکم توپ را در شرایطی به شکاری رساند تا با دروازه‌بان تک‌به‌تک شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری