football360 logo

تیم منتخب نیم‌فصل اول به انتخاب فوتبال 360؛ بازگشت ستاره‌ها

27 دی 1401 ساعت 18:2983 نظر
7 تیم مختلف در تیم منتخب نیم فصل سهم دارند و «علیرضا بیرانوند» بالاترین نمره را کسب کرده است.

به گزارش فوتبال 360، پرسپولیس در حالی در هفته‌های اخیر بدون مهاجم بازی می‌کرد که بهترین مهاجمان نیم‌فصل اول، 3 بازیکنی هستند که سابقه بازی در پرسپولیس را دارند، ولی هیچ کدام در حال حاضر پیراهن این تیم را نمی‌پوشند. یورگن لوکادیا، بازیکنی که در فوتبال ایران فقط یک شوتش را دروازه‌بان‌ها مهار کردند، هنوز بیشترین گل زده را دارد. محمد عباس‌زاده هم با تعداد شوت بیشتر از لوکادیا، به همان اندازه گل زده است. دومین بازیکن برتر فصل، بهترین پاسور لیگ است. ریکاردو آلوز که با 38 پاس‌کلیدی و 7 پاس‌گل، سهم پررنگی در تماشایی شدن بازی‌های تراکتور داشته است. در لیگ کم‌گل ایران، یک دروازه‌بان بهترین بازیکن نیم‌فصل شد. علیرضا بیرانوند بالاترین نمره فصل را به خودش اختصاص داده است. در ادامه عملکرد بازیکنان حاضر در تیم منتخب «فوتبال 360» را با همکاری «متریکا» می‌خوانید.

علیرضا بیرانوند/ دروازه‌بان/ پرسپولیس/ نمره 7.46

شماره یک تیم ملی با بازگشت به پرسپولیس، اطمینان را به خط دروازه این تیم برگرداند. در این فصل هیچ دروازه‌بانی بیشتر از بیرانوند کلین‌شیت نکرده و کمتر از او گل نخورده است. بیرانوند یکی از 6 دروازه‎‌بانی است که در این نیم‌فصل یک پنالتی هم مهار کرده است. به طور میانگین از هر 10 شوتی که به سمت دروازه بیرانوند زده شد، او 8.5 شوت را مهار کرد که بهترین عملکرد یک دروازه‌بان در این فصل است. بیرانوند بعد از پیام نیازمند، بالاترین دقت پاس را هم بین تمامی دروازه‌بان‌های لیگ داشت. او 5 مرتبه از سوی متریکا به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد که در این فاکتور هم رکورددار نیم‌فصل است و عنوان بهترین بازیکن نیم‌فصل را هم به خود اختصاص داده است.

رامین رضاییان/ دفاع/ سپاهان/ نمره 7.19

زدن 3 گل و ارسال 3 پاس‌گل، رامین رضاییان را جزو تاثیرگذارترین بازیکنان نیم‌فصل اول قرار داده است. بازیکنی که با متوسط بیش از 70 لمس توپ در هر بازی، جزو فعال‌ترین و دونده‌ترین بازیکنان فصل هم هست. رضاییان در هر بازی به طور میانگین 3 مرتبه با شوت و پاس‌کلیدی دروازه حریفان را تهدید کرده که برای یک دفاع کناری، آماری چشمگیر است. دانیال اسماعیلی‌فر بعد از رامین رضاییان بهترین دفاع راست نیم‌فصل بوده که نشان می‌دهد هر دو تیم پرسپولیس و سپاهان از این جابه‌جایی سود بردند.

صائب محبی/ دفاع/ هوادار/ نمره 7.00

هوادار با حضور این مدافع، یک آمار جالب توجه دارد. تیمی که فقط 6 کلین‌شیت در این فصل داشته، هر 6 کلین‌شیتش در مسابقاتی بوده که به صاحب محبی بازی داده. محبی فقط در 8 بازی از این فصل برای هواداردر ترکیب اصلی بازی کرده و در همین فرصت نه چندان طولانی، عنوان بیشترین عملکرد دفاعی بین تمامی بازیکنان لیگ (مشترک با حردانی و باهیا) به نام خود کرده است. محبی به طور میانگین در هر بازی 11 مرتبه خطر را از دروازه هوادار دور کرده است. بازیکنی که هر 2 شوت در چارچوب نیم‌فصل اولش گل شده و هنوز دروازه‌بانی موفق به مهار شوت‌های او نشده است. 

آرمین سهرابیان/ دفاع/ گل‌گهر/ نمره 7.18

گل‌گهر در این فصل یکی از 3 تیمی است که کمترین شوت به سمت دروازه این تیم زده شده است. در بین شاگردان امیر قلعه‌نویی، یک بازیکن بیشترین از سایرین توپ را از بازیکنان حریف گرفته است. آرمین سهرابیان که به طور میانگین در هر بازی با 8 عملکرد دفاعی نظیر قطع پاس و دفع توپ، خطر را از دروازه تیمش دور کرد، بهترین بازیکن این فصل تیم دوم جدول بود. سهرابیان به طور میانگین در هر بازی 6 دوئل یک مقابل یک را هم از بازیکنان حریف می‌برد. او 2 گل زده و یک پاس‌گل هم دارد.

ایوب کلانتری/ هافبک/ نساجی/ نمره 7.09

تاثیرگذاری مستقیم روی 8 گل، ایوب کلانتری را موثرترین بازیکن تهاجمی نیم‌فصل اول کرد. هاقبک 32 ساله نساجی، 4 گل زده و به همین تعداد هم پاس‌گل داده است. کلانتری در 11 بازی از 15 مسابقه حاضر بوده، 20 شوت زده و 15 مرتبه با پاس‌کلیدی موقعیت ساخته است. کلانتری به طور میانگین در هر 4 بازی، یک مرتبه بهترین بازیکن زمین می‌شد.

ریکاردو آلوز/ هافبک/ تراکتور/ نمره 7.34

آقای پاس‌گل فصل با پاس‌های خلاقانه و تماشایی کسی نبود جز هافبک 29 ساله و پرتغالیِ تراکتور. بازیکنی که با 38 پاس‌کلیدی، خلاق‌ترین بازیکن فصل بود. مهاجم‌های تراکتور 31 پاس‌کلیدی او را هدر دادند و تبدیل به گل نکردند، ولی ارسال‌های او به اندازه‌ای تماشایی بود که با این حال، باز هم بیشترین پاس‌گل را بین تمامی بازیکنان لیگ داده است. آلوز 16 شوت هم زده ولی شوت‌های او به دقت پاس‌هایش نیستند و هنوز گلی در لیگ برتر نزده است.

محمد محبی/ هافبک/ استقلال/ نمره 7.21

ستاره این فصل استقلال، خرید ابتدای فصل از لیگ پرتغال بود. استقلال تا حدی به درخشش محبی وابسته شده که در مسابقاتی که محبی برای استقلال بازی نکرد، این تیم حتی گل هم نزد. محبی با 4 گل زده، مشترک با یامگا بهترین گلزن این فصل استقلال است. او یک پاس‌گل هم داده و با آمار خلق 13 موقعیت با پاس‌کلیدی، آمار قابل قبولی دارد. محبی به طور میانگین در هر بازی 1.1 شوت زده که دومین بازیکن برتر فصل از حیث تعداد شوت در چارچوب است.

مرتضی تبریزی/ هافبک/ گل‌گهر/ نمره 7.10

3 گل، 3 پاس‌گل و کسب یک پنالتی، بازگشت مرتضی تبریزی به روزهای اوج را نشان می‌دهد. تبریزی در این نیم‌فصل فقط 6 شوت در چارچوب زد، ولی ضربات او دقت و کیفیت لازم برای گل شدن را داشتند. بازیکنی که 15 مرتبه هم با پاس‌کلیدی برای سایر بازیکنان گل‌گهر موقعیت ساخت. نمایش خوب تبریزی و مهاجمان گل‌گهر باعث شده که تیم امیر قلعه‌نویی در اکثر آمارهای تهاجمی فصل، جزو بهترین‌ها قرار بگیرند. تیمی که با 20 گل زده، دومین خط حمله برتر لیگ هم هست.

محمد عباس‌زاده/ مهاجم/ تراکتور/ نمره 7.07

عباس‌زاده در همان هفته اول به گل‌گهر گل زد. او در ادامه دروازه آلومینیوم و پرسپولیس را هم باز کرد و در بازی با نفت مسجدسلیمان، هر 3 گل تیمش را زد. عباس‌زاده با این آمار، نیم‌فصل را با کسب عنوان آقای گلی (مشترک با لوکادیا) به پایان رساند. عباس‌زاده با میانگین 2.6 شوت در هر مسابقه، یکی از 5 شوت‌زن‌ برتر لیگ است. 

یورگن لوکادیا/ مهاجم/ پرسپولیس/ نمره 7.25

بهترین گلزن فصل، مدت‌هاست ایران را ترک کرده و هنوز بازیکنی نتوانسته بیشتر از او گل بزند. یورگن لوکادیا در حالی از پرسپولیس جدا شد که تعداد بازی‌اش با لباس این تیم حتی دو رقمی هم نشد. لوکادیا اما با زدن 6 گل، خیلی زود توانست دل هواداران پرسپولیس را به دست آورد. آمار بی‌نظیر لوکادیا این است که 6 تا از 7 شوت در چارچوب او در فوتبال ایران گل شد و دروازه‌بان‌ها روی هم رفته، فقط یک شوت او را مهار کردند.

شهریار مغانلو/ مهاجم/ سپاهان/ نمره 7.17

موتور گلزنی شهریار مغانلو در هفته پنجم و دربی اصفهان روشن شد. مغانلو که جزو شوت‌‌زن‌ترین بازیکنان فصل هم هست، 31 مرتبه با شوت دروازه حریفان را تهدید کرده است. حاصل تلاش او، 4 گل بوده است. مغانلو 2 پاس‌گل هم داده تا در مجموع روی 6 گل تاثیرگذار باشد. شهریار مغانلو به طور میانگین در هر بازی بیش از 6 دوئل یک مقابل یک را پیروز می‌شود که سهم نبردهای هوایی روی این آمار او مشهود است. 


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری