football360 logo

پشت پرده یک گاف مدیریتی در یوونتوس؛ قرارداد مخفی با رونالدو!

27 دی 1401 ساعت 19:222 نظر
قرار است 27 مارس جلسه رسیدگی به اتهامات مدیران یوونتوس برگزار شود.
به گزارش فوتبال 360، استعفای دسته‌جمعی مدیران یوونتوس در بحبوحه برگزاری جام‌جهانی، یکی از اخبار مهمی بود که در هیاهوی رسانه‌ها برای جام‌جهانی قطر، کمتر به آن پرداخته شد و حالا جزئیات این استعفا یکی پس از دیگری به دست رسانه‌ها می‌رسد.
مدیران یوونتوس که در تاریخ این باشگاه، سابقه چندان قابل قبولی در عدم دست داشتن در فسادهای مالی از خود بر جای نگذاشته‌اند، حالا با یک اتهام جدید روبه‌رو هستند و ممکن است در بدترین شرایط، آنها را به سطوح پایین‌تر برگزاری فوتبال در ایتالیا بازگرداند. قرار است روز 27 مارس (دوشنبه 7 فروردین 1402)، جلسه رسیدگی به اتهامات 16 تن از مدیران و دست‌اندرکاران مدیریت یوونتوس از جمله آندره‌آ آنیلی، پاول ندود و فابیو پاراتیچی که اکنون دیگر سمتی در این باشگاه نداشته و در تاتنهام مشغول به فعالیت است، به ریاست قاضی مارکو پیکو برگزار شود.
دست کاری در اسناد مالی
از جمله اتهامات وارد شده به مدیران یوونتوس، دست کاری اسناد مالی برای ایجاد مدارک کاذب و دور زدن قانون مالیات است که در این میان، قراردادهای عجیب با بازیکنان در 4 سال اخیر، نقش ویژه‌ای در رسوایی مدیران سابق این باشگاه پرافتخار خواهد داشت. یوونتوس در چند سال اخیر، بیش از 400 میلیون یورو برای خرید بازیکنانی هزینه کرده و اکثراً سودی برای این باشگاه در مستطیل سبز نداشته‌اند. به گزارش گاتزتا دلواسپورت، حالا مدیران یوونتوس از این بابت نگران خواهند بود باتوجه به عدم موفقیت چشم‌گیر در فوتبال ایتالیا که درآمد ورزشی قابل توجهی هم  با توجه به شرایط برگزاری مسابقات در دوران همه‌گیری ویروس عایدشان نشده، بررسی قراردادهای بسته شده با بازیکنان در این باشگاه در دستور کار دادستانی قرار بگیرد.
بیش از 425 میلیون یورو هزینه بدون سود
یوونتوس از سال 2020 تاکنون موفق نشده اسکودتو را به چنگ آورد و در این مدت، بیش از 425 میلیون یورو برای خرید بازیکن هزینه کرده است. 72 میلیون یورو در ماجرای معاوضه میرالم پیانیچ با آرتور ملو، 81 میلیون یورو برای خرید دوشان ولاهوویچ، مجموع 115 میلیون یورو برای خرید گلیسون برمر و فدریکو کیزا، مبالغ غیرمنطقی برای سایر بازیکنان از جمله آلوارو موراتا، وستون مک‌کنی و مانوئل لوکاتلی، حتی دستمزد مکس الگری در این تیم، نکاتی است که مدیران یوونتوس باید نسبت به آنها در مقام پاسخگو حاضر شوند.
پای کریستیانو هم گیر است؟
اما موردی که بیش از همه مدیران یوونتوس را نگران می‌کند، قراردادی است که اگرچه به صورت رسمی در رسانه‌ها منتشر نشد اما به دوران حضور کریستیانو رونالدو در این تیم بازمی‌گردد و بیش از 19 میلیون یورو ارزش دارد. به گزارش مستندی که به تازگی از شبکه‌های تلویزیون ملی ایتالیا پخش شده در دوران پیش از همه‌گیری کرونا ویروس، مدیران یوونتوس قراردادی نسبتاً مخفی با کریستیانو رونالدو منعقد کرده‌اند که آنها را موظف می‌کرده حدود 19 میلیون یورو اضافه بر مبنا به رباینده 5 مرتبه توپ طلا پرداخت کنند؛ بازیکنی که سال 2021 این تیم را ترک کرد و ظاهراً امضایش پای این قرارداد دیده نمی‌شود.
19 میلیون یورو، اضافه بر مبنا
به گزارش این مستند، پرداخت این مبلغ به سبب شرایط کرونایی به تعویق افتاد اما وکلای رونالدو در صدد گرفتن این مبلغ درخواست قانونی داده بودند و یکی از نزدیکان رونالدو، وجود این قرارداد را درحالی افشا می‌کند که ادعا دارد تنها باشگاه یوونتوس آن را به امضا رسانده و امضای شخص کریستیانو مقابل آن دیده نمی‌شود. وقتی این سوال از او پرسیده می‌شود که چرا رونالدو قرارداد را امضا نکرده و حالا درخواست دریافت مبلغ مورد اشاره را دارد، او پاسخ می‌دهد: «زیرا کریستیانو مشاوره‌های حقوقی مناسبی در این باره دریافت کرده بود.» وکلای رونالدو ظاهراً در جریان بررسی‌ها، این حق را خواهند داشت تا به اسناد باشگاه دست پیدا کنند و جزئیات و دلیل عدم پرداخت این مبلغ را دریابند!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری