football360 logo

خطرناک‌ترین خط حمله نیم‌فصل نخست؛ طوفان زرد

27 دی 1401 ساعت 11:1530 نظر
سپاهان اصفهان توانست با عنوان بهترین خط حمله لیگ کارش را در نیم‌فصل نخست به پایان ببرد.

به گزارش فوتبال 360، سپاهان اصفهان در بین مدعیان تنها تیمی بود که در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه برای تقویت خط حمله تیم خود دست به کار نشد و طلایی‌پوشان اصفهانی با وجود جذب بازیکنان متعدد در پست‌های مختلف، در خرید مهاجم هدف به سراغ خرید ستاره نامداری نرفتند و با وجود حفظ شهریار مغانلو، ژوزه مورایس بعد از دیدار دوستانه تیمش با خوشه طلایی ساوه، مهاجم تیم لیگ یکی را پسند کرد و از مدیران باشگاه خواست تا با عیسی مرادی برای حضور در جمع طلایی‌پوشان اصفهانی به توافق برسند و به جز مرادی، مهاجم دیگری به جمع بازیکنان سپاهان اضافه نشد!

مورایس با وجود عدم جذب مهاجم تخصصی، برنامه‌های تهاجمی خود را حول محور شهریار مغانلو برنامه‌ریزی کرد و طلایی‌پوشان اصفهانی با درخشش مهاجم بلندقامت خود توانستند نیم‌فصل خوبی را پشت سر بگذارند و به جز موفقیت در امر گلزنی، نمایش‌های تهاجمی را هم به اجرا در بیاورند و رضایت هواداران طلایی‌پوش را جلب کنند. هر چند که سپاهان در مقاطعی از نیم‌فصل نخست روند سینوسی داشت اما نگاهی به آمار و ارقام نشان می‌دهد که شاگردان مورایس به خواسته‌های خود در خط حمله رسیده‌اند.

«شهریارِ» آقای گل

سپاهان در پایان نیم‌فصل نخست با ثبت 21 گل زده توانست صاحب عنوان برترین خط حمله نیم‌فصل لیگ بیست‌ودوم شود. آن‌هم در شرایطی که پرسپولیس و گل‌گهر هر کدام 20 گل به‌ثمر رساندند و نساجی مازندران هم با ثبت 18 گل، دیگر تیم موفق در به‌ثمر رساندن گل بود. نقش اصلی را در موفقیت سپاهان در نیم‌فصل اول، شهریار مغانلو ایفا کرد و توانست به خوبی پاسخ اعتماد ژوزه مورایس را بدهد و یک‌تنه ستاره تیمش در خط حمله بود.

مغانلو که در 4 هفته ابتدایی فصل ناکام در گلزنی بود، در دربی اصفهان موفق به طلسم‌شکنی شد و سپس برابر تراکتور، نفت مسجدسلیمان و مس کرمان هم توانست در نقش گلزن بدرخشد و در رویارویی با نساجی مازندران و دوئل با مس کرمان در نقش گل‌ساز هم درخشید تا با کارنامه‌ای موفق و ثبت 4 گل و 2 پاس گل به کار خود در نیم‌فصل اول پایان بدهد.

مهاجم بلندقامت سپاهان به جز درخشش در لیگ برتر، شروعی رویایی در جام حذفی هم داشت و توانست با هت‌تریک خود در گلزنی، طلایی‌پوشان اصفهانی را به جمع 16 تیم برتر جام حذفی برساند تا در مجموع 16 بازی در لیگ برتر و جام حذفی، شهریار مغانلو نیم‌فصل نخست را با ثبت 7 گل و 2 پاس گل به پایان برساند که رکورد ویژه‌ای به شمار می‌رود!

شاهکار مدافعان کناری

رامین رضاییان، امید نورافکن و میلاد زکی‌پور فراتر از نقش خود به عنوان یک مدافع کناری توانستند در ترکیب سپاهان در نیم‌فصل نخست بدرخشند. رضاییان 3 بار برای سپاهان در نیم‌فصل اول گل زد و 3 بار هم در نقش گل‌ساز درخشید. به جز این مدافع باتجربه، امید نورافکن هم نیم‌فصل خوبی را در سپاهان گذراند و با ثبت 2 گل و یک پاس گل نقش مهمی در رسیدن سپاهان به عنوان بهترین خط حمله نیم‌فصل نخست لیگ بیست‌ودوم داشت و میلاد زکی‌پور هم موفق شد 2 بار در نقش گلزن بدرخشد که هر 2 گل او برابر گل‌گهر سیرجان به‌ثبت رسید تا جمعاً 3 مدافع کناری سپاهان، با 7 گل و 4 پاس گل نقش پررنگی در رسیدن سپاهان به عنوان برترین خط حمله ایفا کرده باشند.

درخشش خریدهای تابستانی

سپاهان اصفهان در نیم‌فصل نخست در شرایطی توانست به 21 گل زده برسد که 10 بازیکن در مسیر رسیدن به این 21 گل نقش‌آفرینی مستقیم داشتند. به جز عملکرد درخشان مغانلو، رضاییان، نورافکن و زکی‌پور، یاسین سلمانی توانست 3 گل بزند و عیسی مرادی و محمد علی‌نژاد هم هر کدام 2 بار توانستند دروازه رقبا را باز کنند.

مانوئل فرناندز، مسعود ریگی و محمد دانشگر هم بازیکنان یک‌گله سپاهان در نیم‌فصل نخست هستند که نگاهی به آمار و ارقام بازیکنان طلایی‌پوش نشان می‌دهد که به جز مغانلو، سلمانی و ریگی، 7 بازیکن دیگر که توانستند در نقش گلزن در ترکیب سپاهان بدرخشند، همگی جزو خریدهای تابستانی این تیم به شمار می‌روند که در نوع خود رکورد جالب‌توجهی است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری