football360 logo

آشنایی با ترین‌های نیم‌فصل؛ قلدرترین، دریبل‌زن‌ترین، بی‌دقت‌ترین و ...

29 دی 1401 ساعت 10:0013 نظر
نام چند ستاره بین ترین‌های نیم‌فصل اول لیگ 22 می‌درخشد.

به گزارش فوتبال360، در 15 مسابقه‌ای که از این فصل گذشته، کریم اسلامی با کسب 3 پنالتی، بهترین آمار را در این فاکتور دارد. مهدی مومنی و محمدرضا سلمانی هم دیگر بازیکنانی هستند که بیش از یک مرتبه در این فصل با خطای پنالتی متوقف شدند. علیرضا بیرانوند از هر 3 مسابقه، یک مرتبه به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و در نهایت هم بالاترین نمره متریکا به او تعلق دارد. بیشترین لمس توپ این فصل را امیرمهدی جان‌ملکی، صالح حردانی و وحید امیری داشتند که به طور میانگین در هر بازی بالای 80 مرتبه توپ را لمس کردند. ترین‌های نیم‌فصل اول لیگ 22 را طبق آمار «متریکا» مشاهده می‌کنید.

شاهکار مهاجم سابق پرسپولیس؛ بیشترین شوت بدون گل!

در نیم‌فصلی که گذشت، فراز امامعلی و شرزود تمیروف بیشتر از همه شوت زدند. این دو بازیکن به طور میانگین در هر بازی 3.3 و 3.2 شوت زدند که هیچ کدام هم گل نشد. رضا دهقانی، بازیکن 3 گله نفت مسجدسلیمان هم دیگر بازیکنی است که میانگین بالای 3 شوت در هر بازی را داشت. مهدی قایدی، شهریار مغانلو، محمد عباس‌زاده و رضا اسدی هم دیگر شوت‌زن‌های برتر فصل هستند که بین 2.5 تا 3 شوت در هر بازی زدند. در شوت در چارچوب هم جدول به همین ترتیب است. این بازیکن‌ها بین 1.1 تا 1.3 شوت در چارچوب در هر بازی زدند.

خلاق‌ترین بازیکن فصل؛ ستاره‌ای بالاتر از ترابی!

ریکاردو آلوز با اختلاف چشمگیری، بیشترین پاس‌کلیدی را در این فصل داد. بازیکنی که در 13 بازی، 38 مرتبه با پاس‌‌های‌کلیدی موقعیت ساخت. حاصل پاس‌های خلاقانه آلوز، 7 گل برای تراکتور بود. محسن آذرباد، سامان نریمان‌جهان و مهدی ترابی هم دیگر بازیکنانی هستند که متوسط بیش از 2 پاس‌کلیدی در هر مسابقه دادند. از میان این بازیکن‎‌ها، نریمان‌جهان 2 و ترابی 5 پاس‌گل دادند. بازیکنان نفت مسجدسلیمان هم قدر هیچ کدام از خلق موقعیت‌های نریمان‌جهان را ندانستند.

بیشترین عملکرد دفاعی؛ محوطه بدون خطر!

در نیم‌فصلی که گذشت، مس رفسنجان با دریافت فقط 4 گل، رکورد کمترین گل خورده تیمی در یک نیم‌فصل از تاریخ لیگ برتر را جابجا کرد. در قلب دفاع این تیم، جفرسون باهیا حضور داشت که در تمامی مسابقات حاضر بود. باهیا با متوسط 11.1 عملکرد دفاعی، بیشترین نقش را در گل نخوردن تیمش داشت. صالح حردانی، دفاع راست استقلال هم با متوسط 11.0 قطع پاس و دفع توپ، نفش پررنگی در خنثی کردن حملات حریفان داشت. صائب محبی هم نفر سوم این آیتم است. بازیکنی که هوادار همه کلین‌شیت‌های فصلش را با او تجربه کرد.

قلدرترین بازیکنان فصل؛ جانشین سیدجلال!

جلال حسینی تا آخرین فصل فوتبالش، همیشه صدرنشین این آیتم بود. بازیکنی که بالاترین درصد موفقیت در نبردهای یک‌مقابل‌یک را داشت. با خداحافظی او، حالا بهروز نوروزی‌فرد دفاع پیکان صدرجدول را تصاحب کرده است. بازیکنی که به طور میانگین از هر 10 دوئل، 8 نبرد یک‌مقابل‌یک را پیروز شد. سامان فلاح، مرتضی پورعلی‌گنجی، عارف آقاسی، محمد دانشگر و رافائل سیلوا هم مشهورترین نفرات این لیست هستند که بیش از 70 درصد از دوئل‌هایشان را پیروز شدند. از حیث تعداد نبرد هم مهرداد عبدی، صفا هادی و فریبرز گرامی با بیش از 10 نبرد پیروز در هر مسابقه، جزو قلدرترین بازیکنان نیم‌فصل بودند.

دقیق‌ترین بازیکن فصل؛ ستاره‌ای که نکونام از استقلال قاپید!

عارف آقاسی با میانگین 94.9 درصد دقت پاس، دقیق‌ترین بازیکن این 15 مسابقه بوده است. بعد از او هم داسیلویرا، رامتین سلیمان‌زاده، بهروز نوروزی‌فرد، کمال کامیابی‌نیا، گیورگی گولسیانی، میلاد سرلک، موسی کولی‌بالی، محمد دانشگر و عارف غلامی دقت پاس بالای 90 درصد داشتند. کی‌روش استنلی هم قعرنشین این جدول است که فقط 61 درصد از پاس‌هایش سالم به مقصد رسید. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری